کد خبر 1370928
تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۸
مستاجران نگران تابستان!

رئیس اتحادیه مشاوران املاک گفت:اگرچه هنوز تصمیم جدیدی درباره تمدید مصوبه ستاد ملی کرونا و تعیین سقف اجاره‌بها گرفته نشده، اما مصوبه سال گذشته به قوت خود باقی است و اجرا می‌شود.

به گزارش مشرق به نقل از صدا و سیما، رییس اتحادیه مشاوران املاک گفت: مصوبه تمدید خودکار قراردادهای اجاره و تعیین سقف برای اجاره‌بها به قوت خود باقی است و حکم تخلیه برای مستاجران صادر نمی‌شود.

مصطفی قلی خسروی گفت: اگرچه هنوز تصمیم جدیدی درباره تمدید این مصوبه و تعیین سقف اجاره‌بها گرفته نشده، اما مصوبه سال گذشته به قوت خود باقی است و اجرا می‌شود.

به گفته رییس اتحادیه مشاوران املاک موجران حق ندارند مستاجران را جواب کنند و لازم است قراردادهای اجاره با لحاظ سقف اجاره‌بها در سال ۱۴۰۱ نیز تمدید شود.

قلی‌خسروی این نکته را هم تذکر داد که الیته در دو سال اخیر برخی موجران با فروش سوری ملک خود اقدام به جواب کردن مستاجران کردند، اما این وجود اجرای این مصوبه با رفع نواقص آن، می‌تواند در بازار اجاره مسکن راهگشا باشد.

براین اساس، در ۲ سال گذشته مصوبه تمدید خودکار قراردادهای اجاره و تعیین حدنصاب افزایش سالیانه برای اجاره‌بها اجرایی شد؛ بر این اساس قراردادهای اجاره تمدید و صاحب‌خانه‌ها در تهران نمی‌توانستند بیش از ۲۵ درصد، مبلغ اجاره سالیانه را افزایش دهند. این میزان برای سایر کلان‌شهرها ۲۰ درصد و دیگر شهرهای کشور ۱۵ درصد تعیین شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 30
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 5
  • IR ۱۱:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
    9 2
    لطفا کمتر چرت و پرت بگید صاحبخونه ما که هر سال 50 درصد میزاره رو اجاره
    • IR ۱۵:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
      5 1
      قانون موثری وجود ندارد. صاحبخونه اجاره را بالا می‌برد اگر هم اجاره‌نشین نپذیرد صاحبخونه می‌گوید خانه را برای خودم می‌خواهم یا برای فرزندم، یک قرارداد هم می‌آورد که مثلاً فرزندم می‌خواهد در خانه بنشیند و قانون حق را به صاحبخانه می‌دهد.
  • علی اصغر قاسم پور IR ۱۱:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
    5 3
    موجران به راحتی مصوبه را دور می زنند، با بهانه از مستأجر می خواهند خانه را خالی و با قیمتهای بسیار بالا و افسارگسیخته اجاره ها را افزایش می دهند و بنگاهها هم با آنها به دلیل سود و منفعتشان همکاری دارند و هیچ نظارتی هم بر این بازار پر هرج و مرج و بی قانون و قاعده و انصاف نیست. حالا هی این مصوبه را برای مردم تکرار و بازخوانی کنند، چه نفعی و چه مشکلی از این موضوع اساسی و ضروری و مبتلابه آنان حل می شود؟! مشکل همچنان باقی و هیچ فرقی نکرده و گرانیها و معضلات قوز بالا قوز شده است.
  • IR ۱۲:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
    16 0
    بخشش از جیب مردم راحت است
  • IR ۱۲:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
    3 0
    حق کمیسیون بنگاه دارها چطور اونم افزایش پیدا نکرد ؟
  • IR ۱۲:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
    10 1
    دولت اجازه دارد هر طور لازم ببیند قیمتها را بالا یا پایین کند و کسی هم حق اعتراض ندارد و در همه امور مداخله کند. خوب هر چیزی را می بینید ده برابر شده و هیچ فرد سرمایه داری یا کشور خارجی در این پروسه دست نداشته و همه این را دیده و می دانیم. دولت بجای اینکه مردم را به جان هم بیندازد بیاید طبق تورمی که ایجاد کرده به مستاجران کمک یارانه اجاره پرداخت کند نه از مال مردم مایه بگذارد .
  • IR ۱۳:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
    22 2
    بیچاره صاحب خانه ها .یکم از خودتون مایه بذارید نه از افراد دیگر .خودتون خونه در اختیار مردم قرار دهید .
    • IR ۱۹:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
      3 1
      در آینده نزدیک تمام مالکیتها به بهانه کرونا از مردم سلب خواهد شد امروز خونه فردا بقیه اموال و داراییها (کجا هستن کرونا باورها)
  • IR ۱۳:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
    12 3
    بیچاره اونی که از شکم و تفریحش زده یه خونه به بدختی خریده زیر کلی وام رفته باید هم از گرونی بخوره
  • IR ۱۴:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
    6 2
    خداییش جنسش خوب بوده ساقیت کی بوده
  • عقل سالم IR ۱۴:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
    14 2
    ستاد کرونا شرعا و عقلا حق ندارد برای ملک شخصی کسی تصمیم سرخود و بیجا بگیرد شاید صاحب خانه بخواهد خودش در ملک خودش بشیند و باید مستاجر برود بیرون و اگه خیلی هم دلسوز مستاجرین هستید به مستاجرین وام دراز مدت ساخت مسکن بدهید و بیخودی قیافه کمک به قشر مستاجرین را نگیرید!!! ضرب المثل داریم که میخوای به کسی کمک کنی ماهی نده بلکه ماهیگیری یاد بده!!!
    • IR ۱۹:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
      2 0
      قانونا هم حق ندارد. دستور تمدید اجاره نامه در چهارچوب مصوبات قانونی و محدوده اختیارات ستاد مبارزه با کرونا برای یک سال تعیین شده .رییس اتحادیه مشاوران املاک هیچ جایگاه قانونی در باره اظهار نظر یا تفسیر این مصوبه را ندارد
  • IR ۱۴:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
    3 4
    مستاجرانی که خودشان دو تا خانه دارند وبخاطر ارایه اجاره نامه وفرار از مالیات رفتند مستاجر شده اند را نباد بعد از اتمام قرارداد بلندشان کرد
  • فرهادی IL ۱۴:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
    4 3
    خونه اش را فروخته سه تا مغازه خریده رفته بالا شهر یه خونه اجاره کرده وماهی سی میلیون تومان هم اجاره میده و مالک هم حق نداره بعد از اتمام قرارداد بلندش کنه
  • کیوان IR ۱۵:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
    9 1
    چای ایرانی ازشما ل خریدیم نسبت به پارسال ۵۰ درصد گران شده آنوقت خونه را مجانی میدن مسنجر اره جونه خوتان
  • IR ۱۵:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
    9 2
    دولت شکر 3هزارتومانی یکسال پیش را کرده 20،000 تومان،ماکارونی 4هزاری را کرده 20هزار ،برنج 30هزاری را کرده 100هزار و... با چه رویی میاد به مالک دستور میده که 25درصد اجاره اضافه کن؟؟؟؟؟!!!!!! قانون مالکیت در اسلام و قانون اساسی چی میشه؟؟!!!! اصلا چرا دولت مثل دولتهای کافر آمریکا و اروپا مسکن مورد نیاز مردم اش را تهیه نمی کنه که نیاد به مردم التماس کنه ،ترا خدا اجاره ها را کمتر افزایش بدید. دولت گرانی همه چی را به تحریم ربط میده،مگه سیب زمینی از آمریکا وارد میشه که نسبت به سال قبل 3برابر شده؟!! مگه ماکرانی از اسرائیل وارد میشه؟!!! مگه شیر و لبنیات از فرانسه وارد میشه که دیگه رنگش را هم نمی توانیم ببینیم ؟؟؟!!! به خدا به جای دولتی ها ،من خجالت میکشم که مردم کشور من دیگه توان خرید ملزومات اولیه زندگی از شیر گرفته تا سیب زمینی و ماکرانی و...را هم ندارند. مسوولین محترم به خودتان بیایید.حتما باید مردم بیایند خیابان اعتراض کنند تا بفهمید مردم بدبختی دارند؟ یعنی شما واقعا نمی فهمید 10درصد افزایش حقوق من بازنشسته چه تناسبی با افزایش 200درصدی ماکرانی توسط دولت هست؟؟!!!
  • IR ۱۶:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
    4 0
    لطفا یه سری به شهرستان بهبهان بزنید اجاره بها از تهران گذشته است...اجاره ای سرسام آور...هیجکس جوابگو نیست..هر کس هر چه دلش خواست قیمت اجاره بها تعیین می کند.به داد این شهر برسید
  • علی IR ۱۶:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
    5 0
    لطفاً کمتر چرت و پرت بگید. حرف نزنید نمیگن لالید. یکی از اقوام ما اوایل نود و نه خونه ای اجاره کرد. در سال ۱۴۰۰ با هفتاد درصد افزایش اجاره تمدید کرد. دم عید صاحبخونه اش گفت تخلیه کنید. اینا به اعتبار حرف های چرت شما گفتند کرایه رو دو برابر میکنیم ولی توی این شرایط صاحبخونه نمیتونه اجبار به تخلیه کنه. صاحبخونه هم رفت در عرض دو هفته از طریق حل اختلاف حکم تخلیه گرفت و همون حول و حوش عید وسایل مستاجر رو ریخت کوچه.
  • مهدی اسدی IR ۱۶:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
    5 0
    سلام : آقا قلی خان ؟؟؟!!! _ اگر راست می گوید از جیب خودش مایه بگذارد نه از جیب مردم . از امروز کلیه مردم که ملک خرید و فروش و یا رهن و اجاره می کنند بروند پیش خسرو قلی خان حق بنگاهی نمی گیرد ؟! الان خوب است آقای خسرو قلی خان . بزرگوار هرگاه خواستی برای مردم کار کنید از چیب مبارک هزینه کنید نه از جیب نردم .؟!
  • محمد IR ۱۶:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
    4 1
    دولت اگه عرضه داره از جیب خودش مایه بذاره کسی که یه خونه اجاره داده هزینه زندگیش داره تامین میکنه ملک شخصیشه زحمت کشیده یه خونه ساخته به دولت چه ربطی داره این طور که همه رو به جون هم میندازه چطور دولت خودش همه چیز ده برابر میکنه کسی حرفی نمیزنه ولی صاحبخونه نمینونه مطابق تورم اجاره را اضافه کنه
  • IR ۱۶:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
    10 0
    والا تا دوسال پیش مگه مشکلی بود که دوساله روی اعصاب مردم راه میرن بفرض ده تا مالک رو اجبار کردین به یه کار ناخواسته بقیه رو چکار میکنین
  • رضا IR ۱۷:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
    12 1
    بیچاره صاحبخانه ای که خودش در فقر زندگی میکنه و امیدش به اجاره خانه هست دولت هم ملت را به جان هم میندازه.پراید ۲۰۰ میلیونی را با چند درصد سود به مردم گرفتار قالب میکنند حالا میگن ۲۵ در صد اجاره اضافه شه.بی قانونی یعنی همین برا مال مردم قیمت تعین میکنند.
  • IR ۱۷:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
    3 1
    دادگستری ها وشوراهای حل اختلاف سرسوزنی به موارد ادعایی فوق توجه نداشته وندارند وبا بیرحمی تمام با مستاجران برخوردمیکنند! دادگستری وشوراهای حل اختلاف استان البرز مد نظراست!
  • US ۱۷:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
    0 0
    آخه فروش صوری ملک در تهران معنا نداره طرف 2 میلیارد به خاطر 100 میلیون اجاره خراب نمیکنه
  • شهروند IR ۱۷:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
    2 0
    متاسفانه ملک تو کشور ما شده مثل بیمه بازنشستگی، منبع در آمد،مالکین هم تقصیری ندارن به هر حال وضعیت اقتصادی و تورم به شدت روی همه تاثیر گذاشته در آخر هم افرادی که ضعیف تر هستند و منبع درآمد کافی ندارند فشار مالی بیشتری و باید تحمل کنند و......
  • موجر IR ۲۰:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
    0 0
    موجر هستم ، اجاره را افسار گسیخته بالا می برم ، خوب کاری هم می کنم . چطور کل این ۸۰ میلیون جمعیت ایران توی هر شغل و صنفی که هستند ، خدمات و دستمزدها و کالاهایشان را افسار گسیخته گران کرده اند ؟! پس منهم تابع اجتماع
  • DE ۲۱:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
    0 0
    صاحبخانه ها طوری قیمت را بالا می برند که مستاجر خودش تخلیه می کند و به جائی کوچکتر و ارزانتر و توسری خورتر می رود تا آنجا که در نهایت کارش به چادر نشینی و کانکس و خیابان نشینی بکشد ..ملت را بدبخت و ذلیل کردید ، نسلتان نابود ..
  • IR ۲۲:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
    1 0
    موجر بیچاره ملکشو داده نمیتونه پس بگیره اموالمو تخریب کردن الان با 15 درصد مگه میشه جلوی تورم 57 درصدی ایستاد؟
  • سیدهادی IR ۲۲:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
    0 0
    لطفأ با این چرندیات برای مردم مشکل درست نکنید ، دادگاهها هیچ توجهی به این حرف‌ها و مصوبات ستاد کرونا ندارد جالب است برای مردی ضمن صدور حکم قطعی تخلیه برای بیچاره مستأجر جریمه سنگینی هم در نظر گرفته شد ، که اگر نبود این مصوبه کذائی این ستاد کرونا این گرفتاری برای مستأجر بوجود نمی آمد
  • IR ۲۳:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
    1 0
    جمعااين قانون ظالمانه وغيرمنطقی وباعث اختلال است خصوصاباشرايط حال پس قوه عدالت چكاره است.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس