کد خبر 1371275
تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۳
نیاز استقلال به یک «پین» برای ساختار تهاجمی‌اش

با گذشت بیست و پنج هفته از رقابتهای لیگ برتر به نظر می‌رسد هنوز استقلالی‌ها به آن بلوغ کامل برای ساختار تهاجمی شان نرسیده‌اند.

به گزارش مشرق، تیم فوتبال استقلال در هفته بیست و پنجم رقابتهای لیگ برتر فوتبال در اصفهان به مصاف تیم خوب سپاهان رفت که این بازی با نتیجه یک-یک به اتمام رسید تا امتیازات آن به صورت مساوی بین دو تیم تقسیم شود.

شاگردان مجیدی در حالی این بازی را به پایان رساندند که دروازه شان تنها یک بار آن هم از روی نقطه پنالتی باز شد تا بار دیگر در فاز دفاعی نمره قبولی بگیرند. اما این تیم باوجود در اختیار داشتن مهاجمان خوب و سطح بالا در کنار هافبک‌هایی که قابلیت بازی سازی دارند، باز هم به جز یک بار و آن هم توسط یک مدافع پیش کشیده نتوانستند به گل برسند.

حضور یک مربی کاربلد و باتجربه ایتالیایی به اسم «گابریل پین» در کادر فنی استقلال و تاثیرگذاری او بر سازمان و ساختار دفاعی به حدی بالا بود که این تیم در پایان هفته بیست و پنجم رقابت‌ها هنوز تعداد گل‌های خورده‌اش دو رقمی نشده تا با فاصله بهترین خط دفاعی لیگ و حتی بهترین خط دفاعی همه ادوار لیگ برتر را به خود اختصاص دهد.

استقلالی‌ها که با تاثیر پذیری از گابریل پین حالا با یک ساختار دفاعی ایتالیایی نزدیک شده و بیشترین شباهت را پیدا کرده‌اند و این بلوغ به حدی هست که حتی تغییر نفرات هم خللی در آن وارد نمی‌کند و آنها با استفاده از هر مدافعی استحکام را در خط دفاعی شان از دست نمی‌دهند.

آبی پوشان که همچنان تنها تیم بدون شکست لیگ هستند و با ۴ امتیاز اختلاف صدر جدول را در اختیار دارند، نتوانستند به موازات رشدی که در ساختار دفاعی داشتند در ساختار تهاجمی هم داشته باشند. استقلالی‌ها در ۲۵ بازی تنها ۳۴ گل زده دارند که با این آمار نه تنها بهتری خط حمله لیگ را در اختیار ندارند، بلکه نسبت تعداد گل‌های زده آنها نسبت به تعداد بازی‌های شان هم در حد و اندازه تیمی که برای قهرمانی تلاش می‌کند نیست.

در حالی که لیگ برتر در آستانه هفته‌های پایانی است، به نظر می‌رسد کادر فنی استقلال یکی مثل «گابریل پین» را هم برای ساختار تهاجمی‌اش نیاز داشته باشد تا در کنار رشد جالب توجهی که در ساختار دفاعی دارند، ساختار تهاجمی شان هم به بلوغ کامل رسیده و با خطرناک شدن در فاز تهاجمی بتوانند بیشتر و بهتر گلزنی کنند تا امتیازات بیشتری کسب کنند.

تیم استقلال در هفته بیست و ششم رقابتهای لیگ برتر میزبان تیم انتهای جدولی شهرخودرو است که در هفته‌های اخیر بازی‌های خوبی انجام داده و نتایج قابل قبولی می‌گیرد و نشان داده امتیاز گرفتن از آن به اندازه نیم فصل اول راحت نیست. این بازی دوشنبه ۱۹ اردیبهشت و از ساعت ۲۰:۴۰ در ورزشگاه آزادی تهران برگزار می‌شود.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
    0 1
    نگران نباش با امتیازات کمک معیشتی بابا حمید شما قهرمان شدید . الان هم برای اینکه سایت های شرط بندی تا روز آخر پیگیر بازیهای لیگ باشن کیسه رو قهرمان نکردن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس