میرتاج‌الدینی: صحبت‌های رئیس‌جمهور، امید را به مردم بازگرداند

نماینده مردم آذرشهر، اسکو و تبریز در مجلس شورای اسلامی،تصمیم رئیس‌جمهور در اجرای سیاست‌های توزیع عادلانه یارانه را شجاعانه دانست و گفت: صحبت‌های تلویزیونی رئیس‌جمهور با مردم، امید را به آنان بازگرداند

به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام سید محمدرضا تاج‌الدینی با موثر دانستن صحبت‌های رئیس‌جمهور با مردم اظهار داشت: مردم انتظار داشتند خود آقای رئیسی با آنان صحبت کند و این صحبت‌های رئیس‌جمهور امید را به مردم برگرداند.

وی تصمیم رئیس‌جمهور در اجرای سیاست توزیع عادلانه یارانه را شجاعانه دانست و خاطرنشان کرد: همه کارشناسان اقتصادی این تصمیم و جدیت رئیس‌جمهور را تحسین می‌کنند. برخلاف ظاهربینان و ساده‌اندیشان، تصمیم رئیس‌جمهور بسیار خوبی بود.

نماینده مردم آذرشهر، اسکو و تبریز در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: رئیس‌جمهور خلاف داعیه‌داران دولت مردمی و مردم داری که در حقیقت بیشتر دنبال محبوبیت دولت خود بودند، و به جای حرکت‌های پوپولیستی، وارد میدان شد و مشکلات اقتصادی به جا مانده از گذشته را می‌خواهد حل کند و اصلا دنبال محبوبیت نیست.

میرتاج‌الدینی ادامه داد: رئیس‌جمهور طوری این برنامه را با جدیت پیش برد که به گفته خودش حتی حاضر است در این راه آبرویش را از دست دهد؛ البته خدا محبوبیت کسی را که می‌خواهد آبرویش در راه مردم برود را بیشتر و آبروی او را هم حفظ می‌کند.

نایب رئیس کمیسیون برنامه‌، بودجه و محاسبات مجلس با اشاره به تأکیدات رهبری بر حمایت دستگاه‌ها از این اقدامات بزرگ دولت تصریح کرد: بنده مسئول کمیته هدفمندی یارانه‌ها در قانون بودجه ۱۴۰۱ بودم که ۲۵۰ هزار میلیارد تومان برای یارانه‌ها و بخشی از آن برای دارو و تجهیزات پزشکی، بیمه سلامت و کالاهای اساسی مانند گندم اختصاص یافت. چهار میلیارد دلار آن در دو ماه اخیر برای یارانه ارز ترجیحی هزینه شد و دولت قرار است تا دو ماه یارانه را با توجه به منابع بودجه، مستقیم و سپس با کالابرگ پرداخت کند.

این نماینده مجلس از دولت خواست نسبت به این بند از قانون بودجه مبنی بر اقدام برای ثبت نام جاماندگان دریافت یارانه عمل و ا این افراد را در سامانه ثبت‌نام کند تا این نگرانی نیز رفع شود.

به گزارش مشرق، با واریز یارانه جدید به حساب اقشار کم‌درآمد که پس از گفت‌وگوی زنده رییس جمهوری آغاز شد، میزان یارانه دریافتی این اقشار نسبت به قبل بیش از سه برابر می‌شود.

آیت‌الله سید ابرهیم رئیسی دوشنبه شب در برنامه زنده تلویزیونی در سخنانی با مردم، تصمیم دولت برای اصلاح نظام یارانه‌ها و نحوه تخصیص ارز ترجیحی را به نوعی مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه دانست و گفت: از این به بعد پول مستقیم به دست مردم می‌رسد و می توانند خود برای آن تصمیم بگیرند. ما مصرف سرانه مردم را لحاظ کرده‌ایم و سازمان برنامه و بودجه پیشنهاد کرد به سه دهک نخست از ۱۰ دهک، به ازای هر نفر ۴۰۰ هزار تومان در ماه اختصاص یابد و در دهک‌های چهارم به بعد هم هر نفر ۳۰۰ هزار تومان دریافت می‌کنند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۶:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
    2 2
    امیدی وجودندارد با یارانه سر مردم گرم می‌شود تازه ابتدا بدبختی مردم شروع شد
  • علی IR ۰۷:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
    2 0
    جالب است رییس جمهور دیشب صحبت کردند
  • IR ۰۷:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
    2 1
    تو دیگر چقدر باهوشی که بازگشت امید مردم را با سرعت نور فهمیدی!!
  • TR ۰۸:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
    1 1
    صبح با انرژی از خواب بلند شدم!!!!!!!!!!!!!
  • IR ۰۸:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
    2 1
    والا امید هنوز نیومده . کسی خبری ازش داره ؟
  • ب IR ۰۸:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
    2 1
    مگر تو مردمی ؟
  • IR ۰۹:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
    1 0
    کمی چشمهای بسته خود راباز کنید
  • IR ۰۹:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
    1 1
    همين جوري از جانب مردم حرف زدين که الان به اين روز افتاديم
  • AU ۱۱:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
    0 0
    کار بزرگی کردن. انشالله در زمینه حجاب و حرکت مردم به سمت دین.از این تصمیمات بزرگ بگیرن. چرا اگر نعمت خرج بندگی نشود. پس قطعا خرج گناه و بی بندباری و .. خواهد شد و همه این تلاش ها نیز هیچ میشود.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس