کد خبر 1372519
تاریخ انتشار: ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۸
آمادگی ایران و لهستان برای همکاری‌های اقتصادی

رئیس گروه مشترک ایران و لهستان از آمادگی ایران برای همکاری در زمینه‌های مختلف خبر داد.

به گزارش مشرق، «سید مسعود میرکاظمی» در دیدار با زبیگنیو رائو وزیر امور خارجه لهستان اظهار داشت: ایران آماده توسعه روابط به‌خصوص در بخش انرژی است اما شرط آن این است که طرف‌های اروپا در عمل به تعهدات تحت تأثیر کشور ثالثی نباشند.  

وی افزود: ایران علاوه بر ذخایر طبیعی فراوان معدنی و نفتی دارای ظرفیت بسیار بالای نیروی انسانی متخصص است.

معاون رئیس‌جمهور با تأکید بر اینکه نشست‌ها و دیدارهای مقامات باید خروجی عملیاتی داشته باشد؛ تصریح کرد: ایران کشوری است که روابطش با دیگران زیر سلطه هیچ کشور دیگری نیست؛ اگر قراردادی با کشوری امضا کند به آن پایبند خواهد بود.

میرکاظمی با اشاره به تلاش آمریکا برای سلطه بر منابع هیدروکربوری جهان؛ افزود: اگر اروپا می‌خواهد امنیت انرژی خود را تأمین کند باید در راهبرد خود تجدیدنظر کند؛ ایران به شرطی که طرف مقابل به‌صورت پایدار و دور از دخالت طرف ثالث وارد کار شود بخشی از نیازهای اروپا را تأمین خواهد کرد.

رئیس گروه مشترک ایران و لهستان از آمادگی ایران برای همکاری درزمینه های مختلف خبر داد و گفت: برای شکل‌گیری این همکاری‌ها باید گروه‌های کارشناسی متشکل از بخش خصوصی و دولتی هر دو کشور باهم مذاکرات جدی و عملیاتی داشته باشند.

وزیر امور خارجه لهستان هم در این دیدار ضمن استقبال از گسترش همکاری‌ها اقتصادی بین دو کشور گفت: ایران دارای ظرفیت‌های بسیار  بالایی است که می‌تواند موجب افزایش قابل‌توجه سطح مراودات اقتصادی بین دو کشور شود.

زبیگنیو رائو افزود: تصویر برخی کشورهای اروپایی از وضعیت و موقعیت ایران صحیح نیست؛ ایران و لهستان با توجه به روابط دیرینه فرهنگی که باهم دارند می‌توانند درزمینه های مختلف اقتصادی؛ علمی و فرهنگی همکاری خوبی داشته باشند.

وزیر امور خارجه لهستان از تلاش این کشور برای ایجاد خط مستقیم پرواز بین ورشو و تهران خبر داد و تأکید کرد: تلاش خواهیم کرد به‌زودی گروه مشترک بین دو کشور برگزار شود.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس