کد خبر 1371475
تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۴
استرالیا

«پیتر داتون» وزیر دفاع استرالیا از سرمایه‌گذاری ۲ میلیارد دلاری برای ساخت زیردریایی‌های بدون سرنشین به منظور بهره برداری در نیروی دریایی سلطنتی خبر داد.

به گزارش مشرق، وزارت دفاع و شرکت صنایع نظامی «آندوریل استرالیا»  (Anduril Australia) به منظور ساخت زیردریایی‌های خودکار فوق بزرگ (XLAUV) طی ۳ سال آینده، در این پروژه سرمایه‌گذاری مشترک انجام خواهند داد.

براساس اطلاعات «پیتر داتون» این زیردریایی‌های بدون سرنشین هدایت شونده (زهپاد) ناوگان بالا و پایین سطح دریای استرالیا را تقویت می‌کند و موجب حفظ ثبات در منطقه اقیانوس هند و آرام می‌شود.
وزیر دفاع استرالیا با بیان اینکه XLAUV‌ها زیردریایی‌های رباتیک بدون سرنشین پیشرفته هستند، افزود: «این ربات‌های چندمنظوره، رادارگریز و دارای قابلیت‌های زیردریایی هستند که معمولا بین ۱۰ تا ۳۰ متر طول دارند و قابلیت حمل محموله‌های نظامی مختلف در مسیرهای طولانی را فراهم می‌کنند.»

دولت فدرال  استرالیا پیش از این نیز اعلام کرده بود که ۲ میلیارد دلار به خریداری سیستم پدافند و موشک‌های دریایی پیشرفته Sea Sparrow اختصاص داده است.
نخستین محموله از این تسلیحات که قادر به شناسایی موشک‌ها از فاصله ۵۰ کیلومتری می باشد، برای آزمایش به استرالیا رسیده است.

خبر این سرمایه‌گذاری‌های نظامی در حالی اعلام شده که نگرانی‌ها بابت توافق امنیتی چین و جزایر سلیمان افزایش یافته است. بر اساس این توافق، چین در این کشور که فقط ۱۷۰۰ کیلومتر با ساحل کوئینزلند فاصله دارد، یک پایگاه نظامی دایر خواهد کرد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس