کد خبر 1372419
تاریخ انتشار: ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۹
وزیر دفاع سابق آمریکا: ترامپ دستور تیراندازی به معترضان را می‌داد/ ترامپ: اسپر سبک مغز است

دونالد ترامپ، مارک اسپر وزیر دفاع دولت خودش را سبک مغز و دست نشانده خواند.

به گزارش مشرق، دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا در پاسخ به ادعاهای مارک اسپر وزیر دفاع سابق دولت خودش، او را سبک مغز و دست نشانده خواند.

مارک اسپر به تازگی کتابی را درباره عملکرد خود در دوران ریاست جمهوری ترامپ منتشر کرده و در آن ترامپ را متهم کرد که دستور تیراندازی به معترضان به تبعیض نژادی و شلیک موشک به سمت مکزیک برای از بین بردن کارتل های مواد مخدر را داده بود.

بیشتر بخوانید:

«مارک اسپر»: مانع از حمله نظامی ترامپ به ایران شدم

ترامپ درمصاحبه با برنامه ۶۰ دقیقه که در نشریه هیل منتشر شده، در پاسخ به این ادعاهای اسپر، ضمن رد این ادعاها، اسپر را فرد شکست خورده‌ای در دوران وزارت خود و بسیار ضعیف و نالایق خواند.

وی تاکید کرد اسپر چوب خشکی بود که تصور نمی کرد شغلش را از دست بدهد. او هر کاری که من می خواستم انجام می داد و به همین دلیل من او را سبک مغز و رئیسی پوشالی و دست نشانده می نامیدم. من از همان ابتدا این موضوع را فهمیده بودم.  

ترامپ افزود: اسپر لزوم استفاده از قانون شورش را ممنوع کرد که در این قانون از نیروهای ارتش برای سرکوب نارآمی های مدنی استفاده می شد. حقیقت این است که من هرگز نیازی به استفاده از این قانون نداشتم.

این در حالی است که ترامپ در پاسخ به ادعای اسپر مبنی بر استفاده از موشک برای هدف قراردادن کارتل های مواد مخدر مکزیک، چیزی نگفت.

مارک اسپر در نوامبر ۲۰۲۰ و پس از درگیری لفظی با ترامپ بر سر وحشیگری های پلیس در پاسخ به معترضان به تبعیض نژادی در آمریکا، از سمت خود کنار گذاشته شد.

این در حالی است که مارک اسپر نیز در مصاحبه با شبکه سی بی اس اظهار کرد دولت بایدن در موضوع جنگ اوکراین، شروعی بی ثبات و متزلزل داشت.

وی گفت: هنگام آغاز تهاجم روسیه به اوکراین، دولت بایدن موضعی ثابت اتخاذ نکرد و درباره این بحران واکنشی ترکیبی و شروعی متزلزل داشت.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۰:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۹
    0 0
    منهم برای نبرد با قاچاقچیها بسمت عراق شلیک کردم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس