کد خبر 1372731
تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۲:۳۱
تونل‌های زیرزمینی مقاومت

روزنامه صهیونیستی ضمن انتشار گزارش تصویری به نقل از گروه‌های مقاومت فلسطینی نوشت که آنها با احداث شهرهای تونلی و زیرزمینی، برای مرحله جدید جنگ با اسرائیل آماده شده‌اند.

به گزارش مشرق، روزنامه کیهان در ستون ویژه های خود نوشت: روزنامه «تایمز اسرائیل» نوشت: همزمان با خطر بالا گرفتن تنش‌ها در اورشلیم (بیت المقدس)، پیکارگران فلسطینی در یک «شهر تونلی» که زیر شن‌های جنوب غزه ایجاد شده، برای جنگ بعدی با اسرائیل آماده می‌شوند. گروه جهاد اسلامی در بازدید رسانه‌ها اعلام کرده دارای تونل‌های تدافعی و تهاجمی هر دو است، و دومی را برای اسیر گرفتن سربازان نیروهای دفاعی و پیشگیری از تهاجمات زمینی استفاده می‌کند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، این گذرگاههای زیرزمینی به هیچ وجه از روی زمین قابل تشخیص نیستند.

در درختزارهای نزدیک خان یونس، هفت مرد نقابدار با لباس استتاری نظامی مجموعه‌ای از مسلسل و نارنجک‌انداز را به داخل ورودی مخفی تونلی پای تپه کوچکی می‌بردند.

این رزمنده‌ها سربندهای تیپ القدس، بازوی نظامی گروه جهاد اسلامی را به پیشانی بسته‌اند که بعد از، حماس، دومین گروه بزرگ مسلح در غزه است.

حفره ورودی تونل را شاخه‌های درخت مخفی می‌کنند. ورودی تونل به راهرو باریکی وصل است که از میان دیواره‌ها می‌گذرد و سقفش از بلوک‌های سیمانی است.

در تونل چراغ برق نصب شده، و سیستم تهویه هوا و کابل‌های مخابراتی دارد. در تونل اتاق‌های کوچکی هم برای انبار اسلحه و مهمات موجود است.

یک مقام رسمی جهاد اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری فرانسه طی بازدید رسانه‌ها گفت جنبش دارای سیستم تونلی تدافعی و تهاجمی هر دو است.

فرمانده مزبور گفت سیستم تونلی اخیر «برای به اسارت گرفتن سربازان اسرائیلی، و پیشگیری از حمله‌های زمینی اسرائیل، و انجام عملیات گوناگون زمینی» بکار می‌رود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۴:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
    6 23
    از صبح تا شب فقط فکر این هستند تونل بزنند و حمله کنند. 4 تا فرد کلیدی غاصب را هم نتوانستند بکشند. 4 تا مقاله یا اختراع و کشفیات ندارند که به درد بشریت در این دنیا بخوره. اخر قضیه هم افراد ساده و فرمانده را شهید میکنند و اصلاحطلبها و اپوزوسیونها زد و بند روی پول ...
    • سید عبدالله قریشی بوکانی IR ۰۸:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
      3 0
      شما هم از صبح تا شب فقط در فکر اشغال سرزمینهای مسلمانان هستید، از فلسطین و عراق گرفته تا افغانستان ... صدها هزار از ملتهای بیگناه را کشتید از هیروشیما گرفته تا عراق و افغانستان و لیبی و فلسطین . تمام زیربنای علم فعلی شما هم از علوم قبلی مسلمانان ریشه گرفته است
  • بهرام IR ۰۶:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
    0 3
    تا حالا چه کاری کردن
  • IR ۰۸:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
    2 0
    اسراییل را زمین خواهد بلعید....
  • IR ۱۰:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
    1 0
    فرانسوی شیطان صفت چرا باید از جزئیات تونلها خبر داشته باشه؟!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس