۲ هزار میلیارد تومان یارانه پنهان به خانواده‌های تهرانی پرداخت شد

مدیرعامل سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران گفت: عرضه محصولات با قیمت ارزان تر در میادین موجب شد تا مشتریان رقمی معادل دو هزار میلیارد تومان را صرفه جویی کنند.

به گزارش مشرق، ایوب فصاحت در همایش تغذیه سالم شهر سالم با اشاره به عملکرد ۲۰۰ روزه مجموعه ستادی این سازمان گفت: سازمان میادین میوه و تره بار در حال حاضر بعنوان بزرگترین شبکه عرضه محصولات کشاورزی با دارا بودن ۲۶۱ مرکز عرضه محصولات کشاورزی و با محوریت هشت بازار تخصصی ارائه محصولات دامی، پروتئینی و میوه و تره بار  در حال فعالیت است، که خوشبختانه با افزایش راندمان نظارت کیفی محصولات زمینه ارتقای سطح سلامت شهروندان فراهم شده است.

وی گفت: سلامت محصولات بعنوان مهمترین اولویت در دستور کار سازمان میادین میوه و تره بار قرار دارد چرا که شهر سالم در گرو تغذیه سالم است.

مدیرعامل سازمان میادین شهرداری تهران در ادامه با تاکید بر اینکه افزایش سطح سلامت جامعه نیاز به یک همبستگی جمعی بین دستگاه های اجرایی، سازمان های مردم نهاد و حضورجهادی مردم در این عرصه است اذعان کرد: دولت ها و سازمانها بعنوان متولی ارتقای سطح سلامت با تمام توان باید در این مسیر گام های مستمر بردارند اما یک سوی این ماجرا حضور جهادی مردم است و  توجه مردم به این مهم ارتباط مستقیمی با بالا بردن سلامت جامعه دارد.

فصاحت ادامه داد: مقرر شده تا در راستای سطح سلامت جامعه آزمایشگاه کنترل کیفی مواد غذایی سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار احیا و آزمایش سلامت محصولات  و کنترل کیفی دقیق تر و فراتر از محدوده سازمانی صورت گیرد.

وی با اشاره به اختلاف ۳۰ تا ۴۰ درصدی محصولات در میادین و بازارهای میوه و تره بار شهرداری تهران، دسترسی همه شهروندان، به ویژه اقشار کم برخوردار را از مطالبات شهروندان دانست و اعلام کرد: به منظور پوشش کامل پنج پهنه مرکز، شمال، جنوب، شرق و غرب پایتخت، ۱۰۰ میدان، بازار و بازارچه در سال جاری و ۱۰۰ میدان و بازار میوه و تره بار در سال آینده در تمامی محلات شهر تهران احداث و به بهره برداری خواهد رسید.

در ادامه این همایش رییس کمیته سلامت شورای شهر تهران ضمن قدردانی از خدمات جهادی مدیریت جدید میادین میوه و تره بار در تحقق سلامت محور محصولات گفت: قطعا یکی از محورهای مهم در چرخه سلامت جامعه، سلامت جسم است و سلامت جسم منوط به تغذیه سالم است.

سوده نجفی با بیان اینکه تاثیر تغذیه ناسالم در ناباروری‌ها و سقط جنین ‌و مشکلات ژنتیکی در جامعه امروز به دلیل مصرف محصولات تراریخته و آلودگی هوا مشهود است افزود: اطمینان حداکثری از سلامت غذایی شهروندان یکی از مطالبات جدی کمیته سلامت و اعطای شورای شهر تهران است که امیدواریم سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران با توجه به امکانات و ظرفیت هایی که دارد آن را محقق کند.

در ادامه این مراسم مهدی هدایت شهردار منطقه ۱۹ تهران نیز با حضور در این مراسم ضمن تقدیر از عملکرد مدیریت جدید سازمان مدیریت شهرداری تهران با اعلام اینکه کیفیت مطلوب و قیمت مناسب محصولات در میادین میوه و تره بار شهرداری تهران در شرایط اقتصادی موجود، این مراکز را به پناهگاه شهروندان تبدیل کرده است گفت: سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران در وضعیت موجود، تاثیر گذاری و نقش آفرینی چشمگیری دارد.

با آغاز هفته ملی سلامت و نگاه ویژه مسئولان در ارتقای سطح سلامت جامعه همایشی تحت عنوان تغذیه سالم با شهر سالم با حضور سوده نجفی رییس کمیسیون سلامت و عضو شورای اسلامی شهر تهران، مهدی هدایت شهردار منطقه ۱۹ تهران به میزبانی مدیرعامل سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران در محل ساختمان سازمان مدیریت میادین برگزار شد.

گفتنی است در این مراسم تمامی مدیران میادین ۲۲ گانه پایتخت و معاونان ستادی سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار شهرداری تهران میز حضور داشتند.

از مهمترین محورهای این مراسم اعلان گزارش برنامه هفته سلامت سازمان میادین میوه و تره بار در بخش های مختلف توسعه ای، کیفیت سنجی و توجه ویژه به سلامت محصولات کشاورزی در مجموعه میادین پایتخت ذکر شده است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۳:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۱
    0 0
    شهرهای دیگر فاقد چنین سیستم هدفمندی هستند چرا این صرفه ها بصورت ملی در سطح کشور اعمال نمی شود
  • IR ۰۹:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
    0 0
    تهران بیشتر از این حرف ها هزینه برای کشور دارد. دقیقا هچون مردابی است،که هرچقدر بودجه خرجش کنید،اتفاقا ظرفیتش برای دریافت بودجه بیشتر میشود.! آقایان مسئول! تا کی کل مردم ایران هزینه ها الکی و بی هوده تهران رو پرداختن کن؟! امکان و منابع رو در کل کشور و بخصوص روستاها کل کشور پخش کنید! رفتید یک منطقه چند میلیونی! کرج تهران و ..(که همگی اسما جدا هستن ولی انگار یکی هستن) رو ساختید؟! ) شهر با ازدیام زیاد اصلا اسلامی نیست! باب برای ورود خلافکار ها،تروریست ها و ادم کش هاست! چون کسی کسی رو نمیشناسه! باید تبدیل به شهر و شهرک و روستا کوچک بشویم تا همه همدیگر رو بشناسن و هرکس بیشتر مواظب رفتار خود باشد و ...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس