کد خبر 1370690
تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۴:۲۷
سرخک

اداره سلامت شهرداری منطقه ۵ با هدف مراقبت از کودکان کار و کارگران، از این افراد آزمایش سل می‌گیرد و به آنها واکسن سرخک می‌زند.

به گزارش مشرق، اداره سلامت شهرداری منطقه ۵ با کمک مرکز بهداشت غرب تهران، طرح حمایت بهداشتی از کودکان کار و کارگران مستقر در اسکان‌های کارگری را آغاز کرده است. در این طرح، علاوه بر تزریق واکسن سرخک، تست سل نیز از کودکان و کارگران گرفته می‌شود.

«شهرزاد بدخش»، مدیر اداره سلامت شهرداری منطقه ۵، درباره اهمیت آزمایش سل در بین کوکان کار غرب تهران می‌گوید: «تعامل کودکان کار و کارگران در غرب تهران با اتباع افغانستانی، به‌خصوص در محدوده جنوبی محله کن و حاشیه بزرگراه همت، زیاد است. از آنجا که شیوع بیماری سرخک و سل در بین افغانستانی‌ها زیاد بوده است، طرح حمایت بهداشتی اداره سلامت منطقه ۵ با کمک مرکز بهداشت غرب تهران برای واکسینه کردن این گروه آغاز شده است.»

بدخش درباره کنترل بهداشتی اتباع افغانستانی می گوید: «گروه بهداشتی اداره سلامت در مراسم نماز جمعه افغانستانی‌های مقیم غرب تهران حضور خواهند یافت تا آزمایش بیماری سل و واکسن سرخک این اتباع تکمیل شود.»

سرخک و سل از جمله بیماری‌های عفونی خطرناکی هستند که عوارض کشنده‌ای دارند. قدرت انتقال سرخک 10 برابر کروناست.

منبع:همشهری آنلاین

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۶:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
    1 1
    افرين!!!دو سال هم مملكت و مدارس را به بهانه سرخك تخته كنيد!!!!!
  • بلال خان IR ۱۱:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
    2 1
    کرونا هراسی تموم شد سرخک هراسی شروع شد یعنی یه کاری میکنن مردم یه بچه فقیر یا سطح پایین رو که دید جدای از نگاه حقارت آمیز نداری و فقر نگاه عامل انتقال بیماری هم اضافه بشه در یک جمله میخوان اینها رو انگل جامعه نشون بدن ولی با نگاه و عینک جدیدی بنام وزارت بهداشت
  • IR ۱۱:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
    2 1
    حالا چی کار کنیم باید دوباره مثل گوسفند تو صف واکسن وایسیم تا دارو و واکسن رومون آزمایش کنید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس