کد خبر 1371256
تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۸
مخالفت جنبش «حقوق» عراق با عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی

جنبش «حقوق» عراق در جدیدترین مواضع در قبال تل آویو، مخالفت خود با هرگونه عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را اعلام کرد.

به گزارش مشرق به نقل از سومریه نیوز، «حسین العامری» رئیس کمیته پارلمانی جنبش حقوق در سخنانی تأکید کرد که ما هرگونه تلاش سیاسی برای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونسیتی را رد می‌کنیم.

بر اساس این گزارش، وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود به طرح ابتکاری هیئت هماهنگی برای برون رفت از بحران سیاسی در عراق سخن گفت و تأکید کرد: طرح هیئت هماهنگی به مثابه یک دیدگاه استراتژیک برای خروج از بن‌بست سیاسی است.

بیشتر بخوانید:

مقاومت عراق برای آزادی فلسطین کاملا آماده است

پیشتر «هادی العامری» رهبر ائتلاف فتح عراق سخنانی را در خصوص عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی مطرح کرد. وی گفت: تحت هیچ شرایطی عادی‌سازی روابط با صهیونیست‌ها را نمی‌پذیریم.

رهبر ائتلاف فتح عنوان کرد: طبق خواست مردم عراق به هیچ وجه عادی سازی یا آشتی با رژیم صهیونیستی انجام نمی‌شود. صهیونیست‌ها عامل تمام توطئه‌هایی که علیه عراق انجام می‌شود، هستند.

پیش از این، «حسن العذاری» رئیس هیئت پارلمانی جریان «صدر» پیش‌نویس قانون جرم‌انگاری عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی را به رئیس پارلمان عراق ارائه کرد تا وارد مرحله رأی‌گیری شود.

چندی پیش، روزنامه «العربی الجدید» در مطلبی پیرامون سخنان اخیر «مقتدی صدر» رهبر جریان صدر برای جرم انگاری عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی در عراق نوشته بود: مقتدی صدر، رهبر جریان صدر دستور تشکیل تیمی از کارشناسان حقوقی را برای تهیه پیش نویس قانونی شفاف به منظور جرم انگاری عادی سازی با رژیم صهیونیستی را داده است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس