کد خبر 1371042
تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۰
جزئیات برنامه آزمایشی دولت برای فروش نان با کارت یارانه

رئیس اتحادیه نانوایان سنگک از آغاز اجرای طرحی در استان زنجان به صورت آزمایشی خبر داد که طبق آن فروش نان با کارت یارانه انجام می‌شود و قرار است در صورت موفقیت در استان‌های دیگر هم اجرا شود.

به گزارش مشرق، به تازگی موضوع فروش نان با کارت یارانه به صورت آزمایشی مطرح شده است.

البته دولت تاکید کرده است که تا پایان سال نان سنتی برای مردم گران نمی شود.  

در راستای آگاهی بیشتر از این موضوع خبرنگار فارس گفت و گویی با رئیس اتحادیه نانوایان سنگک انجام داد.  

در اینباره اصغر پابرجا در پاسخ به اینکه آیا قرار است فروش نان  با کارت یارانه انجام شود؟ به خبرنگار فارس گفت: امروز طرحی آزمایشی در استان زنجان اجرا شده که فروش نان با کارت یارانه انجام می‌شود.

رئیس اتحادیه نانوایان سنگک با اشاره به جزئیات این طرح گفت: برای هر فرد سرانه مصرف روزانه ۳۳۰ گرم تعیین شده که این میزان به نرخ دولتی فعلی محاسبه می‌شود و اگر قرار باشد بیش از این مصرف شود به نرخ آزاد حساب خواهد شد.

پابرجا افزود:‌ هر یک قرص نان سنگک ۴۵۰ گرم است و ۳۳۰ گرم، حدود ۳ چهارم نان سنگک به حساب می‌آید و این میزان برای مصرف روزانه یک فرد معمولی کافی است.

پابرجا توضیح داد: بر اساس بررسی‌ها و کار کارشناسی این اقدام دولت می‌تواند تا ۳۰ درصد در کاهش مصرف مؤثر باشد.

وی ادامه داد: این طرح به طور موقت در استان زنجان اجرایی می‌شود و در صورتی که موفقیت‌آمیز باشد در کل کشور به مرحله اجرا در می‌آید.

رئیس اتحادیه نانوایان سنگک درباره کارکرد این طرح گفت: کارکرد طرح بسیار ساده است مثلا در هر خانواده هر چند نفری که باشد به ازای هر نفر ۳۳۰ گرم در روز سهمیه تعیین شده و از حساب سرپرست خانوار در زمان خرید نان کسر می‌شود.

وی ادامه داد: در صورتی که مصرف خانوار از این سهمیه پایین‌تر باشد سقف سهمیه  در کارت آنها حفظ خواهد شد و اگر مصرف بیش از این باشد به نرخ آزاد محاسبه می شود.

پابرجا ادامه داد: دولت رقمی را که به نرخ آزاد محاسبه می شود را به حساب نانوا می پردازد و در مقابل آرد را هم به نرخ آزاد به نانوا می فروشد.

به گفته رئیس اتحادیه نانوایان سنگک،  نانوایان با آغاز اجرای این طرح هر کیسه آرد را ۶۵۰ هزار تومان خریداری می‌کنند که پیش از این حدود ۴۷ هزار تومان می‌خریدند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۶:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
    2 1
    یه روزی مسخره سیاست اردوغان میکردیم حالا ازش استفاده می‌کنیم نوبره والله ژاپن شماها راندزده خیلی کاره
  • CH ۱۶:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
    6 1
    در کله مسوولان چه می گذرد؟ آیا نمی دانند ملاک بازار برای قیمت هر کالا همیشه قیمت آزاذ است؟ عینا شبیه اتفاقی که برای بنزین و دلار افتاد و قیمت نرخ دولتی و یارانه ای و کارتی هرگز ملاک بازار قرار نگرفت. بعد همه چیز دچار قیمت انفجاری می شود. ضمنا به دلیل سقوط دایمی ارزش پول؛ باز همین قیمت 650 هزار تومان که الان معادل قیمت جهانی است، در چند سال آینده به یک قیمت ارزان تبدیل می شود و دوباره باید گران کرد و روز از نو و روزی از نو.
  • رضا IR ۱۶:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
    1 0
    خب الان نان سنگگ شمامیگید۲تا۳هزارتومن نانواداره میده۵تا۱۲هزارتومن شمامیگی آرد اون میگه کنجد شمامیگی آرداون میگه سبزی شمامیگی آرداون میگه سیاه دونه شمامیگی ۳چهارم نون درهرروزبچه وزن میگن صبحانه ناهارشام نونش میشه یکی ونصفی شرافت داشته باشید این همه دروغ نگید اگه مملکت داری اینه ولله قسم هربچه ای ۴تاشواداره میتونه بکنه بچه براتغذیه اش کیک میبرده مدرسه الان کیک وبیسکوییت قیمتش رفته توآسمون ملت وخبرنگارورسانه هم چسبیدن به نونوماکارونی ول کنش هم نیستن ایهاالناس بیسکوئیت وکیک وحشتناک شدن وای به حال کسی که دوتابچه کوچک داره اون وقت کارفرما شلواروکندن افتادن دنبال حقوق کارگر آقای سیدمظلومان حقوقاروبرگردون به پارسال قیمتاهم برگردون به پارسال
  • مجتبی IR ۱۶:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
    1 2
    تکلیف کسانی که نان مصرف ندارند و فقط گندم می خورند چه می شود؟
  • محمد IR ۱۶:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
    1 3
    بقیه کشورها انسان میفرستن فضا اینجا تازه نان رو گران میکنن وجلسه برا نان تشکیل میدن دعنت
    • IR ۱۷:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
      1 0
      بقیه کشورها الان راحت فقط همه اغذیه را گران کرده اند و به مردم می گویند ندارید نخورید. از آلمان تا مصر و از آمریکا تا لبنان
  • IR ۱۷:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
    1 0
    کارگرای بدبخت که قوت قالبشون نون هست روزی چهار پنج تا نون میخورند برن به درک با این قانون مسخره .سه چهارم نون برا یه بچه ده دوازده ساله هم کمه برا یه روز چه برسه یه بزرگسال
  • رضا IR ۱۸:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
    0 0
    قیمت همه چی رو جهانی کنید و آزاد به اضافه حقوقها وقتی حرفی از یارانه میاد حال آدم به هم میخوره تنها چیزی که تو این چند سال تکون نخورده فقط یارانه هستش وگرنه همه چیز گرون شده
  • رسول IR ۲۰:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
    0 1
    دورود بر سید مستضعفین

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس