دادستان دیوان محاسبات: "رئیسی" فضا را برای فعالیت دیوان محاسبات باز کرد/ دولت‌های گذشته نسبت به فساد‌ بی‌تفاوت بودند

دادستان دیوان محاسبات با بیان اینکه دیوان محاسبات با بیان اینکه ‌"رئیسی" فضا را برای فعالیت دیوان محاسبات باز کرد، گفت: دولت‌های گذشته نسبت به فساد بی‌تفاوت بودند.

به گزارش مشرق، علی کامیار پیش از ظهر امروز در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل دیوان محاسبات استان همدان با بیان اینکه دو وظیفه حفاظت و نظارت بر بیت‌المال برعهده دیوان محاسبات است اظهار داشت: اهداف دیوان محاسبات محقق نمی‌شود مگر اینکه همه بخواهند که این مهم محقق شود یعنی هم مردم بخواهند و هم کارگزاران.

وی با اینکه در حال حاضر این فرصت فراهم شده چرا که سه قوه در این قضیه متحد و هم سبقه هستند گفت: رئیس جمهور برای دیوان محاسبات جایگاهی قائل است که قبل‌تر این نگاه را نداشتیم.

دادستان دیوان محاسبات کشور با اشاره به اینکه در طول سال‌های گذشته حرکت دیوان محاسبات کند بوده است، ادامه داد: خوشبختانه در سال‌های اخیر مجلس قوی و انقلابی حرکت هوشمندانه‌ای در برابر دیوان محاسبات داشت به گونه‌ای که خواهان حرکت مستقل این نهاد بود.

وی با بیان اینکه سه نماینده استان همدان که در کمیسیون بودجه هستند برای دیوان محاسبات سنگ تمام گذاشتند مطرح کرد: در این دوره رئیس جمهور نیز فضا را برای فعالیت دیوان محاسبات باز کرده‌اند در حالی که در دولتهای گذشته دیوان محاسبات را مانع رشد و توسعه کشور معرفی می‌کردند.

کامیار با این توضیح که هر سه قوه برای از بین بردن فساد در کشور همدل هستند اظهار داشت: در دولت های گذشته نسبت به فسادهای رخ داده، بی تفاوتی دیده می‌شد و در آخر هم که فسادی رخ می‌داد آنها می‌گفتند نشد دیگر چه کنیم؟ در حالیکه باید گفت چراباید فسادی رخ دهد؟

وی با اعلام اینکه ما در دیوان محاسبات به دنبال پیشگیری هستیم نه پرونده سازی ادامه داد:مسئولان دیوان محاسبات را از خود بدانند تا تخلفی صورت نگرفته و سرمایه بزرگ در جامعه که مردم هستند آسیب نبینند.

این مقام مسئول گفت: مردم باید به مسئولان اعتماد داشته و بدانند خود مسئولان نیز به دنبال مبارزه با فساد بوده و نسبت به حفظ بیت المال نیز حساس هستند آنهم در شرایطی که دشمن به دنبال این است که نظام اسلامی را نظامی ناکار آمد نشان دهد.

وی با اشاره به اینکه امروز سایر کشورها می بینند که جمهوری اسلامی با وجود تحریم ها در مسیر ترقی حرکت میکند ادامه داد: کسب این توفیقات برگرفته از فرهنگ اسلامی، جانفشانی شهدا و سلامت مسئولان است.

کامیار با این توضیح که دشمن می‌خواهد نشان دهد در بین مسئولان ما مسئول سالم کم است عنوان کرد: مردم باید بدانند مدیران پس از پیمودن مراحل مختلف به این جایگاه می‌رسند هرچند برخی نیز هستند که با پارتی بازی این جایگاه را کسب می‌کنند افرادی که تعدادشان کم است.

وی با بیان اینکه تخلفات افراد در قوه قضاییه پیگیری می‌شود گفت: دیوان محاسبات در بخش پیشگیری فعال بوده و همین مهم نیز سبب شده برای وزرا جلسه گذاشته و عملکرد آن نهاد را قبل از شروع به کار آن مسئول، برای وی بیان کنند.

دادستان دیوان محاسبات کشور با اشاره به اینکه ما مسئولیت سنگینی بر عهده داریم و باید در برابر شهدا و مردم پاسخگو بوده و وسایلی که سبب پیشرفت کشور می‌شود را فراهم کنیم اظهار داشت: اگر در کنار هم قرار بگیریم فسادی رخ نمی‌دهد.

وی با بیان اینکه دیوان محاسبات تنها مرجعی است که درباره همه دستگاه‌های اجرایی اظهار نظر می‌کند ادامه داد: مردم نباید درباره فساد یا تخلفی که بیان میشود به نهاد دیگری مراجعه کنند یعنی مردم در رابطه با مسائل مالی و بیت المال باید از دیوان سوال کنند که تخلفی شده یا خیر.

این مقام مسئول بیان کرد: باید به جایی برسیم که مردم اعتماد بیشتری به مسئولان داشته، آنها را پاک دست بدانند و آگاه باشند که آنها مراقب بیت المال هستند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس