کد خبر 1373052
تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۵
ایران ناوگان ریلی از روسیه تهیه می‌کند

مدیرعامل راه آهن گفت: در سفر به روسیه، مذاکرات خوب و رو به جلویی در بالاترین سطح مقامات حوزه حمل و نقل ریلی دو کشور برگزار شد که یکی از این موارد، تأمین ناوگان ریلی از روسیه بود.

به گزارش مشرق، سید میعاد صالحی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل راه‌آهن پیرامون سفر اخیر به روسیه در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشت: «در سفر به روسیه، مذاکرات خوب و رو به جلویی در بالاترین سطح مقامات حوزه حمل و نقل ریلی دو کشور برگزار شد. در این سفر که با حضور رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی، اینجانب و همچنین مسئولان حوزه‌های حمل و نقل دریایی، هوایی و جاده‌ای کشور برگزار شد، سه دیدار مهم در خصوص موضوعات ریلی انجام گرفت.

یک دیدار با ویتالی ساولیف وزیر حمل و نقل روسیه، یک دیدار با بلازاروف رئیس راه آهن روسیه و دیداری نیز با پاولوف قائم مقام راه آهن روسیه داشتیم.

همچنین در این سفر، تفاهمنامه جامع حمل و نقل بین وزیر حمل و نقل روسیه و وزیر راه و شهرسازی ایران امضا شد.

تفاهمات خوبی هم در زمینه ناوگان صورت گرفت که پیشرفت و توسعه مشهود کریدور شمال جنوب را در پی خواهد داشت.

این کریدور بنادر جنوبی ایران شامل بنادر شهید رجایی، امام خمینی (ره) و شهید بهشتی چابهار را از طریق مرزهای اینچه برون در شرق دریای خزر، آستارا در غرب دریای خزر و بنادر شمالی از جمله امیرآباد، کاسپین و انزلی را به روسیه، همسایه‌های شمالی ایران و اروپای شرقی متصل خواهد کرد.

تکمیل راه‌آهن رشت-آستارا، اصلاح و برقی‌سازی خط ریلی اینچه‌برون-گرمسار و تأمین بخشی از لکوموتیو مورد نیاز کشور از جمله موضوعات مورد گفتگو در این سفر بود.

با افزایش تنش روسیه و غرب و کاهش مبادلات فیمابین، طبیعتاً حجم تجارت روسیه با کشورهای آسیایی و آفریقایی افزایش می‌یابد.

با توجه به موقعیت خاص جغرافیایی ایران که اصطلاحاً چهار راه تجارت جهانی است و نیز تنش‌های رو به افزایش روسیه با اروپا و آمریکا، شاهد افزایش تمایل مقامات این کشور به گسترش همکاری‌ها با جمهوری اسلامی ایران در حوزه ترانزیت هستیم.

ما نیز از این موضوع استقبال می‌کنیم و امیدواریم با استفاده از فرصت تاریخی پیش آمده، بتوانیم حداکثر منافع را برای ملت ایران به دست آوریم. نباید گذاشت این بار نیز این فرصت تاریخی به دلیل اهمال و سستی‌ها، موقعیت نشناسی ها و احیاناً نفوذها از دست برود.»

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۹:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
    7 0
    "نباید گذاشت این بار نیز این فرصت تاریخی به دلیل اهمال و سستی‌ها، موقعیت نشناسی ها و احیاناً نفوذها از دست برود." -- آفرین. باید روابط اقتصادی و سیاسی تا حد امکان با روسیه گسترش یابد. این موضوع در مورد چین هم صدق می کند. غرب به سرکردگی آمریکا و پادویی اروپا نشان داده است که به جز دشمنی و خباثت در حق ایران سودایی در سر ندارد.
    • IR ۲۲:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
      6 0
      احسنت ، دقيقأ همینطوره!!
  • علی NL ۱۹:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
    1 3
    حالا فقط مانده بود هرچه آشغال است از روسیه وارد کنیم
  • IR ۲۰:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
    0 7
    چرا ما باید مصرف کننده آشغالهای روسی باشیم؟!
    • فدایی IR ۲۲:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
      10 1
      بیسواد مسکو بزرگترین و مجهزترین قطار شهری دنیا را دارد. راه آهن سراسری روسیه ازشرق این کشور یعنی اقیانوس آرام در مجاورت چین و مغولستان وژاپن شروع تا اقیانوس اطلس در همسایگی نروژ سوئد ادامه میابد. یاد بگیریم یه انداز سوادمان نظر بدهیم.
    • IR ۲۲:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
      4 1
      آشغال فقط اجناس گاوچرون تروریسته !!!
  • IR ۲۲:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
    1 0
    به به خیلی هم عالی!! به امید توسعهٔ روابط بین دو کشور در همهٔ زمینه ها!!!!
  • IR ۲۲:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
    1 0
    کار خوبی.اما روی کارخانه واگن سازی و قطار سازی خود نیز همزمان سرمایه گذاری کنیم. حالا برای راهگذر شمال و جنوب فوری ! اما کل کشور نیاز به قطار دارد باید تولیدات داخلی بشدت افزایش پیدا کند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس