کد خبر 1371621
تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۷:۴۳

به گزارش مشرق، یک کاربر فضای مجازی در توییتر نوشت: ‏می‌دونستید محمدرضا پهلوی، ۱۷اردیبهشت۱۳۲۹ (۶سال بعد از مرگ رضاخان)، با کلی التماس به اربابانش، تازه تونست اجازه برگردوندن جسد رضاخان سفاک به ایران رو بگیره؟!

یعنی شاه مقتدر پهلوی سال‌ها حتی اجازه و جرأت نداشت جنازه پدرش رو برگردونه.

اینم حضور پر شور مردم در تشییع اون دیو.

حضور پر شور مردم در تشییع یک دیو +عکس

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 122
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 50
  • IR ۰۸:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
    لعنت الله علیه
    • IR ۱۰:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
      28 18
      بیش باد
    • IR ۱۳:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
      1 24
      نام خدا را بیهوده بر زبان نیاور. ده فرمان
    • IR ۱۴:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
      20 21
      بر روح شما
    • IR ۱۶:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
      13 2
      حضور چند عدد آخوند در تصویر مشهود است
    • IR ۱۸:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
      0 0
      قلاده بگی بهتره
    • SE ۰۱:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۹
      9 5
      چرا رضاخان را دوست دارند؟ 1- می گویند چون او را قاطع و فساد ستیز می دانند! که دروغی بزرگ است. اولا رضاخان خود بزرگترین دزد ایران بود که املاک بیشماری را به زور بالا کشید. حتی از آثار هنری کمال الملک هم نگذشت! ثانیا اگر قاطعیت مبنای دوست داشتن است که خلخالی هم به مراتب قاطعتر و جدی تر بود اما اینها دوستش ندارند. 2- می گویند رضاخان خدمات بسیاری به ایران کرد! و هر بار اسم راه آهن و دانشگاه و ارتش را می آورند. که این هم دروغ است. دانشگاه میراث مرحوم دکتر حسابی بود که توانست رضاشاه را راضی کند تا محصلان ایرانی شاهدوست تربیت شوند و به فرنگ نروند که تحت تاثیر عقاید کمونیستها قرار بگیرند! و لهذا رضا شاه در روز افتتاح دانشگاه تهران آرزو کرد که این دانشگاه تا ابد شاهدوست بپرود! ضمنا اگر ایجاد دانشگاه افتخار بود پس لابد پیشه وری هم که دانشگاه آذربایجان را درست کرد خدمت کرده است! حال آنکه اهداف هر دو کار کاملا سیاسی بود. راه آهن هم فقط برای تامین امنیت نیروهای انگلیسی تاسیس شد و ارتش هم فقط برای سرکوب مردم و خاصیت دیکری نداشت. 3- می گویند رضاشاه وطن پرست بود! که این هم دروغ است. کسی که به پرفسور پوپ اجازه داد دارو ندار تخت جمشید را بار بزند و به دانشگاه شیکاگو و موزه مترو پلیتن نیویرک ببرد چه علاقه ای به ایران دارد؟ کسی که برای رفع مشکلات سیاسی با همسایگان اروند و هیرمند و فیروزه و آرارات را به آنها واگذار کرد علاقه ای به ایران داشته؟ 4- افرادی که قدری صریحتر هستند می گویند رضاشاه را دوست دارند چون با اسلام جنگید و مدرنیته را حاکم کرد ولو به زور سرنیزه! هر چند این هم نشانه رذالت این افراد است که فردی که شعائر اسلامی را ممنوع و حتی عزاداری را قدغن کرد دوست دارند اما باز هم دروغ می گویند. چون کره شمالی هم نمونه کشور مدرنی است که با دین مبارزه کرده و کاملا هم دیکتاتوری است اما آنها دوستش ندارند! می ماند فقط یک دلیل که این حضرات از گفتنش خجالت می کشیند. آنها رضاخان پهلوی را دوست دارند چون خائن و اجنبی پرست بود. چون دست نشانده انگلیس بود. چون در قرارداد1933 نفت ایران را تا سال 1372 شمسی به انگلیس واگذار کرد با شرایطی بدتر از قرارداد دارسی! آری. درد ما غربزدگی و حضور گسترده انگلوفیل ها در جامعه و فضای مجازی است. آنها از اجنبی پرستی مانند رضاخان قهرمان می تراشند .
  • IR ۰۸:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
    39 7
    فقط اون حاج آقای درباری
    • IR ۱۱:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
      7 12
      ین بنده خدا که مجبور بوده برای کفن و دفن یک کافر آدمکش بیاد ولی ازین معممین زیاد بودن . میگفتن شاه شیعه است ازون طرف خودشون موسس لژ فراماسونری بودن .
    • IR ۱۴:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
      8 21
      فراماسون بود که بود،خدا بیامرزدش لااقل عقل داشت
    • آرش IR ۱۵:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
      20 13
      14:15 اره خیلی عقل داشت. انقدر عقل داشت که کاری کرد کشور از شمال و جنوب توسط اربابان روس و انگلیسش اشغال بشه و کلی از مردم فقیر و بیگناه ایران از جنگ و قحطی گسترده کشته بشن. انقدر عقل داشت که انگلیس ها دماغشو گرفتن با تیپا از کشور انداختنش بیرون. در ضمن رضا شاه فراماسون نبود چون اصلا سواد نداشت. محمد رضا عضو لژ شده بود اما رضا شاه را به خاطر بیسوادی اصلا آدم حساب نمی کردند. بهتره بگیم رضا شاه پادوی فراماسون ها بود.
    • IR ۱۵:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
      15 11
      آقای آرش حق کاملا باشماست و همه فرمایشات صحیح.شما میگی قبلا اینجور شده و بوده درست ولی یه سوالی الان که شمال ایران تحت حاکمیت روسیه است و جنوبش چین و کل مملکت رو فساد و ناتوانی و بدبختی در برگرفته الان مسئولیتش با کیه؟بی عرضگیه کیه؟عامل نفوذی کیه؟پاسخگویی با کیه؟ انتظار ندارم جواب بدی تو کامنت،فقط فکر کن در موردش.
    • IR ۱۵:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
      19 7
      شما بگو بیسواد،بگو بی ادب،بگو فراماسون،بگو کافر،بگو مشرک بگو هرچی دوست داری....این به خودش مربوطه ولی یه ویژگی داشت که به فکر مردمش بود.واسلام الان شما بگو مسئولین ما نمازخون،حاجی،سید و اولاد پیغمبر،خمس و زکات بده و هرچی... وقتی عملش با کارش نمیخونه و مفسده و به فکر خودشه چه فایده؟
    • IR ۱۶:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
      7 9
      آقایی که گفتی الان شمال رو دادیم به روسیه،جنوب رو دادیم به چین لطفا تقاضا دارم خواهش میکنم آدرس لینک یه عکس از یه سرباز روسی در شمال ایران یا یه سرباز چینی در جنوب ایران رو بذار نمیخواد عکس یه گردان بذاری عکس یه سرباز بذار ولی اگه نداری که نداری بیخودی رطب و یابس بهم نباف.
    • آرش IR ۱۶:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
      7 6
      آقا یا خانم 15:24 که اسم هم نداری اولا چرا فکر می کنید کسی که تاریخ رو روایت می کنه از وضع فعلی راضیه یا مسبب وضع فعلیست؟؟؟ شما دوست داری حقیقتو بشنوی یا سلیقتو؟؟!! دوما من بر اساس واقعیات تاریخی صحبت کردم نه بر اساس پروپاگاندای رسانه ای و شایعات که می فرماید شمال ایران توسط روسیه و جنوب توسط چین اشغال شده!! سندی برای این حرف خنده دار و بچگانه دارید؟ یا فقط حرف های رسانه های محور عبری عربی غربی رو تکرار می کنید؟ حرف باید مستند باشه. شما به من پیشنهاد کردی که فکر کنم منم به شما پیشنهاد می کنم به جای گذران وقت در اینستاگرام و منوتو بی بی سی کمی هم مطالعه کنید دوست عزیز مخصوصا تاریخ معاصر.
    • IR ۱۸:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
      2 3
      آقای آرش کاش میشد اونایی که نظرات مخالف دارن با هم حرف بزنن توی رسانه ملی که یا اینا توجیه بشن یا اونا به هر حال نمیشه تو کامنت صحبت کرد.رسانه ملی ما هم که میلیه و یه طرفه همه چیو نیگا میکنه
    • محمد IR ۱۸:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
      1 2
      اینا کلا اینجورین موقعی نمیتونن گند کاری پهلوی و فروش مملکت در زمانش ماله کشی کنن به ناچار رو میارن به چرت و پرت های خودشون در فضای مجازی درست کردن به قول معروف چون قافیه به تنگ آید شاعر به جفنگ آید
    • به ۱۶:۰۵ IR ۱۸:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
      5 2
      متاسفانه اونقدر شما از جهان عقبید و نادان که نمی دونید امروزه دیگه جنگ سرد کمتر به چشم می خوره وقتی بازار و نفت ما دست چینه و از لحاظ سیاسی وابستگی و طرفداری تمام و کمال از روسیه رو داریم یعنی کشور ما در اشغاله و وقتی آمریکا به ما اجازه تجارت آزاد رو نمی‌ده یعنی ما از جامعه جهانی طرد شدیم . اگر فقط کمی مغز هاتون رو از آکبند در بیارید می‌بیند اقتصاد و سیاست کشور همونه که بود فقط اسم ها عوض شده ، آمریکا و انگلیس شدن روسیه و چین و مقامات دولتی هم به همین منوال و همون فساد هنوز هم موجوده .
    • به ۱۵:۲۷ IR ۱۹:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
      2 3
      از بس به فکر مردمش بود و نگران سلامتی آنها بود می فرستادشان رایگان پیش پزشک احمدی آمپول هوا بزنند. و از شدت اینکه نگران بود مبادا مردم به خاطر کشاورزی در زمینهایشان خسه شوند، همه زمینها را یکجا بالا کشید/
    • به ۱۸:۳۸ IR ۱۸:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۹
      1 1
      آقای 1۸:۳۸ نادان شمایی بنده به آقای 15:34 جواب دادم که گفته بود شمال دست روسیه است و جنوب دست چین که اشاره به قرارداد تعیین رژیم حقوقی دریای خزر و قرارداد 25 ساله با چین میشد. وقتی میگویند چین جنوب را گرفته یا روسیه شمال را منظورشان یکه منطقه جغرافیایی مشخص است وگرنه این لاطائلاتی که شما بهم بافتی ناظر به منطقه خاصی نیست در ان صورت باید می گفت ایران از لحاظ اقتصادی و سیاسی وابسته فلان کشورست نه اینکه جنوبش دست فلانیست و شمالش دست فلانی کما اینکه مفهوم پیام ایشان همین است ولی در مقابل جواب منطق کو چاره ای
  • ۰۸:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
    86 82
    خداوند رحمتش کنه از این مرد میترسید که بعد از سالها دست از سرش بر نمی دارید ؟
    • IR ۰۹:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
      72 19
      وشما رو حتما با ایشان محشور کنه
    • IR ۰۹:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
      62 24
      قرآن اسم فرعون و قارون و .... را به عنوان سفاکان و خونریزان میاره یعنی ازشون میترسه... اسم شون رو میاره که مایه عبرت مردم بشه... ما هم اسم این سفاک دیکتاتور را می آوریم تا عبرت بگیریم و تجربه تلخ تاریخی وجود چنین آدمی را دوباره نچشیم
    • NO ۰۹:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
      12 23
      مثل موش بزدل و ترسو
    • IR ۰۹:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
      18 27
      واقعا که همینطور است
    • ناشناس IR ۱۱:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
      9 6
      اگه قابل هدایتی إن شاء الله که هدایت شی وگرنه خداتوروهم بااون زندیق کافرمحشورکنه
    • افتخار AU ۱۲:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
      17 20
      به عکس خوب نگاه‌ کن، از خداوند یک لحظه بصیرت استدعا کن اکر خدا‌وند دعای شما را احابت کرد انوقت خواهی فهمید چرا مردم نجیب ایران به تابوت او هیچ اعتنائی نکردند.
    • IR ۱۲:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
      18 3
      ان شا الله باهاش محشور بشی (چون طبق روایات صحیح هر کس با چیزی که بهش محبت داره محشور میشه) اونوقت حالت رو باید پرسید.
    • IR ۱۲:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
      15 2
      ان شا الله باهاش محشور بشی (چون طبق روایات صحیح هر کس با چیزی که بهش محبت داره محشور میشه) اونوقت حالت رو باید پرسید.
    • DE ۱۲:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
      22 14
      از چیش بترسن ؟ اینقدر بی قدرت بود که انگلیسی ها دمش رو گرفتن و انداختن از ایران بیرون . طرفدارانش هم که از خودش بزدل ترند و فقط پشت کامپیوتر شجاع هستند و ۴۳ ساله که هیچ غلطی نکردن و فقط سرهم کلاه گذاشتن و معتاد شدن .
    • حاجی IR ۱۵:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
      7 4
      رضا شاه سالهاست که مرده خدا میداند واون خدمات رضاشاه رو بگید واشتباهاشو رو هم بگید که آیندگان درس بگیرن با لعنت واینا کاری درست نمیشه ولی به نظر من اگه رضا شاه چند سالی درس حوزه خونده بود به نظرم بهتر میتونست کار کنه که الان هم بگن خدا بیامرزدش
    • IR ۱۷:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
      0 2
      از نرون و چنگیز هم اسم برده میشود چقدر هم بزرگ هستند
    • به حاجی SE ۰۱:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۹
      0 1
      مطمئن باش همه کسانی که تلاش کردند اسلام را از ایران ریشه کن کنند با هم محشور می شوند. رضاخان پهلوی فرق ندارد
  • NO ۰۹:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
    72 16
    دیو و فرشته رو مردم شناختن
    • IR ۱۰:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
      6 12
      پهلوی رو نشناختن . کسی که بعنوان شاه این مملکت در حالی مثلا به پادشاهی رسید که پدرش توی یک جزیره توسط انگلیسی ها تبعید شده بود . با چنین دیو دست نشانده ای حکومت ایرانی ای وجود نداشت .
    • IR ۱۱:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
      18 33
      بله دیو خاندان منحوس پهلوی بودن و فرشته امام خمینی و امام خامنه‌ای عزیز. اونایی که قبول ندارن وقتی به عالم برزخ منتقل شدن اونجا واقعیت رو متوجه میشن
    • IR ۱۴:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
      14 10
      آره فرشته بود که چادر و روسری رو از سر ناموست برداشت و دامن کوتاه پاشون کرد. آنهایی هم که تن به این کار ندادن در خانه محبوس شدند. چه فرشته دیکتاتوری بود.
  • NO ۰۹:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
    35 15
    نظر مردم مهمه نه یه توییت.
    • IR ۱۵:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
      22 9
      دقیقا،سیلی که خرداد ۱۴۰۰ از مردم ایران خوردن در عدم مشارکت ۶۰ درصدی مردم رو نمیبینن رو آوردن به هذیان‌گویی
    • IR ۱۶:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
      9 12
      نظر مردم در تشییع حاج قاسم مشخص شد بیصبرانه منتظر انتقام از شما داعشی های وطنی هستم
    • IR ۱۷:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
      5 2
      نظر مردم آمار و ارقام میخواد،مثل صندوق رای وزارت کشور،نه گله ای و کیلویی
  • IR ۰۹:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
    21 29
    خدا خاندان پهلوی رو لعنت کنه.
    • IR ۱۸:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
      7 1
      خدا یه عقلی هم به شما بده چیزی از بزرگی خدا کم نمیشه
  • امید IR ۱۱:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
    44 23
    روحش شاد مردبرزگ
    • IR ۱۴:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
      15 15
      مطمئنید با هر بار روحش شاد گفتناتون عذابشو بیشتر نمیکنین؟
    • IR ۱۵:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
      13 5
      عذابش بیشتر نمیشه،شما بیشتر میسوزی،یه سر به بیمارستان سوانح سوختگی بزن حتما
    • محمد IR ۱۵:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
      6 15
      خدا لعنت کنه با طرفدارانش که خائن به مملکت هستن
    • IR ۱۶:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
      3 4
      ۱۵:۶ اتفاقا من چون مطمئنم که با روحش شادِ شما عذابش بیشتر میشه خوشحال میشم تا میتونید بگید
    • IR ۱۷:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
      2 1
      این شمایی این که دوست دارین با اینو اون محشور شین،بعد از مرگ هرکسی با ایشالله و ماشالله و لعنت و درود هیچ اتفاقی واسه مرده نمیفته که نمیفته.خدمتی که رضاشاه کرد در تاریخ ایران بی سابقه بود و خدا اجرشو میده،حالا هی شما بگو لعنت بهش
    • IR ۱۸:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
      0 3
      16:31 اتفاقا منم مطمینم همین روزا توی بیمارستان روزبه روانپزشکی بستری ات میکنن.البته اگر تهران باشی نه تو دهاتت
  • امید IR ۱۱:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
    41 20
    روحش شاد
    • IR ۱۳:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
      10 6
      خب زمان امثال تو هم میرسه که بگی تو روحش . حال یا این دنیا یا بعد محشور شدن باهاش توی اون دنیا
    • FR ۱۴:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
      10 14
      حزب ما حزب مچل رهبرش رضا کچل !!!
    • IR ۱۴:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
      10 22
      ما که از خدامونه باهاش محشور شیم،میگن کشف حجاب کرد،دمش گرم،خوب کاری کرد،اجرش با خدا که بربریت اون موقع رو پایان داد
    • IR ۱۴:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
      12 8
      ۱۴:۲۱ پس حتما باهاش محشور میشی، آره کشف حجاب کرد اونم با چماق و تفنگ و وحشیگری و بربریت! فکر کن حتی بخاطر رسیدن به این هدف بعضیا رو توی کوچه آتیش زدن اینه اوج تمدن رضاخانی! امیدوارم حتما باهاش محشور بشی
    • IR ۱۴:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
      5 8
      بله انشالله که ما با ایشون محشور شیم و شما با صادق خلخالی،البته که کشتار هم کرد دمشم گرم باید بیشترم میکرد.فکر کردید که اغتشاش گری و تظاهرات غیرقانونی و شعارهای هنجارشکنانه و همکاری با دولت متخاصم را نباید نیروهای ضد شورش خنثی میکردند و توطئه دشمنان ایران رو بی اثر میکردند؟حالا چند نفر هم کشته شدن،مهمه مگه؟
    • IR ۱۶:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
      5 4
      ۱۴:۵۶تف تو روح هر چی ظالم و آدم کشه هر کی میخواد باشه هزاران لعنت به رضاخان
  • IR ۱۱:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
    16 22
    پالونی اول طویله چی سفارت هلند بود (عکسش موجوده) که ژنرال "ادموند آیرونساید" انگلیسی اونو شاه ایران کرد.پالونی سلطنتش را مدیون وقوع انفلاب 1917 در روسیه است. با وقوع انقلاب در روسیه و خروج قوای نظامی روسیه از ایران کل مملکت بدست انگلیس افتاد و اونا هم نوکری به اسم رضاخان پالونی رو شاه ایران کردند. سلسله پهلوی رو انگلیس ایجاد کرد و دستنشانده انگلیس بود. اینا تاریخه. ولی مزدورای ماهواره ای نوکر بیسواد و نفهم و خشن رو خدابیامرز می گن!!!!!!!!!!
    • IR ۱۱:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۹
      0 0
      پالون فک کنم رو دوش نوکرای انگلیسه الان شرا مرگ بر انگلیس حذف شد
  • IR ۱۱:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
    21 11
    هر حاکمی در هر جای دنیا هم خدمات داره هم خیانت. اوج سطحی نگری و بی فکریه که به نسل های بعدی بگیم پهلوی همش خیانت بود و جمهوری اسلامی همش خدمت و شکوفایی!!! انقد اسم پهلوی رو نیارید. پهلوی خوب یا بد تموم شد رفت. تا کی میخواید خودتونو با این حرفای صد من یه غاز مشغول کنید. برید اگه میتونید این شرایط اسفناک و فاجعه رو درست کنید.
    • IR ۱۷:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
      9 2
      چطور در مورد قاجار خدماتش رو نمی‌گید و یکسره فحاشی می کنید
  • IR ۱۱:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
    42 8
    به زودی مراسم تشییع دیوهای زیادی رو میبینیم
    • IR ۱۶:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
      3 5
      جان من راستشو بگو مثبتا رو خودت گذاشتی؟ آخه به آمار امتیازای سایت نمیخوره
  • IR ۱۲:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
    16 23
    لعنت ابدی بر خود و خاندانش
  • IR ۱۲:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
    36 20
    خدا رحمتش کند هر چه بود به فکر توسعه و رشد ایران بود
    • IR ۱۴:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
      14 6
      شاید، بالاخره کدوم حاکمی دوست نداره بر مملکت آباد حکومت کنه، فقط مسئله اینه که چجوری اینکارو میکنه، اسنادش هست چقدر این آدم زمینهای مردم رو برای خودش یا برای به اصطلاح پیشرفت کشور غصب کرده، چه بلایی سر عشایر و روستاییا آورده از قتل عام مردم لر خبر ندارین احتمالا، اخبارش هست فقط یکی از فرماندهانش یک کیسه از گوشواره های طلای زنان و دختران لر که هنوز گوشت گوش بهشون چسبیده بود همراه خودش داشت و به زنان خواننده هدیه میداد و.و . و ...
    • محمد IR ۱۶:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
      10 8
      اگر به فکر توسعه کشور بود چرا مردم قیام کردن واز کشور بیرونش کردن
    • SE ۰۱:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۹
      13 6
      . رضاخان عزیزت هم کوچکترین خدماتی به ایران نداشته است. هر کاری هم کرد جبر مدرنیته قرن بیستم بود و کشورهای همسایه هم بهترش را انجام دادند. دانشگاه درست کرد که محصلان ایرانی یک وقت خارج نروند و تحت تاثیر سوسیالیسم و دموکراسی قرار نگیرند و به قول خودش دانشگاه تهران تا ابد شاهدوست بپرود. راه آهن را از دهکوره و از سریعرین مسیر بین خلیح فارس و خزر کشید تا مسیر حرکت نیروهای انگلیسی برای کمک به روسهای سفید و طرفداران تزارها تسریع شود. برای آنکه کسی مزاخم قتلها نباشد عشایر را با وحشیانه ترین شکل تخت قاپو و کشتار کرد عین کاری که آمریکا با سرخپوستان کرد. قرارداد نفتی 1933 را بست و نفت ایران را تا 1372 شمسی به انگلیسی داد با حق مالکانه ای کمتر از قرارداد دارسی زمان مظفرالدین شاه. ارتش را درست کرد تا مردم را سرکوب کند و کسی جرات نفس کشیدن نداشته باشد. سرحدات ایران از فیروزه آرارات و هیرمند و اروند را داد تا سایه جنگ با همسایگان را دفع کند. پرفسور پوپ آمریکایی را فرستاد تخت جمشید را بار بزند ببرد به دانشگاه شیکاگو و موزه متروپلیتن تا لابد جهانیان هنر ایران را بشناسند!! حجاب ممنوع کرد تا زنا و آمار حرامزادگان زیاد شود چون حرامزاده دشمن علی علیه السلام است و خودش هم عزاداری سید الشهداء را به سبک متوکل عباسی قدغن کرد. تمام املاک درجه یک کشور را بالا کشید و به همه اعلام کرد این فقط یک گردنه است و فقط یک دزد دارد و آن خود شاه است. به بهانه سرکوبی شیخ خزعل و سمیتقو هزاران انسان بی گناه و غیر نظامی را کشت و تخم شونیسم و نفرت قومی را بین اقوام ایرانی که هیچ مشکلی با هم نداشتند کاشت و.. چند خدمت دیگر را می خواهی بدانی؟
  • IR ۱۲:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
    32 12
    تعداد مردم مهم نیست در تشیع جنازه استالین هم هزاران نفر شرکت داشتند
    • IR ۱۴:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
      4 4
      شاید بشه مردم رو به زور به تشییع جنازه کشوند که الان تقریبا غیرممکنه، ولی نمیشه جلوی حضور اونا رو در تشییع جنازه شخص محبوبشون گرفت این طور موقعا مردم حتی از جونشون هم میگذرن
    • محمود IR ۱۲:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۹
      4 3
      یعنی رضا خان حتی از استالین هم حقیرتر بود؟ منظورت همینه ؟ به هر حال یا باید مثل سردار سلیمانی باشی یا استالین (از نظر شما)، خوب حالا بگو رضاخان کدومش بود؟ بعدشم شما وقتی در مورد حضور و نظر میلیون ها از مردم ایران در تشییع پیکر سردار سلیمانی اینطور نظری داری یعنی عملاً در مقابل میلیون ها ایرانی و تفکرشون قرار داری و همین برای نداشتن جایگاه اجتماعی شما کافیه ، و همین افرادی که نقطه مقابل ذهنیت شماها هستند برای منفعل کردن شماها کفایت میکنند
  • IR ۱۲:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
    33 16
    درود بر رضا شاه مرگ بر پوتین
  • نیما IR ۱۳:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
    12 5
    رضا شاه عبرتی برای همیشه
    • IR ۱۴:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
      8 7
      که دین از سیاست باید جدا باشه
    • IR ۱۹:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
      4 2
      اگه خوب بود، پس چرا اینقدر راحت برکنار شد و ایران بازیچه دست غربیا بود؟؟ درس دین ما، اسلام، استقلال، متکی به خدا وخودمون و آماده بودن برای مواجهه با دشمنه.
  • IR ۱۳:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
    21 15
    روحت شاد
    • IR ۱۴:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
      12 17
      مردم روزبه روز دارن بیشتر به بزرگی این خاندان پی میبرن
    • محمد IR ۱۸:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
      4 2
      باشه خخخخخ بزرگی می‌بینی تو ؟؟
  • علی تبریزی IR ۱۳:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
    9 19
    ملعون کجا دفن شده؟
    • IR ۱۸:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
      6 0
      آرامگاه خانوادگی شما
  • IR ۱۴:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
    5 3
    بسته شدن پروندهزندگی هر شخصی مثل زمان امتحان است که می گویند وقت تمام ، برگه ها بالا . برای همه ما اینگونه است ، با تعریف و تمجید غلط های نوشته شده صحیح نمی شود و همینطور نوشته های صحیح ، غلط . تمام شد . حالا شما بگویید خوب بود بد بود . ولی پندار و کردار و گفتار اوست که عنوان نمره زندگی او که می ماند و ملاک سنجش است . تنها می شود گفت فرقی که او با بقیه حاکمان قبلی دارد این است که بعد از چند صده سال توسط بیگانگان حاکم ایران منصوب شد و همین گونه جانشینش .
  • IR ۱۴:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
    9 13
    لعنت بر روح خبیث خودش و خاندانش.توسری خوری مقابل غربیها و دین ستیزی و بیحیایی و بخشیدن خاک ایران ارثیه این خاندان وابسته برای ایرانیها بود و حالا حالاها اثراتش هست.کسانی هم که هیچ قید و بندی ندارن نه به دین و نه به کشور روحش شاد میگن! ولی به حرف گربه سیاه بارون نمیباره
    • IR ۱۷:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
      3 0
      یه دعا کن کشور از خشکسالی دربیاد
  • ۱۴:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
    14 12
    هر جه بود لااقل رو راست بود
    • محمد IR ۱۸:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
      8 3
      آره مخصوصا موقعی حجاب از سر ناموسمون بر میداشت
  • NL ۱۵:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
    20 12
    رضاخان یا همون رضاقلدر واسه ایرانیها و موش برای خارجیها.دیکتاتور واسه تشییع جنازه اش که نمیتونست دستور بده بزور بیارن مردم رو!
    • IR ۱۷:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
      3 0
      تاریخ بخوان.اینطوری نبوده
  • IR ۱۶:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
    11 8
    بر روح خبیثش لعنت که ده سال گریه و عزاداری بر پاره تن رسول خدا و جگرگوشه حضرت زهرا را حرام و ممنوع کرد.الان با شمر و یزید و حامله توی عذاب و آتش غوطه دوره.بی شعور احمق فراموش کرده بود که "چراغی را که ایزد برفروزد ، هر آنکس پُف کند ریشه اش بسوزد".ریشه اش سوخت و چه سوختنی
    • IR ۱۷:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
      4 7
      روایت های یکطرفه رو نبینید،کی همچینی چیزی‌گفته؟کتاب های تاریخی را بخونید که بیطرفانه قضاوت کرده.اصلا همچین چیزی نبوده،مگر بیست و سی و آمنه سادات ذبیح پور تو گزارش هاشون گفته باشن.تمامی پادشاهان و حکومت های ایران،همگی اون ها از ۱۴۰۰ سال پیش به اهل بیت ارادت داشتن و این افتخار ایرانی هاست.
  • نیما IR ۱۶:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
    5 7
    دین سیاست جدا نیست این زمان این شعارت پپولیستی گذشته است جمهوری اسلامی پاکستان جمهوری اسلامی ایران و عراق امارات اسلامی افغانستان حکومت اسلامی حماس بازهم بگم ؟
    • IR ۱۷:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
      5 7
      بله بازم بگین،یکی از این کشور ها سرشون به تنشون نمیرزه و تو علم و اقتصاد و رفاه و فرهنگ و همه چی جز عقب مانده ترین کشور ها هستن،واقعا اظهر من الشمس نیست واستون؟؟؟!!
  • IR ۱۶:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
    4 1
    روحش شاد.
  • IR ۱۷:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
    10 3
    زمان مرحوم ناصرالدین شاه عزیز برق و تلگرافخانه و روزنامه و بیمارستان مدرن و قطار و سینما و چاپخانه و بورسیه دانشجو به اروپا و دوربین عکاسی و دانشگاه با نام دارالفنون و خیلی چیزهای دیگه در کشور راه اندازی شد جاده چالوس هم زمان ناصرالدین شاه ساخته شد... بیمارستان سینا که امروز هم هست زمان ناصرالدین شاه ساخته شد.تغییر تقویم قمری به شمسی و محاسبه دقیق تقویم هم زمان ناصرالدین شاه به دستور او اتفاق افتاد.. .. جالبه یه عده احمق احمق به ناصرالدین شاه مرحوم فحش می‌دهند... به این رضا شاه ملعون رحمت میدن.... خدمات دوران قاجار را هم به نام رضا شاه ملعون زدن..... رضا شاه یک کار انجام داد حمله به نوامیس و بی‌حجابی اجباری حتی در ترکیه هم اجباری نبود و بدتر از آن کشتار معترضان به کشف حجاب در مسجد گوهرشاد
    • IR ۰۱:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۹
      2 6
      جدی؟؟پس دم رضاشاه گرم.چه آدم خوبی بوده.اعلی علیین باشه درجاتش
  • IR ۱۷:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
    1 5
    لعنت به رضا شاه ملعون و طرفدارانش.... هر چی آدم اوسکول و بی سواد و بی عقل است طرفدار خاندان پالانی است... مشکلات حکومت امروز دلیل نمیشه بگی رژیم قبلی خوب بوده
  • IR ۱۷:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
    1 4
    مردم اوون زمان که درک کردند حضور آن ملعون را ازش ناراضی بودند چون خدمتی نداشت.. و از تبعید اجباری او خوشحال شدند.. یه عده بعد صد سال با تبلیغ رسانه ها میگن خیلی خوب بوده... عجب کودن هایی هستید که از اوون ملعون طرفداری می کنید
  • IR ۱۷:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
    1 6
    طرفداران ابله رضا پالان بگن که چرا یک روزه در جنگ شکست خورد....قاجار سی سال جنگید و شکست نخورد
    • IR ۰۱:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۹
      3 1
      چه ربطی داره آخه ابله،بعضی از شهدای ما توی جنگ تحمیلی همون روز عملیات شکست میخوردن و شهید میشدن.باید بگیم اگر راست میگفتن چرا شکست خوردن یک روزه؟؟؟! شما دیگه کی هستین خداییش
  • IR ۱۸:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
    7 3
    به جمهوری اسلامی فحاشی می‌کنند با آنکه 8 سال با همه دنیا جنگید و شکست نخورد... به قاجار فحاشی می‌کنند با آنکه 30 سال با ابرقدرت جهان جنگید و شکست نخورد.. از رضا پالان طرفداری می‌کنند که یک روزه از مهاجمین شکست خورد و با پیژامه تبعید اجباری شد
  • IR ۱۸:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
    1 4
    شاه گور به گور شده با پیژامه... هر چند سال جنازه نحسش یک جا بوده
  • نیما IR ۱۸:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
    4 6
    مردم در تشبیع ۲۵ میلونی حاج قاسم تشبیع امام خمینی نظرشون گفتند
  • IR ۱۸:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
    3 1
    متاسفانه اونقدر شما از جهان عقبید و نادان که نمی دونید امروزه دیگه جنگ سرد کمتر به چشم می خوره وقتی بازار و نفت ما دست چینه و از لحاظ سیاسی وابستگی و طرفداری تمام و کمال از روسیه رو داریم یعنی کشور ما در اشغاله و وقتی آمریکا به ما اجازه تجارت آزاد رو نمی‌ده یعنی ما از جامعه جهانی طرد شدیم . اگر فقط کمی مغز هاتون رو از آکبند در بیارید می‌بیند اقتصاد و سیاست کشور همونه که بود فقط اسم ها عوض شده ، آمریکا و انگلیس شدن روسیه و چین و مقامات دولتی هم به همین منوال و همون فساد هنوز هم موجوده
  • IR ۱۹:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
    4 0
    عجب دعئوایی شده اینجا سر رضاخان ولی چیزی که جالب هست مشرق نظرات طرفداران رضاخان را منتشر کرده
  • نیما IR ۲۰:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
    6 3
    اگر این طور استدلالی را بپذیرم ظهور پیامبران الهی الکی بوده است زیرا بت پرستی مردم به خودشان مربوط است جمع کنید این مسخره بازی ها را همنطوری که بت پرسیدن حرام است به تمام افراد جامعه مربوط است حجاب کسی هم به خودش مربوط نیست به تمام افراد جامعه مربوط است
    • IR ۱۴:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۹
      3 6
      تو خود قرآن هم داریم لااکراه فی الدین،در دین اجباری نیست.از ۸ میلیارد انسان روی زمین کمتر از یک میلیارد مسلمان داریم و از این تعداد حدود ۲۵۰ میلیون شیعه.یعنی از هر ۸ نفر بپرسی و بهش بگی خدا اینو گفته ۷ نفر میگن به درک که گفته،من قبول ندارم! چرا خودتونو جای دنیا میزارید،آقا خدا پیامبران الهی فرستاده واسه مردم،اکثر مردم هم قبولش ندارن،خیلی زور داره؟رفت اون دنیا مرد اونوقت تو آتیش جهنم بسوزونش خوبه؟ ولی تو ای که قبول داری حق نداری واسه بقیه تصمیم بگیری و کسی رو محدود کنی.چرا فکر میکنید حق همیشه با شماست؟
    • IR ۱۴:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۹
      3 6
      شما میتونی فکر کنی الکی بوده میتونی فکر کنی جدی بوده،میتونی به هرکی دلت خواست ایمان بیاری یا نیاری.خود شما شما فقط میتونی.ولی واسه بقیه حق نداری تعیین تکلیف کنی چی درسته چی غلطه.اینکه بت پرستی غلطه فقط نظرته،نظر بقیه نیست. یکی بت پرسته،تشخیص میده اینکار درسته باز به شما ربطی داره؟اونم بیاد بگه شما که خداپرستی اشتباه میکنی و نباید اینطوری باشه و تو هم باید بت پرست بشی؟ حرفایی میزنی ها
  • محمود IR ۲۳:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
    1 0
    مشرق تو رو به هرکی که می‌پرستی قابلیت اشتراک در واتساپ رو هم اضافه کن،
  • IR ۲۳:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
    0 2
    ببر کاغذی
  • IR ۲۳:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
    0 2
    تاریخ تکرار میشود: خدمات به کشور در عین وابستگی به غرب = اوکراین کنونی
    • IR ۰۰:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۹
      2 0
      =امارات =کره جنوبی
    • IR ۰۷:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۹
      4 1
      وحشی گری روسیه و مقاومت مردم مظلوم اوکراین آبروی کسی را برد که دم از حمایت از مظلوم میزنه و یقه اش را برای روسیه جرررر میده
  • نیما IR ۱۲:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۹
    8 3
    خوب ترکیه که سکولار هست سرش به تنش می ارزد که مردمش نمی توانند ۶ ماهی یکبار گوشت قرمز بخورند ؟
  • IR ۱۵:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۹
    2 1
    آی لعنت به خاندان پهلوی مخصوصا محمدرضا پهلوی که زمینهای مارا بنام ارباب و رعیتی گرفت داد مثلا به رعیتها آخرش هم بدست همون ها سرنگون شد وفراری شد لعنت لعنت هزار هزار لعنت
  • به 18:38 IR ۱۸:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۹
    0 0
    آقای 18:38 درضمن شما ابتدا معنای جنگ سرد رو یادبگیر بعد استفاده کن اشغال نظامی یک کشور جنگ سرد نیست اتفاقا کاملا با سلاح گرم میسر میشه اصطلاح جنگ سرد بعد از جنگ جهانی دوم و تقابل توسعه تسلیحاتی اقتصادی و سیاسی بلوک شرق به سرکردگی شوروی و غرب به سرکردگی آمریکا ابداع شد
  • نیما IR ۲۱:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۹
    4 0
    در قرآن داریم لا اکراه فی دین یعنی در اصل دین اجباری نیست نه اینکه در فرح دین اجباری نباشد به طوری که یک روز دو نصرانی آمدند پیش پیامبر و گفتند میخواهیم مسلمان بشویم ولی نماز نخوانیم پیامبر گفت نمیخواد در نتیجه در بعضی از قسمت های دین اشتباه هست پیامبران الهی هم سعی میکردند با گفتگو به مردم ثابت کنند که نباید چیزی که از خودشان کمتر است را به عنوان خدا بپرستند
  • IR ۱۰:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
    1 0
    روحش شاد اونی که از خودش بت نساخت تا مردم و بت پرست بار بیاره
    • IR ۲۲:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
      0 1
      انشالله در قیامت با آن ملعون بی دین محشور بشی.... جالبه به کسی میگی روحش شاد که زمان آن ملعون یکروزه حکومت و کشور به اشغال دشمن دراومد.... حتی از قاجار هم ضعیف تر بود....به کسی میگی روحش.شاد که . قاتل 25 هزار متحصن در حرم امام رضا بود........ شبکه های ماهواره و مجازی مغز شما رو شستند.... هر چی آدم بی سواد و ساده لوح و احمق هست طرفدار رضا پالان است.... مخالف حکومت فعلی هستید باشید ولی خواهشا از آن شاه ملعون گور به گور شده حمایت نکنید
  • IR ۲۲:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
    0 1
    یه رفیق آلمانی دارم.. بهش گفتم به خاطر مشکلات مملکت یه عده از مردم طرفدار شاهان فراری و گور به گور شده شدند.. و گفتم زمان. رضا پالان ایران توسط انگلیس و روسیه اشغال سد حکومت بدون مقاومت یکروزه سقوط کرد و شاه اجبارا تبعید شد.... کلی خندید و گفت مگه میشه از یک شاه بی عرضه دفاع کرد و طرفدارش شد
  • IR ۲۳:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
    0 1
    نوشته های زیر از سایت خارجی است.. رضا شاه بعد از اقامتی کوتاه در آبهای هند، برخلاف خواستش به کشوری گمنام در میانه اقیانوس هند فرستاده شد. به جایی به نام «موریس» که در آن زمان تحت سلطه بریتانیا بود. شاه سابق حتی اجازه نیافت تا کشور محل اقامت خود را بعد از ترک ایران انتخاب کند. بعد از نامه‌نگاریهای بسیار با حاکمان انگلیسی این جزیره، آنها موافقت کردند که رضاشاه همراه با خانواده‌اش به آفریقای جنوبی منتقل شود. پادشاه سابقا مقتدر ایران ، سه سال بعد از تبعید، در آفریقا سکته کرد و مرد؛ مردی که در ذهن محمدرضا شاه جوان، مظهر اقتدار بود...... چنین شاهی آیا ارزش حمایت و دفاع دارد........ برای آدم خبیث و ملعون و قاتل هزاران ایرانی هر چقدر هم دعا و تقاضای شادی کنید اثر ندارد...
  • IR ۲۳:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
    0 1
    تا الان نشنیدم کسی جنازه و گورش انقدر گور به گور بشه .. روحش داره ویبره میره خخ

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس