کد خبر 1371064
تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۴
مقامات مغرب مدعی دستگیری یک فرد وابسته به داعش شدند

مقامات امنیتی مغرب ادعا کردند یک فرد وابسته به داعش که قصد انجام اقدام تروریستی در این کشور را داشته است، دستگیر کردند.

به گزارش مشرق از خبرگزاری رسمی مغرب، بر اساس اطلاعیه اداره مرکزی تحقیقات قضایی وابسته به دستگاه اطلاعات این کشور، مظنون دستگیر شده جوان ۳۷ ساله می باشد که در شهر «برکان» دستگیر شده است.

به گمان سرویس های امنیتی مغرب فرد دستگیر شده در تهیه و آماده سازی یک پروژه تروریستی با هدف به خطر انداختن نظم عمومی کشور دست داشته است.

در این اطلاعیه آمده است که عملیات دستگیری فرد مظنون ثمره همکاری و هماهنگی نزدیک بین اداره کل نظارت سرزمینی (اطلاعات) و مقامات ذیصلاح آمریکایی است.

اطلاعیه اداره مرکزی تحقیقات قضایی مغرب تصریح کرد: بر اساس تحقیقات فنی و تحقیقات مشترک با اداره تحقیقات فدرال آمریکا، هویت فرد دستگیر شده شناسایی و ویژگی طرح های تروریستی وی فاش شد.

بر اساس اطلاعات اولیه، فرد دستگیر شده، مدیریت و هدایت یک گروه بسته در یکی از شبکه های اجتماعی را برعهده داشته است.  این گروه اهداف و پروژه های افراطی از جمله جذب و عضوگیری افراد آلوده به افکار تکفیری را به منظور انجام عملیات تروریستی علیه منافع و شخصیت های مغربی در داخل و خارج از کشور مد نظر داشته است.  

تحقیقات همچنین نشان داد که مظنون قبلاً با امیر گروهک تروریستی که در ۲۵ مارس ۲۰۲۱ در شهر «وجده» متلاشی شده بود در تماس بوده است.

در پی دستگیری این مظنون، مقامات امنیتی مغرب ضمن قدردانی از همکاری های مشترک و پیشرفته دوجانبه با آمریکا در زمینه مبارزه با تروریسم و ‌افراط گرایی خشن، نسبت به ادامه خطرات تهدید تروریستی هشدار دادند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • مهدی IR ۱۷:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
    0 0
    اردوغان امروز صبحانه نخورده بنظرتون چرا؟؟؟ دستشویی هم انگار نرفته بیچاره مریضه؟؟؟
  • IR ۱۹:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
    0 0
    عجب !!! مغرب خودش ک یکی از طرفداران و حامیان و پرورش دهندگان داعش در اشغال عراق و سوریه توسط داعشی ها از نصف بیشتر شون مغربی بودن حالا چی شد ک یهویی باهم دشمن و اختلاف ایجاد شد ؟؟!!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس