کد خبر 1371017
تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۰
بازار ماکارونی تا یک هفته دیگر متعادل می شود

مشاور انجمن صنفی کارفرمایان کارخانجات ماکارونی با بیان اینکه تامین نقدینگی گندم مشکل کارخانه های ماکارونی است، گفت: تولید ماکارونی شتاب بیشتری گرفته و بازار ماکارونی تا یک هفته دیگر متعادل می شود.

به گزارش مشرق، رسول شفق گفت: مشکل فعلی کارخانه های ماکارونی این است که با توجه به گرانی گندم نقدینگی کافی ندارند تا گندم دریافت کنند حتی شرکت بازرگانی دولتی برای حواله گندم هایی که از سال قبل و با قیمت قبل گرفته شده مابه التفاوت می گیرد.

وی افزود: برای شرکت بازرگانی دولتی به ازای دریافت هزار تن گندم  ۱۲ میلیارد و ۷۰۰ تومان باید پرداخت شود که رقم زیادی برای کارخانه ها است.

مشاور انجمن صنفی کارفرمایان کارخانجات ماکارونی افزود: کارخانه هایی که آرد ندارند منتظرند آردشان تامین شود و تعدادی از کارخانجات بزرگ تولید کرده و به قیمت جدید عرضه می کنند.

وی در پاسخ به اینکه وزیر جهاد کشاورزی اعلام کرده  تا آخر اردیبهشت قیمت های جدید ماکارونی اعمال نخواهد شد، گفت: وزیر جهاد که نمی تواند از جیب کارخانه ها بپردازد اگر میخواهد ماکارونی ارزان وارد بازار شود باید آرد ارزان بدهد در حالی که آنها از گندم خرید سال قبل هم مابه التفاوت می گیرند.

شفق پیش بینی کرد که ۷ تا ۸ روز آینده بازار عرضه در بازار متعادل شود.

شفق در این باره که گفته می شود کارخانه ها تولید خود را به بازار عرضه نمی کنند و اکنون روند تولید ماکارونی چگونه است؟ گفت: دولت ۱۱ اردیبهشت قیمت گندم را اعلام کرد و تقریبا تمام کارخانه ها بلاتکلیف بودند، گندمی که اواخر بهمن و اسفند تولید کرده بودند را اوایل سال به بازار عرضه کردند، اعلام دیر هنگام قیمت باعث شد کندی در تولید ماکارونی ایجاد شود و این نبود که کارخانه ها به بازار ندهند.

مشاور انجمن صنفی کارفرمایان کارخانجات ماکارونی تصریح کرد که تولید ماکارونی شتاب گرفته و تا یک هفته دیگر بازار متعادل می شود.

به گزارش فارس، دولت یارانه آرد صنعتی را اصلاح کرده و قیمت های جدید ماکارونی را که از این نوع آرد به دست می آید را ابلاغ کرده است که تقریبا نزدیک به سه برابر شده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 26
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • IR ۱۵:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
    1 0
    علی برکت الله
  • IR ۱۵:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
    7 0
    اونوقت با کدام قیمت و تا کی می دانید این بازی مثل بازی خودرو سازان مردم چند سالی هست بازی می کنند !!خیلی ساده است کم کن ، چو بنداز، جا بنداز خسته نباشی دلاور
  • محمد IR ۱۵:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
    6 0
    خیلی مضحکه ناکه. سه برابر کردین قیمته با این حال توی بازار پیدا نمیشه؟ نکنه کارخانه دارا و محتکران دوست ندارن جنس گران دست مردم بر سه؟
  • IR ۱۶:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
    3 1
    قدیمتر ها میگفتن:علاج گرونی نخریدنه والا که اگه مردم یکماه ماکارونی نخرن تولید کننده مجبور میشه ارزون بفروشه،،،اما توی کشور ما هرچی گرون بشه ملت بیشتر میخرن
    • رضا IR ۱۸:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
      0 1
      دوست عزیز اولا مرغ نیست که دو سه روز تاریخ انقضا داشته باشه(دوسال تاریخ انقضا داره) ثانیا الان مثل قدیم نیست اگه هیچ کس هم نخره صادرش میکنن اونور!
    • IR ۱۸:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
      0 0
      آقا رضای عزیز،حتی اگه صادر هم کنن به قیمت مفت ازشون میخرن،سودی که فروش داخلی براشون داره صادراتش نداره،مردم اگه نخرن شرکتش میخواد کجاش دپو کنه؟اینم شده داستان خودرو سازها که آشغالهاشونو قرعه کشی میزارن و مردم هم میشن معامله گر و به قیمت چند برابر میخرن اونم برا پنج هزارتا لگن ناقص صدهزارتا آدم ابله میرن ثبت نام میکنن
    • IR ۱۹:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
      0 0
      کدوم کشور ابلهی ماکارونی با گندم کپک زده اینا رو میخره. نشاستشو از گندم ذرت های دامی کپک زده تو گمرگ میگیرند . چند وقت پیش مگه افشا نشد.
    • IR ۲۱:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
      0 0
      این حرف شما امروزه دیگه تو ایران مصداق نداره . مردم حتی مثقالی پسته و زعفرون و میگو و غیره میخرن ؟ نه اما مدام قیمتش میره بالا چون تا ذره آخر هست و نیستمون داره صادر میشه عراق و افغانستان اونا بخورنشون اونم چه خوردنی
  • IR ۱۶:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
    3 0
    آقا یک حواله ماکارونی دارم تحویل سه ماهه ، با خودرو خارجی یا ملک توی اقدسیه معامله میکنم
  • شهروند اصفهانی IR ۱۷:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
    3 0
    مگر کمبود ماکارونی داشتیم ... خیلی زیاد در بازار یافت میشود ولی قیمت شده سه برابر و باید در قفسه فروشگاه ها خاک بخوره ... حالا هی صادر کنید اگر میتوانید و بگید مردم قاچاق میکردند . وجدانا چند انبار ماکارونی دپو کردید تا به قیمت گران امروز بفروشید .‌‌
  • علی IR ۱۷:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
    5 0
    بخدا این مردم گناه دارن کمتر اذیت کنین خدا رو خوش نمیاد به سرنوشت فرعون دچا میشین
  • سینا IR ۱۸:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
    2 0
    فقط برای اینکا گرون کنند شما ببینید هر چی امروز تو بازار نیست فردا چند برابره نمیدونم بازرسان ....چه غلطی دارند می کنند اینکارا دست یه عده هستش متاسفانه مشکل اینه که مردم میخرن اگر نخرن ببینم این تولید کننده ها چه غلطی می کنند خبر خوش که نمی شنویم فقط گرونی و توجیه و انداختن تقصیر دولت قبل یکی نیست بگه شما گفتید ما بهتر کشور رو میچرخونیم پس کو هر روز قیمتها در حال تغییر طرفدارا و یک مشت ابله اقتصاد و سفره های مردم رو با عقیده های سیاسی یکی کردن و تقصیر دولتهای قبلی میندازن برید بابا گمشید نفهما شکمتون سیره همه چیز که سیاست نیست مردم در فقرن چون تو مخالف فلانی هستن مردم باید بمیرن تویی که به ظاهر از دولت دفاع می کنی خدا میدونه تو خونه و فامیلت چقد بد و بیراه برا گرونی میگی بعد میایی به خاطر موقعیتت و ظاهر سازی حرف مفت میزنی و یا هم اصلا هزینه نداری که بفهمی گرونی و گرسنگی مردم چیه آخه یه کم از چرت و پرتا کم کنید مردم توان ندارند تا آخر که نمیتونن تاوان میز و صندلی شما رو اینا بدن دهنتونم که نمی بندید دولت قبلی آقا جان الان نزدیک یکساله دولت قبلی نیست یک رقم از اقلام رو بفرمایید که گرون نشده چرا توجیهات برای شما خوبه بنده سیاسی نیستم و لی دارم از فشارهای که به مردم و قشر ضعیف میاد رنج می کشم .
  • سینا IR ۱۸:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
    0 1
    کوپنی کنید کالاهای اساسی رو زمان جنگ با اون وضعیت اینطوری نبود الان که جنگ نیست فقط تقصیر گردن این گردن اون یه کم جمع کنید خودتونو مردم خسته شدن چرت و پرت نگین
    • IR ۲۱:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
      0 0
      کوپنی نمی کنند چون در اونصورت میلیونها افغانی غیرمجاز نمیتونن کالاهای یارانه ای ما رو مفت بخرن بخورن . آخه برادرمونن طفلی ها . خودمون خوردیم خوردیم نخوردیم هم به درک
  • IR ۱۹:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
    2 0
    علت تمام بدبختیهای کشور ،بی ارزش کردن پول ملی در مقابل پول تمام کشورهای دنیاست.دولت گفته آرد قاچاق میشه،گوشت قاچاق میشه،کوفت وزهرمار قاچاق میشه.خب،معلومه قاچاق میشه!!!! وقتی با تمام کشورهای پیشرفته دنیا قصد دشمنی دارید و به بهانه های بنی اسرائیلی توافق نمی کنید،پول کشور را هرروز بی ارزش می کنید و همین است که امام کشورهای اطراف تمام محصولات غذایی ما را در حد تقریبا رایگان جارو می کنند و می برند و حالا بماند که تجار چقدر صادر می کنند.و همین میشه که من بازنشسته با تحصیلات عالی در بهترین رشته دانشگاهی قادر نیستم یک هندوانه که کیلویی به ده هزارتومان رسیده بخرم ولی یک فقیر عراقی با حداقل مبلغ هندوانه ایرانی را با این کم آبی به جهت ارزشمند بودن پولشان در مقابل پول ایران می خره و عشق و حال میکنه و خانواده من هم حصرت به دل می مانند.در کشور ترکیه ،افعانستان،امارات ،سوریه،روسیه هم همینطور. پس تا با دنیا به توافق نرسید و ارزش پول ملی را تقویت نکنید،همین داستان ادامه خواهد داشت.الکی ارد ماکرانی را به بهانه قاچاق قطع نکنید.قطع قاچاق دست خودتان است،تقویت پول ملی پول ملی پول ملی بعید میدانم بفهمید و عمل کنید.
  • IR ۱۹:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
    1 0
    بی‌شرم!!!!!!!!!!!!!.................
  • معلم IR ۱۹:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
    5 0
    لعنتی ها ماکارونی رو خودتون احتکار کردید ونایاب تا بانرخ نجومی بفروشید لعنت بر ریا وتزویر ومکر وحیله وپلشتی
  • IR ۱۹:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
    3 0
    این کلکا قدیمی شده یهو چند برابر میکنید قیمتشو بعد ۲۰۰ تک تومن ازش میندازید میگید ارزونش کردیم ریا کاران پست بی خدا.
  • رضا IR ۲۰:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
    2 0
    موقع راهپیمایی ها دست به دامن همین مردم میشین
    • علـی IR ۱۴:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
      0 0
      مشاور انجمن صنفی کارفرمایان کارخانجات ماکارونی ربطی به راهپیمایی نداره!
  • ابوالفضل IR ۲۲:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
    0 0
    اقتدارررررررررررر
  • ایرانی با غیرت IR ۲۲:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
    0 0
    این دلال ها نگاه میکنند به سفره قاطبه ملت هر چیزی را که در ان بیابند در اسرع وقت قیمتش را بالا میبرند. دولت هم نشسته دست روی دست گذاشته و فقط نظاره گر صرف است! در تمام قصابی ها یخچالشان پر است از گوشت و کسی هم نمیخرد ولی قیمتش یک ریال هم پائین نمیاید. در سرتا سر مملکت تمام فروشگاها ی زنجیره ائی و غیر زنجیره ائی از زمین تا سقف مغازه کیسه های برنج چیده اند و کسی هم نمیخرد ولی باز هم قیمتش پائین نمیاید! معلوم نیست این چه جور اقتصادی است که تابع عرضه و تقاضا نیست؟
  • IR ۱۱:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
    0 0
    متعادل نمی شود . تعادل به دخل و خرج مردم می گویند . مردم فقیر تر می شوند . روند چهل ساله باید کلا عوض شود .
  • سیف IR ۱۳:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
    0 0
    ...خودشونن! تک ماکارون بعد از انتشار اون خبر احتکار 600 تنی در فضای مجازی مدعی شد اون 600 تن احتکار نبوده و مال تولید دو روزشونه!! یه نونوایی معمولی 4 - 5 متری که در روز سه تا گونی استفاده داره، آرد حداقل یکماه مورد نیازش‌رو میگیره میزاره روی هم و به مرور استفاده میکنه اونوقت کارخونه ای به بزرگی تک ماکارون یا زر ماکارون مگر آرد هر روزش رو همون روز میخرن؟! سر قوه قضاییه و تعزیرات رو میتونن کلاه بذارن...!!! ولی سر مردم عادی‌رو که سرشون توی حساب کتابه عمراً بتونن!
  • سیف IR ۱۳:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
    0 0
    ...خودشونن! تک ماکارون بعد از انتشار اون خبر احتکار 600 تنی در فضای مجازی مدعی شد اون 600 تن احتکار نبوده و مال تولید دو روزشونه!! یه نونوایی معمولی 4 - 5 متری که در روز سه تا گونی استفاده داره، آرد حداقل یکماه مورد نیازش‌رو میگیره میزاره روی هم و به مرور استفاده میکنه اونوقت کارخونه ای به بزرگی تک ماکارون یا زر ماکارون مگر آرد هر روزش رو همون روز میخرن؟! سر قوه قضاییه و تعزیرات رو میتونن کلاه بذارن...!!! ولی سر مردم عادی‌رو که سرشون توی حساب کتابه عمراً بتونن!
  • IR ۱۷:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
    0 0
    راه‌کارهای حل معضل گرانی: حفظ ارزش پول ملی با تصویب قانون ایجاد واحد جدید پولی معادل یک میلی‌گرم طلا، استفاده‌ی حداکثری از واحد جدید پول ملی، و حداقلی از سایر ارزها به‌ویژه دلار آمریکا در تبادلات بین‌المللی؛ جایگزین کردن نظام بانکی ربوی با بانک‌داری اسلامی بر اساس قرض‌الحسنه، برخورد قانونی با نزول‌خواران و قماربازان و دلالان مسکن، خودرو، ارز، طلا و کالاها به‌ویژه کالاهای اساسی؛ ایجاد اشتغال مولد و پایدار، سوق دادن سرمایه‌ها به سمت تولید دانش‌بنیان، افزایش تولید یا خدمات مفید سرانه‌ی ملی، ایجاد رقابت سالم و حفظ بهره‌وری؛ مبارزه‌ی با قاچاق، اصلاح نظام توزیع، کنترل و نظارت بر بازار با سامانه‌ی هوشمند و یک‌پارچه، جلوگیری از تبانی در قیمت‌گذاری‌ها، ایجاد بازار سیاه و احتکار، حذف مدیران فاسد در بدنه‌ی دولت، جلوگیری از فساد در نظام توزیع با نظارت دائمی دولت و قوه‌ی قضائیه؛ کاهش هزینه‌های جاری دولت، جلوگیری از کسری بودجه، استقراض از نظام بانکی، خلق پول و افزایش تورم، گسترش عدالت در نظام مالیاتی؛ فرهنگ‌سازی انصاف و توجه به حلال و حرام، امر به معروف و نهی از منکر و تذکر به تقوی در بین اصناف، آموزش اقسام بیع در کتب فقهی، جلوگیری از مرابحه، دروغ، گران‌فروشی و کم‌فروشی در معاملات؛ اجرای احکام الهی و پیش‌گیری از منکرات شرعی و معصیت خداوند، برخورد با بدحجابی، بی‌حجابی، بی‌عفتی، بی‌حیایی، ولنگاری، استفاده‌ی ابزاری از بانوان و سایر عوامل ایجاد فساد، رخوت و تنبلی در جامعه و جوانان.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس