.

به گفته رسانه های غربی و روسی به احتمال زیاد هواپیمای ایلیوشین Il-80 کرملین، در رژه روز پیروزی 9 می شرکت داشته باشد.

سرویس جهان مشرق _ یازدهمین هفته از جنگ میان روسیه و اوکراین آغاز شد؛ در روزهای اخیر بیش از آنکه شاهد تحول میدانی و دست به دست شدن شهر و روستاها میان دو طرف باشیم، تنش های لفظی میان کشورهای حامی اوکراین با روسیه را شاهد بوده ایم؛ به تازگی موضع گیری های مداخله جویانه مقامات رژیم صهیونیستی در خصوص حمله ارتش روسیه به اوکراین موجب خشم و پاسخ سنگین سرگئی لاوروف و سخنان ضد یهودی وی شد که موجب عصبانیت رژیم صهیونیستی و تهدید به ارسال سلاح توسط این رژیم به خاک اوکراین شد.

مزدوران اسرائیلی به اوکراین پیوسته‌اند

ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه در مصاحبه با رادیو اسپوتنیک، گفت: من می‌خواهم چیزی بگویم که مقام‌های اسرائیلی که در حال گسترش جنگ اطلاعاتی علیه روسیه هستند نمی‌خواهند آن را بشنوند. در اوکراین مزدوران اسرائیلی دوش به دوش اوکراینی‌ها درحال جنگ هستند.

زاخارووا: مزدوران اسرائیلی به اوکراین پیوسته‌اند/ رونمایی از "هواپیمای روز قیامت" در رژه میدان سرخ مسکو +فیلم و تصاویر

حمله سنگین ارتش روسیه به منطقه صنعتی آزوفستال

پس از نقض مکرر آتش بس اعمال شده از سوی مسکو برای خروج امن غیرنظامیان از بندر ماریوپل و منطقه صنعتی آزوفستال توسط نیروهای اوکراینی، ارتش روسیه یک بار دیگر حمله تمام عیار وسنگینی را برای کنترل آخرین مقر قوای اوکراینی در این شهر آغاز کرده است.

وزارت دفاع روسیه ویدئویی از بمباران سنگین منطقه‌ی صنعتی آزوفستال ماریوپل منتشر کرده است که نشان می‌دهد نیروی هوایی و توپخانه ارتش روسیه در حال بمباران سنگین سوله های این منطقه و محل حضور قوای تحت محاصره اوکراینی است که عمدتا به دلیل عضویت در گردان نئونازی آزوف تنها مرگ یا اسارت در انتظار آنها خواهد بود و بعید است کرملین به آنها اجازه خروج امن از بندر ماریوپل بدهد.

رونمایی از هواپیمای "روز قیامت" توسط روسیه

روز 9 ماه می میلادی (4 روز دیگر) مراسم هفتاد هفتمین سالگرد پیروزی ارتش شوروی بر قوای آلمان نازی در جنگ جهانی دوم مطابق رسم هر ساله با رژه نظامی در میدان سرخ مسکو برگزار خواهد شد؛ تا کنون اظهار نظرها و پیش بینی های مختلفی از سخنرانی ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در این مراسم در خصوص اعلان پایان و یا برعکس شروع جنگی جهانی و فراگیر در رسانه منتشر شده است.

اما یکی از موارد جالبی که به تازگی مطرح شده احتمال رونمایی از هواگرد فوق امنیتی ارتش روسیه در این رژه سالانه است.

زاخارووا: مزدوران اسرائیلی به اوکراین پیوسته‌اند/ رونمایی از "هواپیمای روز قیامت" در رژه میدان سرخ مسکو +فیلم و تصاویر

به گفته رسانه های غربی و روسی به احتمال زیاد هواپیمای ایلیوشین Il-80 کرملین، در رژه روز پیروزی 9 می شرکت داشته باشد. روس ها به این هواپیما "کرملین پرنده" می گویند؛ با توجه به اینکه در صورت بروز جنگ هسته ای، پوتین از این هواپیما کنترل کشور را در حین این جنگ بر عهده خواهد داشت، اما رسانه های غربی نام دیگری برای این هواپیما دارند" هواپیمای روز قیامت ".

تقریبا تمامی دنیا منتظر سخنرانی پوتین در این روز هستند و بسیاری احتمال تغییری بزرگ در روند جنگ را می دهند؛ در مورد این هواپیما نیز آخرین باری که در رژه روز پیروزی شرکت داشت به سال 2010 بر می‌گردد و به نوعی حضور آن نشان دادن آمادگی روسیه جهت جنگ هسته ای با غرب است.

ویدئو فوق متعلق به چند روز پیش است که این هواپیما در حومه مسکو دیده شده است؛ گفته شده در رژه روز پیروزی احتمالا این هواپیما با اسکورت 2 جنگنده میگ 29 به پرواز در خواهد آمد.

آغاز استفاده ارتش اوکراین از هویتزرهای امریکایی

چندی پیش اعلام شد که امریکا و چندین کشور اروپایی قصد ارسال تجهیزات سنگین توپخانه ای برای ارتش اوکراین را دارند؛ در میان لیست این اقلام 90 عراده هویتزر کششی 155 میلیمتری M777 دیده می‌شد. روز گذشته پنتاگون اعلام کرد که حدود 90 درصد از این محموله در اختیار ارتش اوکراین قرار گرفته و استفاده از آنها آغاز شده است.

زاخارووا: مزدوران اسرائیلی به اوکراین پیوسته‌اند/ رونمایی از "هواپیمای روز قیامت" در رژه میدان سرخ مسکو +فیلم و تصاویر

امروز نیز منابع رسانه‌ای اوکراینی ویدئویی از استفاده از این هویتزرهای مدرن بر علیه مواضع ارتش روسیه در شرق این کشور را منتشر کرده اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 144
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 31
  • وطنم ایران IR ۱۳:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
    80 39
    من به عنوان کسی ک نژادم آذری_آریایی هست و تمام اقوامم با هم ترکی صحبت میکنن دارم میگم: آذری واقعی مشخصه کیه پدرم شاه عباس و شاه اسماعیل که کشورمون رو یک پارچه کردن و دست ناپاک عثمانی رو از بازو قطع کردن اذری واقعی بودن. فرمانده سپاه قدس خودش ترک زبان و آذری نژاده. اون فرزند خلف شاه عباسه. شاه عباس کبیر اگر اینجا بود بهش افتخار میکرد. کلی فرمانده آذری تو سپاه و ارتش داریم امثال ایشون زیادن. بقیه که چوب حراج به ناموسشون در برابر عثمانی زدن و نوکری رژیم صهیونیستی رو میکنن (مثل الهام علی اف) اینا بازوی رژیم صهیونیستی و فرزندان نا خلف و بی غیرت شاه عباس و شاه اسماعیل و آلپ ارسلان و ... هستن مقام معظم رهبری ( که یک ریششون هم آذری هست) حکم جهاد با این اوباش و نوکران صهیونیسم جهانی رو باید بدن. پسر نوح با بدان بنشست خاندان نبوتش گم شد. اینا هم با رژیم صهیونیستی نشستن هویتشون گم شده. جسدشون رو به زباله دان تاریخ باید انداخت
    • SE ۱۳:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
      40 49
      من با همه وجود به عنوان یک مسلمان از همه کسانی خود را آریایی، ترک ، عرب؛ کرد، بلوچ و... معرفی می کنند و به این قومیت افتخار می کنند متنفرم. این چیزها همه محصولات منحوس قرن بیستم است. آلب ارسلان هم هیچ گاه خود را ایرانی و یا ترک ننامید. خود را مسلمان و غازی بزرگ و سرباز خلیفه می دانست.
    • IR ۱۳:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
      25 10
      قرقیز و ازبک چشم‌بادومی چه ربطی به منِ آذری داره؟
    • سعید IR ۱۴:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
      96 63
      مرگ بر پوتین خبیث و همه حامیانش بدتر از خودش
    • IR ۱۵:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
      17 6
      بپا منفجر نشی خروس بی محل.....
    • ایرانمنش IR ۱۵:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
      16 7
      بیهوده گویی رو ولش کنید اینجا ترک آذری بلوچ بایدآمریکا و اسرائیل رو با خاک یکسان کرد منتظر سال 2023 باشید که خبرای خوبی در راه است
    • IR ۱۶:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
      8 11
      شماکه میگید از تمام کسانی که خود را آریایی ، لر ، بلوچ‌ ، ترک و....معرفی وبه آن افتخار میکنند متنفرم میگم ماایرانیها به سلمان افتخار میکنیم وبه طبع آن به ایرانی بودن خود افتخار میکنیم ، در واقع باید دید چرا افراد به نژاد وقبیله خود افتخار میکنند مثلاً ما لرها شیعه هستیم وبه خود افتخار میکنیم فقط افتخاربه نژاد صرف دلایل غیر الهی مذموم است‌، دوست ما همین هدف را دارند چراکه این صفویان بودند که تشیع را درایران مذهب رسمی اعلام کردند پس این افتخار کردن شایسته و بایسته است منتها نژادپرستی مذموم است چون نژادپرستها به دلایلی خنده دار مثل پیروزی دریک جنگ باطل یا رنگ پوست خود را برترمیدانند !
    • IR ۱۶:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
      2 0
      برو انسانی با فطرت الهی باش
    • IR ۱۷:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
      4 1
      ایران فقط ترک و آذری نیست پس انقدر به دنبال نسب و نژاد نباش حکومت ها و پادشاهان بزرگ‌تری از شاه عباس در این کشور بوده انقدر خودتونو بزرگ نکنید.
    • IR ۱۷:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
      3 2
      بر پانفارس لعنت
    • IR ۱۸:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
      5 4
      لعنت بر پوتین و استالین و کمونیست
    • IR ۱۸:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
      0 0
      آذری یانی تورک فارس
    • به ۱۶:۲۶ SE ۲۰:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
      17 2
      اگر قرار باشد ایرانیها به خاطر یک نفر به نام سلمان به نژاد خود افتخار کنند، حبشی ها به خاطر بلال به حبشی بودن خود افتخار کنند قطعا عربها هم با وجود ابوذر و مقداد و اویس قرنی و... خیلی بیشتر می توانند به عرب بودن خود افتخار کنند. از اساس چیین چیزی در اسلام نیست. گیرم پدر تو بود فاضل. از فضل پدر تو را چه حاصل؟ کلا این تفاخرها را باید به هر بهانه هم که باشد کنار گذاشت. ملاک برتری فقط به تقوا است و بس. حالا هر نژادی که باشد مهم نیست.
    • DE ۰۰:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
      1 0
      همانگونه که افراد معمولی در ایران در سطح بسیار قابل قبول انگلیسی صحبت میکنند و بسیاری از مردم دنیا منجمله ایران مطالعات بسیار بالاو دکتری و فوق دکتری خود را به زبان انگلیسی مینویسند ، برای موساد و سیا و ....دیگر سازمانهای جاسوسی هیچ مشکلی نیست که اگر نخواهند از وطنفروشان به زبان فارسی استفاده کنند، از جاسوسان فارسی آموخته خود البته نه به لهجه جیسون رضائیان بکه فارسی حتی با لهجه های مختلف استفاده کنند . لذا جاسوسان در در رسانه های ایران حداقل سه دسته شده اند دسته اول با دستکاری در دعاها و آیات و شعائر مذهبی و انقلابی دسته دیگر بر طبل پان تورکی و آریایی و فاشیستی نژاد پرستانه میکوبند و دسته دیگر دعا به جان پوتین و هر سه دسته هم با هم مشغول درگیری و جنگ زرگری و اختلاف افکنی هستند و تنها چیزی که بحث نمیشود دقیقا بحث و نظر در مورد مقالات و مقولات تحلیل های رسانه هاست یعنی برای مثال مسئولین خدوم مشرق نیوز هرچه شبانه روز زحمت بکشند و هرچه تلاش کنند‌با دوتا دعوای ساختگی پان تورچی و بیرقدار و آریایی آریایی به حاشیه رانده میشود . پیشنهاد میشود . یک حیات خلوت اینترنتی برای دعواها درست کنید و کامنت های مقالات را مسدود کنید . بعد ۴ تا بازدید از مقاله شده ۴۰۰ تا بازدید از حیات خلوت و دعوا
    • طلبه ی ایرانی IR ۰۲:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
      1 1
      ملاک برتری تقواست.ان اکرمکم عندالله اتقاکم.
  • IR ۱۳:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
    مرگ بر پوتین و حامیانش
    • IR ۱۴:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
      مرگ بر زلنسکی و حامیان صهیونیستش!!
    • فرید IR ۱۵:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
      49 88
      مرگ بر اسرائیل !!! صهیونیست ها توی بساطشون فقط کج افتادن با روسیه رو کم داشتن که الحمد الله این حماقت رو هم مرتکب شدن.
    • ساسان IR ۱۶:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
      18 52
      پوتین هر چی که باشه هر کی که باشه توانایی بالایی در سوزاندن پان های تجزیه چی داره
    • IR ۱۷:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
      3 0
      ظاهر پوتین کامل نشان می دهد که عوارض داروی استروئیدی که به هر دلیل مصرف می کند بروز کرده است. نیازی به مرگ گفتن نیست . این داروها ها او را از دور خارج خواهد کرد.
    • IR ۱۸:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
      77 14
      فکر کنم به حامیان(نوکران و کاسه لیسان) پوتین بر خورد
    • IR ۱۹:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
      43 5
      ۱۶:۵۵ پوتین هرکی یا هرچیزی باشه یه چکمه یا یه دمپایی بی ارزشی هست.
    • محمد IR ۲۳:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
      5 37
      هر کی از اسرائیل حمایت کنه بیشرف و وطن فروشه
    • IR ۰۳:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
      1 41
      مرگ بر صهیونیسم
  • نیما IR ۱۳:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
    17 4
    تحریم یک تیغه دوطرفه است برای مثال شما ده رستوران تو شهرتون وجود دارد همشون را تحریم کن دیگه نمی تونی بری به رستوران هرچند مقداری کمتر پول هم به رستوران می رسد
    • IR ۲۰:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
      1 1
      نه دوست عزیز! تحریم یا ابتلائات از منظر فرصت طلبان جامعه ستیز مثل یک تیغ دو لبه است و از آن به نفع خود و بر ضد جامعه استفاده میکنند! اما از منظر عقلا باعث رشد و بالندگی در اجتماع خواهد بود،فرصت طلبان بی ارزش را به زیر و اندیشمندان و نخبگان را به صدر مینشاند،آقا سید علی هم همین را میخواهند بفرمایند،اما جامعه ستیزان بیسواد و فرصت طلب همیشه خود را جزو عقلا،نخبگان جا زدند و برای مصلحان جوسازی کردند!!!
    • سیدهمایونی GB ۱۲:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
      0 0
      مرگ برصهینیزم ضدمسلمان وایران
  • DE ۱۳:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
    22 9
    بیرقدار قیامت لری - اسم هواپیمای روز قیامت ترکیه ست که اردوغان سوار میشه.
    • IR ۱۸:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
      17 1
      البته فعلا عرب ها بر اردوغان سوار شده اند.
    • IR ۱۸:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
      3 2
      قاهر ۳۱۳ یوم القیامة هم اسم هواپیمای شماست؟!
  • US ۱۳:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
    35 35
    ارباب پوتین درخواست کرده که حجاب و الکل ازاد شود چون روس ها نمیتوانند برای تفریح به ایران بیایند وباید به کشورهای دشمن مثل ترکیه بروند دستور ارباب است عرازشه روس پرست وظیفه شان است از دستورات ارباب حمایت و اجرا کنن و گرنه باعث خشم ارباب خواهد شد
    • اسماعیل منصوری IR ۱۴:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
      18 26
      خائنین و غرب پرستا ارباب دارن،اگه مثل توی مزدور بودیم الان پیاده نظام روسیه بودیم
    • US ۰۱:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
      9 1
      منصوری اربابت دستور داده تو چرا میسوزی به زودی با دستور اربابت مسکرات ازاد میشه اون موقع خود تو سینه میدری در حمایت از مسکرات و منکرات.
    • US ۰۱:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
      1 1
      منصوری همین خود تو به دستور ارباب 4 صباحی دیگه در مدح ودکا سخن میگی.مرگ بر شما توده ای های بی دین که به دستور ارباب حتی حرام خدا رو هم میخواین حلال کنین چون اربابت پوتین دستور این رو صادر کرده
  • نیما IR ۱۳:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
    14 11
    خون در مقابل ترور در مقابل ترور در مقابل شهادت سردار بزرگ حاج قاسم سلیمانی باید ترامپ ترور شود همچون که در مقابل شهادت شهید فخری زاده دانشمند اسراعیلی به هلاکت رسید دانشمند مقابل دانشمند سرباز دربرابر سرباز فرمانده در مقابل فرمانده غیر نظامی در مقابل غیر نظامی خون برزید خون دشمنان خداوند را بریزید زنده بادشهدا نابود با اسراعیل
  • IR ۱۳:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
    28 21
    این حرکات و لفاظی های روسیه و پوتین نشان دهنده استیصال و درماندگی و اشتباه دیکتاتور روسیه در حمله به اوکراین است.
    • IR ۲۰:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
      8 31
      کمی خودتو کنترل کن و همه را مثل کدخدای لخت نبین، گناه دارن
    • IR ۱۹:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
      34 0
      ۲۰:۳۹ اگه یه ذره عقل وشعور داشتن میدونستید صلاح مملکت در غربه مگه اینکه یه حقوق چرب ونرمی بگیری که اینجوری صحبت کنی وملت برات مهم نباشه هرسری هم خودتون برجام را خراب میکنید بعد میگید برجام همش ضرر هس
  • IR ۱۳:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
    10 6
    آمریکا بر تنورجنگ می دمد تا سر و کله گاوهای بولوند چشم آبی بیشتری پیدا شود ـــــ آمریکا ؛ گاوهای بولوند چشم آبی شیرده پرورش می دهد ــــــ سرانجام با توطئه ودخالت های آشکار و نهان و کارگردانی آمریکا ؛ و بازی موفق مهره یهودی ــ رییس جمهور به ظاهر دلقک اوکراین ــ در یک جنگ زرگری تمام عیار(سیاست تحریک حداکثری)؛ پای روسیه در باتلاق جنگ اوکراین وارد شد. اکنون آمریکا به کمک رسانه هایش از روسیه غولی می سازد که هر لحظه تصمیم دارد کشورهای اروپایی را یک لقمه چپ کند. و بدین ترتیب ؛ آمریکای پس از ترامپ ؛ با انبوهی از مشکلات ؛ موفق گردید ، بحران های خود را صادر نماید. با افزایش سرسام آور نفت ؛ از یک سو ؛ اقتصاد چین را مهار می کند و از سوی دیگر؛ مهار دو جانبه ای در اروپا ایجاد نماید: 1ـــ روسیه را با تحریم اقتصادی و تهاجم رسانه ای و بحران های سیاسی مهار زده و به سقوط بکشاند . و 2ـــ نژاد جدید گاوهای شیرده؛ این بار؛ بولوند چشم آبی اروپایی (آلمان ، فرانسه ؛ فنلاند ؛ سوئد ، هلند؛ نروژ ؛ لهستان و .....) را ــ همانند گاوهای شیرده خلیج فارس ــ سر کیسه کند و کارخانه های اسلحه سازی خود را رونق بخشد و سلاح های بنجل خود را به اروپایی ها بیندازد. از نتایج بدیهی این آتش افروزی آمریکایی : 1- فرار سرمایه های اروپایی به آمریکا 2- فرار مغزهای اروپایی به آمریکا 3- فرار سایر نخبگان (هنری ؛ ورزشی و..... ) اروپایی به آمریکا می باشد. و برای قدردانی از بازی موفق دلقک اوکراینی ؛ در فریب روسیه ؛ به جای اسکار ؛ جایزه صلح نوبل به او داده می شود. زلنسکی: «من تبعه رژیم صهیونیستی هستم و شهروند اسرائیل! اما در اوکراین زندگی می‌کنم» به خاطر بیآوریم: آمریکایی ها ؛ به کابوی Cowboy معروفند. کابوی یعنی گاوچران یعنی: متخصص شناسایی ، به دام انداختن ؛ رام سازی و پرورش گاو وحشی . سر و کله گاوهای بولوند چشم آبی پیدا شد ـــــ گاوهای بولوند چشم آبی آماده شیر دهی می شوندــــ
    • Ahmad IR ۱۵:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
      20 85
      خسته نمیشی اینقدر چرت و پرت میگی . حیف وقت آدم صرف این مزخرفات بشه . درود بر روسیه
  • US ۱۳:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
    24 17
    مگه اولویت روسیه دفاع از اسرائیل نبود چرا ارباب پوتین مخالف اسرائیل شد؟ بیچاره توده ای ها و عرازشیه طرفدار ارباب پوتین توی سوریه توسط اسرائیل بمباران میشودید و لت و پار و پاره پوره شدید و ارباب مظلوم حتی شمارو حساب نمیکرد روسیه ایران را در سوریه گوشت قربانی در مقابله اسرائیل کرده بود خخهخخخ
    • IR ۱۴:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
      22 15
      من اصلا طرفدار روسیه نیستم و کاملا به خیانت هایی که به ایران کرده آگاهم، ولی وطن فروش های کثیفی مثل تو خیلی وقته روی نحصتون رو نشون دادین الانم روسیه رو بهانه کردین که به جوون هامون توهین کنین که برای امنیت این مملکت و جلوگیری از راه افتادن داعش به ایران رفتن جنگیدن ، اگه داخل ایرانی همین الان فرار کن چون وقتی موضوع امنیتی بشه اول از همه امثال تو گیر میافتن
    • DE ۱۴:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
      12 5
      موادمخدر و الکل خسارت بزرگ و جبران ناپذیر به مغز انسان میزند و باعث هذیان گویی میشود .
    • خیبر IR ۱۵:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
      14 7
      رفتی زیر لحاف با پرچم آمریکا کامنت میزاری علیه کسایی که برا منافع کشور جنگیدن مزخرف میگی ، تا حالا برا کشورت تکون خوردی ؟ همیشه حرف میزنید یه قدم برا مردم ورنمیدارید
  • IR ۱۳:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
    18 5
    کشتار عثمانی در آذربایجان یک‌هولوکاست بود......عثمانی تفگ و توپ داشت. خبر رسیده بود بابا آخه عثمانی اروپا رو شکست داده..... ایرانی فقط شمشیر داشتند......... ولی پای ناموس هموطن درمیان بود. شاه عباس همه ایران را فراخواند.... ارتش تشکیل شد......دفاع آغاز شد..... خون ریخته شد خون کرمانی خون خراسانی خون عرب خون کورد خون تورک خون فارس خون آذری ......تا اینکه ناموس آذری در آغوش مادرمان ایران ارامش گرفت
  • IR ۱۳:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
    8 5
    در این هنگام بود که اسفندیار خان طالشی بسوی پادشاه ایران تاخت و فریاد کشید: ای شاه ایرانمان، مردان مردان طالش اجازه نبرد میخواهند. __ شاه اسماعیل آذریِ ایرانی، نگاهی به جانب او افکند و سکوت کرد... عثمانی با توپهایشان درحال کشتار ایرانیان بودند. ___ ((شاه اسماعیل بنام سکوت مظلومانه ات اکنون در قرن ۲۱ ایرانیان آذرنشان انتقامت را از اردوغان و عثمانی خواهیم گرفت.))
  • IR ۱۳:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
    67 15
    الان روسیه میگه‌راه از کربلا‌ میگذرد
    • IR ۱۴:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
      23 48
      فعلا كه ميبيني . راه قدس از كي اف ميگذره .
    • IR ۱۵:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
      28 15
      ۱۴:۳۳ اخه احمق کیف اروپا هست چه ربطی به قدس داره شاید زیر زمینی زدی رفتی اعماق زمین اونجا هم که درج دما1800سانتی گراد هست وبه جهنم واقعی مشهور است وبه جلز و ولز افتادی.خخخخخ
    • IR ۲۱:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
      2 43
      جناب پروفسور ۱۵:۱۶ ، وقتی چیزی رو نمی دونی لزومی نداره حرف بزنی .
    • IR ۱۵:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
      32 0
      ۲۱:۲۷ بالتازار میدونم منظور چکمه پرستان وامثال شما چیه به عنوان طعنه و مزاح عرض کردم کیه ندونه شماها ادعای فتح کل دنیا ورجزخونی را دارید
  • IR ۱۳:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
    11 5
    این اردپغان بدبخت چقدر از خرید چندتا اسلحه آریایی مثا اس۴۰۰ و اف۳۵ ذوق میکنه. آفتابپرست
  • IR ۱۴:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
    5 0
    جنگ دو کشور باعث قحطی و افزایش قیمت گندم و دانه های روغنی خواهد شد باید امکانی فراهم کرد کشاورزان دو کشور با امنیت کامل محصولات‌ کشاورزی را کشت نمایند
  • IR ۱۴:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
    14 21
    هواپیمای خوف انگیزی هست. معلوم نیست روسیه چه برنامه ای اجرا می خواهد بکند. اسرائیل، لندن مخصوصا بی بی سی، وحتی تاسیسات نفتی نروژ را امکان دارد هدف قرار بده.
    • محمد IR ۱۴:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
      13 8
      تخیلات شیرینی داری
    • IR ۱۶:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
      7 4
      اگر تهران تشریف دارید یه سر به بیمارستان روزبه بزنید،شما باید بستری بشین
    • IR ۱۸:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
      3 1
      خخخخخخخخ روزی چند ساعت پای پلی استیشن می شینی ؟
  • US ۱۴:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
    13 16
    ارباب پوتین درخواست کرده که حجاب و الکل ازاد شود چون روس ها نمیتوانند برای تفریح به ایران بیایند وباید به کشورهای دشمن مثل ترکیه بروند دستور ارباب است عرازشه روس پرست وظیفه شان است از دستورات ارباب حمایت و اجرا کنن و گرنه باعث خشم ارباب خواهد شد
  • US ۱۴:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
    7 13
    ارباب پوتین درخواست کرده که حجاب و الکل ازاد شود چون روس ها نمیتوانند برای تفریح به ایران بیایند وباید به کشورهای دشمن مثل ترکیه بروند دستور ارباب است عرازشه روس پرست وظیفه شان است از دستورات ارباب حمایت و اجرا کنن و گرنه باعث خشم ارباب خواهد شد
    • IR ۱۶:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
      14 4
      به زودی منتظر آمنه سادات ذبیح پور باشید که بیاد بیست و سی و بگه میدونستین حجاب چیز بدیه؟
    • محمد IR ۱۸:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
      1 2
      رفاقت فعلی ایران و روسیه فقط به خاطر منافع ایرانه و تو ایران کسی نوکر روسیه نیست و غربگدا فراوان داریم و وقتی ایران حرف توتین رو اجرا نکنه معلوم میشه اونایی که ایران رو نوکر روسیه قلمداد می کردنن زر مفت می زدن
    • IR ۱۹:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
      6 6
      بمیر بابا
  • IR ۱۴:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
    4 10
    پوتین حالش خوبه؟ میخواد وقتی جنگ هسته‌ای رخ داد بنشینه توی یه هواپیمای بزرگ مسافربری اونوقت خیلی راحت میشه با توجه به اندازه بزرگ این هواپیما براحتی زدش بعدشم راحت میشه تشخیص داد پوتین الان کجاست عجب احمقی هستش اگه این کارو انجام بده.
    • دیود IR ۱۴:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
      10 2
      پوتین داخل آن هواپیما نمی رود بلکه از طریق تجهیزات ارتباطی ومخابراتی وماهواره ای که در آن هست کنترل اوضاع را انجام می دهد.
    • IR ۲۳:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
      2 0
      میگن پوتین نمیره توی اون هواپیما بلکه از طریق تجهیزات مخابراتی اون کشورش رو اداره می‌کنه !!! با این فرض هم باز احمقانه هستش چون راحت میشه اون هواپیما رو زد و نابودش کرد در نتیجه کشورش رو فلج کرد.
  • ولادیمیر پوتین IR ۱۴:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
    9 26
    ارزشی ها ی گردان تشکیل بدین به عنوان مدافعان کرملین بیاین کمک من سرطان دارم معلوم نیست تا کی زنده باشم بیاین کمکم تا با هم صهیونیست هارو شکست و بدیم و جهان رو آماده ظهور کنیم!!
    • IR ۱۵:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
      8 11
      خیلی واسه جهنم رفتن عجله نکن،وقتش میسره
    • IR ۱۷:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
      3 0
      امام زمان بیاداول گردن امثال شما ها رو میزنه ها،حالا باز فکراتو بکن
    • IR ۲۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
      4 3
      چشم پوتین با وضع جسمی خرابش هیچگاه به ارزشی ها نخواهد افتاد.
    • IR ۲۱:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
      3 1
      شما ها فکر می‌کنید فقط غرب جنایتکار هست در صورتی که همه کشورهای قدرتمند جنایتکار هستند هم آمریکا هم روسیه
  • IR ۱۵:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
    2 6
    به نظر من این کار اسرائیلی‌ها باعث میشه قسمتی از گناهانی که در قبال فلسطینیان مرتکب می شوند بخشیده شود.
  • ناشناس IR ۱۵:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
    3 7
    هر کسی که کمک کند این پوتین و روسیه ملعون و امثال این ملعون ها که با دیکتاتوری و خودکامگی مردم خود و جهان را در معرض جنگ و نابودی قرار می دهند، کار شایسته ای کرده است خواه دوست ما باشد و یا دشمن ما! ما باید تابع اصول دینی و ملی خود باشیم نه مصالح حاکمیتی و اصحاب قدرت!!!
    • علی ش IR ۱۵:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
      20 3
      من کاری باروسیه ندارم که پوتین خوبه یا بده به جهنم هرچی هست...ولی اینومیدونم که اگه به جای اوکراین به کشوری مسلمان مثله یمن یا سوریه حمله میشد همه لال میشدند....الان که چشم ابی ها دارن کشته میشن که مسلمونم نیستن همه رگ گردنشون باد کرده.....ولی وقتی که درسوریه وعراق و یمن وفلسطین مردم وزن وبچه هارو به خاک وخون کشیده بودن همه لال بودن وازایرانم انتقادمیکردن که چرا به مسلمانان کمک میکنی..ولی حالا برای مسیحیان ویهودیان که کشته میشن همه غیرتی شدن. و انتظار دارن ایران به اوکراین کمک کنه. به جهنم بزارین برای یک بارم شده جنگی بشه که یهودی ومسیحیو کمونیست همدیگرو بکشن مسلمانان نگاه کنن.چون ازاول همه عادت کردن درهرجنگی مسلمانان باشند وکشته شوند .ولی اگه اوکراین مسلمان بود و با امریکا دشمن بود خوشحالم میشدن ازکشته شدن مردمش..تف به این همه خیانت وحماقت
  • IR ۱۵:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
    8 20
    مرگ بر روسیه(:
  • IR ۱۵:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
    7 7
    روسیه به زودی رژه روز شکست در برابر غرب را باید برگزار کند.از جنگ جهانی دوم ۷۵ سال گذشته،اون موقع هم اگر آمریکا از شوروی جلوی رایش سوم حمایت نمیکرد الان روسیه ای وجود نداشت.
    • IR ۱۷:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
      0 0
      هرچند روسیه در قدیم به ایران بد کرده وشاید هم در این ه تکرار بشه ایران بادست خالی در مقابل جهان ایستاد ومقاومت کرد روسیه که امکانات زیادتری دارد بنابراین به این راحتی نیست شکت بخورد
    • IR ۱۹:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
      3 0
      البته تاریخ نمی دونی که این طوری میگی اگه اون روز شوروی نزدیک 40 میلیون تلفات نمی داد الان تو کتابهای تاریخ ایالات متحده داشتن مدح هیتلر رو می گفتن در واقع دشمن مشترک باعث هم قدم شدن شوروی و آمریکا در شکست آلمان نازی شد
    • DE ۲۰:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
      3 20
      این کامنتت رو بفرست ! دربار تزار بگو دم کوزه بزار .حتما روسیه منتظر دستور تو میمونه . با میمونه یعنی میماند اشتباه نشه منظور با اونکه خیلی موز دوست داره بود.
    • IR ۰۲:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
      62 1
      البته که تاریخ خیلی خوب میدونم،۴۰ میلیون کشته کجا بود؟ یه سر به موزه جنگ مسکو بزنید ببینید آلمان نازی تا دروازه های مسکو رسیده بود و با کمک قوای متفقین و خصوصا انگلیس و آمریکا مجبور به عقب نشینی و درنهایت شکست میشه.به صراحت میگم اگر تجهیزات آمریکایی و انگلیسی نبود شوروی ۱۱۰ بار فتح شده بود از سال ۱۹۳۹ تا ۱۹۴۵.بعد از جنگ هم دانشمندان باهوش آلمانی رو اسیر کردن و براشون بمب اتم ساختن وگرنه شوروی رو چه به تکنولوژی و تهجیزات پیشرفته
    • DE ۱۳:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
      2 0
      اسپوتنیک-به روسی: "همسفر" نخستین ماهواره فضایی جهان بود که ۴ اکتبر ۱۹۵۷ توسط اتحاد جماهیر شوروی از پایگاه فضایی بایکونور به مدار زمین پرتاب شد. پرتاب اسپوتنیک-۱ به مدار زمین آغازگر عصر فضا و مسابقه فضایی بود. این ماهواره نخستین ماه مصنوعی زمین بود که در مدار نزدیک زمین قرار می‌گرفت. این ماهواره با نام «پی-اس-۱» یا «ماهواره مقدماتی-۱) به مدت سه ماه با سرعتی برابر ۲۹٬۰۰۰ کیلومتر در ساعت در مدار زمین حرکت می‌کرد و به‌طور متوسط هر ۹۲ دقیقه یکبار ، یک مدار کامل را می‌پیمود. سیگنال‌های رادیویی این ماهواره که به صورت «بیپ بیپ» های متوالی به زمین مخابره می‌شدند، و توسط گیرنده‌های رادیویی در اقصی نقاط زمین از جمله رادیو آماتورها قابل دریافت بودند. پرتاب اسپوتنیک-۱ چه به لحاظ علمی و چه از نظر سیاسی یکی از مهمترین رویدادهای قرن بیستم محسوب می‌شود. مطالعه امواج رادیویی دریافتی از اسپوتنیک ، اطلاعات زیادی را در مورد حرکت امواج رادیویی در یونوسفر برای دانشمندان فراهم آورد. همچنین با اندازه‌گیری کاهش سرعت مداری اسپوتنیک-۱ به خاطر اصطکاک با لایه‌های فوقانی اتمسفر زمین، پژوهشگران برای نخستین بار توانستند چگالی لایه‌های فوقانی اتمسفر زمین را با دقت بالایی تخمین بزنند. مجله نیوساینتیست در مقاله‌ای در سپتامبر ۲۰۰۷، پرتاب اسپوتنیک را به دلیل شتاب دادن به سرمایه‌ گذاری‌های بین‌المللی در زمینه دانش و فناوری، به عنوان بزرگترین عامل توسعه دانش در تاریخ بشر برشمرده است. ارسال پیام‌های رادیویی از ماهواره اسپوتنیک-۱ به مدت ۲۲ روز و تا خالی شدن باتری‌های آن ادامه داشت. سرانجام مأموریت اسپوتنیک-۱ پس از سه ماه و طی مسافتی بیش از ۶۰ میلیون کیلومتر در مدار زمین، (۴ ژانویه ۱۹۵۸) به پایان رسید/ایدهٔ استفاده از موشک برای ارسال ماهواره به مدار زمین نخستین بار توسط کنستانتین تسیولکوفسکی دانشمند روسی در سال ۱۹۰۳ ارائه شد. در این مقاله، سیولکوفسکی علاوه بر تأکید بر اهمیت دانش موشکی برای سفرهای فضایی و پیشنهاد استفاده از ترکیب اکسیژن و هیدروژن به عنوان سوخت موشک، معادلات ریاضی برای محاسبه سرعت لازم برای پرتاب ماهواره به مدار زمین را ارائه داد. در ۱۹۲۱ وی در مقالهٔ دیگری ایدهٔ استفاده از موشک‌های چندمرحله‌ای را برای سفرهای فضایی مطرح کرد... .بیچاره گاوچرانها خواب بودند .داشتند با دمپایی شپش میکشتند
  • IR ۱۶:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
    3 7
    درود بر ولادیمیر پوتین ، قهرمان شجاع روسیه من واقعاً نمیدونم چرا پوتین اینقدر صبر و تامل بخرج میدهد وگرنه موشی مثل زلنسکی را براحتی میتواند له کند اینطوری بقیه موش ها هم حساب خودشون رو خواهند کرد
    • IR ۱۷:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
      8 6
      کار پوتین و نوکراش تمومه،از گندم اوکراین نخواهید خورد
  • IR ۱۶:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
    1 0
    دمشون گرم
  • IR ۱۶:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
    3 0
    روسیه باید از تمام توانش منهای بمب هسته ای فعلا برای خاتمه جنگ اوکراین استفاده کند . روس ها مرحله به مرحله تجهیزات جدیدشان را وارد می کنند و اینکار بسیار اشتباه است .اگر همان روز اول قوای روس با شدت بسیار بمباران و توپخانه مواضع دشمن را با رصد کامل در هم می کوبید هفتاد روز جنگ ادامه نمی یافت امریکا در جنگ عراقدو حتی افغانستان مدرنترین تجهیزات و سنگین ترین حملات را در روزهای اول انجام داد تا کار به درازا نکشد .اما روس ها بتدریج و محافظه کارانه و بدون پشتبانی نیروهای زمینی خود را راهی اوکراین کردند و بسیار هزینه دادند.
    • IR ۱۷:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
      5 7
      روسیه طبل تو خالی است،همه دنیا فهمیدن دروغ میگن
  • حسین IR ۱۶:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
    9 2
    رییس جمهور اوکراین به دلیل وابستگی به غرب مردم وکشورش را به نابودی کشاند وتصمیمات غلط اوباعث ازمایشگاه سلاح های ناتو وغرب در جنگ شده که در نهایت شکست بحران بیشتری برای مردمش خواهد بود ونباید مردم بپذیرندوبه تصمیمات امریکا بی تفاوت باشند/
    • IR ۱۷:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
      0 6
      وابستگی به غرب خواست مردم اوکراین بوده و من و شما حق دخالت نداریم،به خودشون مربوطه با کی باشن،آمریکا یا شوروی
  • سینا IR ۱۶:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
    2 1
    این احمق هیتلر روسی را کسی نیست بهش سم بده .بابا جنگ اتمی راه بندازه دنیا نابوده .دیگه نه روسیه نه امریکا و نه ایران هست .فکر کردی فقط امریکا نابود میشه خیر همه با هم .واقعا خدا شر این کثافت از روی زمین کم کنه .زلنسکی شده اتیش بیار معرکه بابا تو زور نداری باهاش بجنگی فعلا صلح کن اون نمیتونه بر مردم شما حکومت کنه .اگه انجام ندی ملت خودت که هیچی دنیا را نابود میکنی .
  • SE ۱۶:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
    36 6
    پوتین سرطان داره و کارش تمومه!
    • DE ۰۳:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
      1 56
      تو هم یرقان داری یاطاقان زدی کارت تمومه.
  • زخم دیده از روس IR ۱۶:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
    51 15
    خدایا ارتش پوتین را در گل فروببر و اونوب مغلوب گردان
    • ES ۰۹:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
      0 35
      به حرف گربه سیاه بارون نمیاد خصوصا اگه غاصب قدس هم باشه
    • IR ۱۰:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
      0 0
      ۰۹:۳۶ حالا شما که گربه سفید هستید به حرفتون بارون میاد؟!!! هرچی هم دعا میکنید کشور واقتصادش روز به روز نابودتر میشه چون بی عرضه هستیدو انتظار دارید خدا مستقیم همه کار براتون انجام بده
  • مجتبی IR ۱۶:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
    15 5
    نمیدونم چرا هر که ضد انقلابه ضد روسیه هم هست . چرا . نمیدانم
    • IR ۱۹:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
      2 6
      چون عقل دارند
    • DE ۰۲:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
      2 0
      مجتبی ۱۶:۵۳ - نمیدونم چرا هر که ضد انقلابه ضد روسیه هم هست . چرا . نمیدانم -- به قول رضا مارمولک – من نمی‌دانم این آقا مجتبی این سوال‌ها را از کجایش در می‌آورد.
    • کارشناس IR ۱۰:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
      0 1
      چون هرکه انقلابی است نوکر روسیه است
    • DE ۱۴:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
      0 0
      روسیه باموشک باران سنگین ونقطه زن ازسه طرف همزمان وپیشتیبانی سنگین توپخانه ای وسپس حرکت پهبادهاوجنگندهای پیشرفته تمام مواضع دشمنروبمباران کننه وبعدباتسلیحات زری فوق قوی وپیاده نظام ومین روب واردشن تاجایی که جاداره پیشروی کنن وبعدمواضع مستحکم کنن وباپهبادوتصاویرماهواره ای رصدکنن ارتش ارتش اوکراین وسپس دوباره پیشروی..... قربونت میخوای تمام قوای روسیه را به کشتن بدهی .من برنامه جنگیت رو خوندم اصلا استراحت و چای و یه چُرت بعد الظهر و صبحونه و ناهار و شام کلا حذف ؟؟؟ ایلدان اینجور که نمیشه که .خب میمیرن بیچاره ها یه دست به ابی چیزی حداقل تو برنامه شون بنویس . مصبتو شکر بابا .
  • IR ۱۶:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
    3 8
    جناب افغانی فاشیست ...مبنای تاریخی امثال‌شما ..ویکی‌پدیا فارسی ومنابع که جریان انحرافی و فاشیستی ایرانشهری ها شاهنامه ای پان فارس..تزريق می کنند ...اصلا در جهان متمدن بحث نژادی نيست ‌.......درثانی .‌.مطمئن هستید فارس امروزه‌ داریم خالص هست .......فارس مادها .طبق منابع جریان های فاشیستی و نژاد پرستی ایرانشهری ها ..از سیبری به فلات ایران کنونی مهاجرت کردند باعث نابودی تمدن های عیلامی ها آشوریان و سومریان و لولوبیان و خوزیان وماناها بابلیان شدند ....ودرضمن سلسله ها وحکومت ها امپراطوری ها مختلف در ایران بودند ....هیچ نژادی در ایران حتی زبان خالص نیست ..دستخوش تغییرات شده.....داداش اسم ایران قدمت صد ساله ندارد رضاخان تغییر داد ..آنهم از روی شاهنامه.................باید یاد بگیری ایران کثرالمه هست تفکرات فاشیستی و نژاد پرستی امثال‌شما ها اللاف مریض فکر ..عقده‌....آفات وحدت ملی هست .........انحصارطلبی زبانی و فرهنگي و اقتصادی بازهم افات ملت ایران هست ..........بنده اخبار مشرق نیوز دنبال می کنم ...چند نفری هستند فقط .به دنبال عقده خالی کردن حتی خیلی بی سواد هستند .............الان اخبار در مورد روسیه هست چه ربطی به ترک ها دارد ..‌........... .
    • IR ۱۷:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
      1 1
      بزن به چاک برای ما داستان نوشتی هویت چند هزارساله ایران معلومه و تمام دنیا قبول داره تاریخ هویت شما مغولستان و صحرای گبی و قابچاق که در انجا سراریز شدید ریختید به خاورمیانه جنایت و ادم کشی کردید در انجا خر و اسب را کشتار میکردید و می خوردید شما دیگر باید سکوت کنید با تاریخ نداشته ی خودتان
    • IR ۱۷:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
      0 1
      بزن به چاک برای ما داستان نوشتی هویت چند هزارساله ایران معلومه و تمام دنیا قبول داره تاریخ هویت شما مغولستان و صحرای گبی و قابچاق که در انجا سراریز شدید ریختید به خاورمیانه جنایت و ادم کشی کردید در انجا خر و اسب را کشتار میکردید و می خوردید شما دیگر باید سکوت کنید با تاریخ نداشته ی خودتان
    • ساسان IR ۱۸:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
      0 1
      خدا شفات بده عمو جون کلاس چندمی ؟
    • DE ۲۱:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
      5 50
      ......بنده اخبار مشرق نیوز دنبال می کنم ...چند نفری هستند فقط .به دنبال عقده خالی کردن حتی خیلی بی سواد هستند .............الان اخبار در مورد روسیه هست چه ربطی به ترک ها دارد.....// شما از کجا میدانی طرف اهل افغانستان است ؟؟ همانگونه که افراد معمولی در ایران در سطح بسیار قابل قبول انگلیسی صحبت میکنند و بسیاری از مردم دنیا منجمله ایران مطالعات بسیار بالاو دکتری و فوق دکتری خود را به زبان انگلیسی مینویسند ، برای موساد و سیا و ....دیگر سازمانهای جاسوسی هیچ مشکلی نیست که اگر نخواهند از وطنفروشان به زبان فارسی استفاده کنند، از جاسوسان فارسی آموخته خود البته نه به لهجه جیسون رضائیان بکه فارسی حتی با لهجه های مختلف استفاده کنند . لذا جاسوسان در در رسانه های ایران حداقل سه دسته شده اند دسته اول با دستکاری در دعاها و آیات و شعائر مذهبی و انقلابی دسته دیگر بر طبل پان تورکی و آریایی و فاشیستی نژاد پرستانه میکوبند و دسته دیگر دعا به جان پوتین و هر سه دسته هم با هم مشغول درگیری و جکگ زرگری و اختلاف افکنی هستند و تنها چیزی که بحث نمیشود دقیقا بحث و نظر در مورد مقالات و مقولات تحلیل های رسانه هاست یعنی برای مثال مسئولین خدوم مشرق نیوز هرچه زحمت بکشند و هرچه تلاش کنند‌با دوتا دعوای ساختگی پان تورچی و بیرقدار و آریایی آریازی به حاشیه رانده میشود . پیشنهاد میشود . یک حیات خلوت اینترنتی برای دعواها درست کنید و کامنت های مقالات را مسدود کنید . بعد ۴ تا بازدید از مقاله شده ۴۰۰ تا بازدید از حیات خلوت و دعوا .
  • بابک ترک‌... NL ۱۷:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
    1 2
    با افتخار ترکم هستم ایرانی هستم ....چند نفر مرخوف. بیکار .در کامنت های مشرق نیوز هستند ..عليه ملت بزرگ ترک چرت وپرت میگن ...ملت ترک ملت آذربایجان..وارث سلسله ها وحکومت ها امپراطوری ها مختلف بوده ...ملت آذربایجان کاری به توهمات وشعار و اسطوره سازي ها .تحريف وجعل تاریخ ندارد ..چون نيازي به آن کارها ندارد ..چون تاریخ قدرتمندی دارد ........یاد بگیرید ایران ملت های واقوام مختلفی دارد ..نفاق ونژاد پرستی مورد قبول بيشتر ایرانیان نیست ..........سگان پارس می کنند منظورم دشمنان ملت آذربایجان..........یاشاسین آذربایجان. یاشاسین ایران ...شعار ملت آذربایجان..
  • ... IR ۱۷:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
    31 18
    مرگ بر پوتین و حامیانش
    • IR ۱۹:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
      110 5
      اینقدری که این مردک تو ایران طرفدار داره خود روس ها قبولش ندارن،امان از جهالت انقلابیون
    • IR ۲۰:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
      13 73
      اوکراینیا چقدر وحشی بودن که با جنگ با روسیه چهره واقعی شون رو شد
  • IR ۱۷:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
    4 5
    پس ایرانیها میرفتن سوریه اسمش چی بود؟
    • DE ۱۴:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
      2 0
      پس ایرانیها میرفتن سوریه اسمش چی بود؟ اسمش : بود درویشی بکهساری مقیم خلوت او را بود هم خواب و ندیم /چون ز خالق می‌رسید او را شمول بود از انفاس مرد و زن ملول / همچنانک سهل شد ما را حضر سهل شد هم قوم دیگر را سفر / آنچنانک عاشقی بر سروری عاشقست آن خواجه بر آهنگری / هر کسی را بهر کاری ساختند میل آن را در دلش انداختند / دست و پا بی میل جنبان کی شود خار وخس بی آب و بادی کی رود /گر ببینی میل خود سوی سما پر دولت بر گشا همچون هما / ور ببینی میل خود سوی زمین نوحه می‌کن هیچ منشین از حنین / عاقلان خود نوحه‌ها پیشین کنند جاهلان آخر بسر بر می‌زنند / ز ابتدای کار آخر را ببین تا نباشی تو پشیمان یوم دین/ مردم میرن زیارت یا جهاد و شهادت حالا تو هم برو آنکارا برای اونکارا زیرا: هر کسی را بهر کاری ساختند میل آن را در دلش انداختند
  • IR ۱۷:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
    0 0
    شرم آوره مردم یه کشور اینهمه باهم جنگ دارن.
  • حامد IR ۱۷:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
    1 0
    عجب بمباران زیبایی دارند از کارخانه آزوفستال انجام دادند.
  • IR ۱۷:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
    0 0
    این روسیه با این هواپیماهای هنش-اول لاف میاد بعدکه میبینه هواپیما روز قیامت،رفته به قبامت،صدای دموکراسی هایوهوی نازیستش در مباد
  • IR ۱۸:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
    4 1
    آخرین اخبار از اوکراین : دستگیری رئیس یهودی‌الاصل سازمان «آوزف نازیسم» با نام «یاشین حمیم» او یکی از مربیان تروریست‌های داعش در عراق بود و در درگیری با نیروهای مقاومت، شکست سنگینی خورد و با پوشش زنانه فرار کرد.
  • علی IR ۱۸:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
    0 2
    دم پوتین گرم
  • IR ۱۸:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
    1 1
    آقای رئیسی! تا کنون هیچ دولتی در این کشور در سال نخست حکمرانی نان مردم را با این شیب تند گران نکرده بود. پایه ای ترین خوراک مردم نان و گوشت و برنج است. به قول مولوی: آدمی اول حریص نان بود/ زانک قوت و نان ستون جان بود/
  • سید روح اله IR ۱۸:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
    0 0
    از تمامی دوستان درخواست میکنم برای یافتن علت جنگ ها بروید و پیش گویی های دو پیامبر یهودیان به نام حزقیال و دانیال نبی را بخوانید. تا کاملا متوجه اوضاع جهان شوید و ذهنتان از مغالطه های نوکران جریان صهیونیزم راحت شود و فریب این دشمنان بشریت را نخورید.
  • ماحسون(کورد ایلام) IR ۱۹:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
    0 1
    آهسته وپیوسته رفتیم پیش واز منجی بشریت،من به عنوان یک کورد، از فارس زبانان هم وطنم که هردو آریائی وبرای این مملکت جان ومالشان فدا میکنیم میگم آماده باشید ای دو قوم برتر نژادی و واصیل،برای جنگ ونابودی کفار زمانه ،که وقتش رسیده انتقام بگیریم و پرچم شیعی رو به مولا و سرورمان حضرت مهدی تحویل دهیم،جانم فدای ایران و اسلام ناب محمدی
  • IR ۱۹:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
    0 0
    ایران طبق منافعش عمل کنه .نه روسیه و نه اوکراین شریک استراتژیک نیستند . سیاست بازی شطرنجه . کسی که نتونه پیش بینی و پیشگیری حرکات آینده حریف را بکنه باخته .
  • ماحسون(کورد ایلام) IR ۱۹:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
    1 1
    درضمن فرمانده پوتین نیروی آریائی و تحت فرمان ایران،به دلیل فرستادن عشک دار یعنی (خربالدار )ترکیه, از ترکیه بدجور ناراحت هستش و یکی از بمب های اتمی احتمالا به خاک‌ ترکیه بزنه و زمین ترکیه را 3 متر بالا وپایین کند، عردوغان بد کرد،با زنبوران سرخ بازی کرد,ولی به فکر جان مردمانش نبود اردوغان،چون خون هیتلر در بدن داشت و عاشق اسرائیل بود
    • یزدان IR ۱۵:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
      0 0
      انصاف خودت فهمیدی چی داری بلغور میکنی ...کردها آدمهای شجاع و پاکدل هستند لطف کن با نام آنها جملات که چرت و پرت نوشخوار مکن ..آخه بچه توراچه به نظردهی و تجزیه تحلیل ...چند اسم سیاستمدار شنیدی داری اروق روشنفکری میزنی ...برو واستا تو صف ماکارونی مواظب باش پولت را ازت نربایند این طرارهای گرسنه ولی به ظاهر تماما عرفان و روحانیت و زلالیت....درود بر مردم همیشه در صف
  • سلام IR ۱۹:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
    0 2
    مرگ بر زلنسکی اسرائیلی، زنده باد پوتین
  • محمد IR ۱۹:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
    0 0
    مرگ بر آمریکا و زلنسکی واسرائیل و انگليس خبیث ومنافقین داخلی وخارجی وخیانتکاران به کشور عزیز درودبر رهبرعزیزمان
  • US ۱۹:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
    0 0
    دکتر قالیباف عزیز باید قبل از انتخابات مجلس شورای اسلامی در سال 1402 برای جذب حداکثری رسما اعلام کند که نواصولگرایی, اصولگرایی دستاوردساز و اصلاح طلبی بومی سازی شده است و کسانی که به امید تحقق شعارهای اصلاح طلبانه نشسته اند راه حل عملی جز نواصولگرایی و اصلاح طلبی وطنی شده ندارند. اجرای شعارهای اصلاح طلبانه ای مانند دموکراسی راهی جز بومی سازی شدن دموکراسی مانند مردمسالاری دینی ندارد و این بومی سازی شدن یعنی سازگاری دستاوردهای روز با دین مبین اسلام.
  • ازاد IR ۱۹:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
    0 3
    تعریف تان از اربابتون بیجاست
  • US ۱۹:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
    4 2
    برای حذف طبیعی و نه آمرانه ی جریان موسوم به اصلاحات در عرصه ی سیاست کشور راهی جز ساخت یک جریان نو که مطالبات اصلاح طلبانه را دنبال کند ولی بومی سازی شده و معتقد به سازگاری دستاوردهای روز با مبانی انقلاب و اسلام باشد نیست. مانند قرار دادن مطالبه ی مردمسالاری دینی در برابر مطالبه دموکراسی!
  • ایرانی DE ۲۰:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
    8 75
    سانسور خبری تو دنیای غرب اونقدر زیاده، که اگر کسی صحبتی به نفع روسیه بکنه صداش رو خفه میکنن. امروز پاپ گفته، که ناتو هم مقصر جنگ چون خیلی واسه روسیه پارس کرده. هیچ جا این صحبت دیدی نمیشه
  • فرزان IR ۲۰:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
    0 5
    این روسیه هیچی نیست
    • DE ۱۴:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
      2 84
      این روسیه هیچی نیست. // والا چرا این کامنت به این عظمت و مهمی را نمیفرستی به سفارت امریکا بابا بدبختها امریکایی ها و غربی ها و ناتو و صهیونیستها و غربگداها و وطنفروش ها و جاسوسان غرب ....همه و همه مثل سگ از روسیه الکی الکی میترسند .فکر میکنند روسیه با این اسلحه های 100 سال پیشش میتونه بجنگه. امریکا فقط کافیه روسیه را به مجهزترین اسلحه ها از همون نمونه که خودش در افغانستان بکار برد و مانند بند تمبون در رفت به روسیه بده تا روسیه هم در اوکراین مانند بند تمبون در بره . هی الکی روسیه رو گندش کردید بیخودی ازش میترسید.احتیاج نیست کل دنیا ریختید روی سرش هر روز هم داره بیشتر پیشرفت میکنه همون بورکینافاسو یا زیمبابوه و گابون اصلا یه کشور کوچک مثل ملداوی برای شکست روسیه کافیه نه همه دنیا چه خبره ؟الکی ترسیدید. والا
  • حاجی گرینوف IR ۲۰:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
    درود بر آمریکا ابر قدرت زمانه لعنت به روسیه ابر قد قد زمانه به پای آمریکا نمی‌رسید
  • علی IR ۲۱:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
    1 4
    روح پدر هر چی ضد انقلاب
  • Shahjn IR ۲۲:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
    6 0
    سلام.روسیه میتونه ب نحواحسنت ازتسلطش برآسمان اوکراین کامل استفاده واین نقش بسزایی داره.البته جنگندها درارتفاع بالاتروپهنترجریان داشته باشن ک ازهدف قرارگرفتن توسط هرموشکی جلوگیری بشه برای بهترکارکردن میتون باپهبادوتصاویرماهواره ای جاهای مشکوک به سامانه پدافندهوایی روباپهبادیاباموشک نقطه زن بزن وباتوپ گولوله باران کنان سپس جنگندها واردشن.واینکه روسیه بایدازتصاویرماهواره ای به شدت استفاده کنه .واینکه روسیه میتونه توجنگ آرایش قواشومدام درلحظه آخرعوض کنه یاکلک بزنه به اوکراین مثلا نشون بده به ظاهرجای دیگه اوکراین می خوادحمله کنه ودرواقعیت به جای دیگه حمله کنه حمله بایدسریع وبانقشه باشه وترکیبی این خیلی مهمه.نقطه ای درنقشه جنگ مهمه نه درست نوشتنش مهترازون درست پیاده کردنش تحت هرشرایط واینکه همیشه برای یک نقشه درصورت اشتباه بایدنقشه دوم وسوم دررابطه باون نقشه باشه ک هدف تضمین شه.درجنگ اوکراین آمریکا ازطریق اطلاعاتی وتصاویرماهواره ای وتجهیزات الکترونیکی ازراه دور به سلاحهای اوکراینیها ک خودشون دارن میدن بهش تسلط داره یعنی اوکراینیها شلیک میکنن وآمریکا وناتوهدایت میکنه برای همین روسیه بایداین نظم وکارایی روازشون بگیره واخلال ایجادکنه روالکترونیک ناتووآمریکا.وچیزی ک مهمه روسیه باید کاری کنه ک تصاویرماهواره ای ای واطلاعاتی به آمریکا وناتونرسه چون اونها ب وضوح نقشه جنگ بازخونی مکنن واطلاعاتوبه اوکراینیها میدن اگراین چشمروروسیه خاموش کنه اوکراین کورمیشه ودیگه توانایی مقاومت وضربه زدنش کم میشه.بازم میگم روسیه بایدازتسلطش برآسمان البته باجنگندهای پیشرفته ب نحومطلوب برضد اوکراین استفاده این خیلی تاثیرگذاره .برای محافظت از جایگاهای نفت ومناطق استراژیک با درهم تندین انواع سیستم وتوپهای ضدهوایی وترکیبی میتونه باقدرت ازآسمان این مناطق دفاع ب شرطی ک ترکیبی زیادباشه وازجمله سامانه های رادری پیشرفته.درنقشه جنگ اوکراین پس ازاون که روسیه ماریپول آزاد کرده حالا میتونه باتجدیدقوا ازشمال خارکیف به سمت داخل وجنوب اوکراین پیشروی کنه همزمان خط جبهه بینه لوهانسک ودونتسک ازوسط به سمت غرب حمله ورشن وجبه دیگه ازسمت جنوب شرقی اوکرین به سمت شمال غربی مسیرحرکت ارتش باشه تادروسط کناره غربی لوهانسک ودونتسک هرسه ارتش بهم برسن اینطوری فوقولده پیشرفت خواهندکرد.نحوه جنگ باموشک باران مواضعه اوکراین ازهرسه طرف
  • Mohammad IR ۲۲:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
    1 0
    همه چیز را خدا اداره می کند.
  • Shahjn IR ۲۲:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
    3 0
    وبقیه نظراتمواینطوری بگم.روسیه باموشک باران سنگین ونقطه زن ازسه طرف همزمان وپیشتیبانی سنگین توپخانه ای وسپس حرکت پهبادهاوجنگندهای پیشرفته تمام مواضع دشمنروبمباران کننه وبعدباتسلیحات زری فوق قوی وپیاده نظام ومین روب واردشن تاجایی که جاداره پیشروی کنن وبعدمواضع مستحکم کنن وباپهبادوتصاویرماهواره ای رصدکنن ارتش ارتش اوکراین وسپس دوباره پیشروی.
  • IR ۲۳:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
    1 0
    در هر جبهه ای که دیدید در مقابل شما صهیونیست های خبیث و اسراییل منفور اشغالگر فتنه انگیز قرار دارد بدانید که حق با آن جبهه هست به این لشکر سایبری یهود هم توجه نکنید اینها کارشان فتنه انگیز و سست کردن اراده ها و جای حق را باطل عوض کردن هست آگاه باشید هوشیار باشید صهیونیست ها آشکارا وارد جنگ شدند
  • حسن IR ۲۳:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
    1 0
    گور پدر روسیه و پوتین .آمریکا و اسرائیل و اوکراین چرا به این مذخرفات آویزون شدید ایران خودش هزارویک مشکل داره شما دنبال چی هستید
  • NL ۰۱:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
    0 0
    جوابيه. ماحسون کورد ایلام......لباس چوپانی.. شلوارکردی ..قاچاقچي...گروهگ تروریستی پژاک پ ک ک. ‌‌با یک اسلحه کلاشینکف...توهمات وشعار گنده لات بازی.. پهلوان پوشانی.....گنده لات تون اوجلان بود........جهت‌ یادآوری...ترک ها وارث سلسله ها وحکومت ها امپراطوری ها مختلف..
  • مهدی IR ۰۱:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
    1 0
    روسهاهم داعشیهای مزدورچچنی راباحقوق ۴۰۰۰$درماه ازسوریه به جنگ اوکراین فرستاده!!
    • ES ۰۹:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
      0 0
      چچنی ها همان هایی هستند که توپخاانه عثمانی را از گار انداختند وامرو ز که بی مقدار ها را روسها میزنند قدیراف رجب مغول دا نابود می کند به فضل خدا
  • IR ۱۰:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
    0 0
    پوتین دیر فهمید اوضاع خرابه و دشمن تا مرزهایش امده. الان چاره ای جز فرار نداره. میبایست از ده سال قبل افراد کلیدی دشمنان را ترور میکرد تا فقط گدا و گرسنه و مطلقه و بدبخت و روانی و عقب افتاده و سیاستمدار دو تابعیتی و پزشک حرامخور باقی بماند و ورشکست شوند
  • ناشناس IR ۱۱:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
    0 0
    مشخص. هست که. ازبی کاری نشستین. و انشاء مینویسین ، نمونه اش ، کاربر ۲۲:۹
  • IR ۱۴:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
    0 0
    اگرحبشی ها مثل بلال حبشی باشند یا اعراب مثل ابوذر مصداق آن اکرمکم عندالله اتقیکم هستند منظورمن هم همین است
  • IR ۱۸:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
    0 0
    عفو بین الملل اعلام کرده تمام شواحد حکایت از جنایات روسها در نزدیکی کیف و شکنجه و اعدام غیر نظامیان توسط روسها بوده .
  • DE ۲۰:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
    1 0
    غربگداهای بدبخت که کلا نوکری ارباب و راضی بودن به رعیت بودنشان مشکل ژنتیکیست و در دی ان ای آنها حک شده نمیتونند آزاد فکر کنند .اونها ژنتیکی ناقص الخلقه هستند و فکر میکنند دیگران هم بیمار و ناقص مثل خودشون هستند که ارباب داشته باشن‌. اراذل و اوباش و دزدان و رانتخواران همیشه برای اونکارا میرفتند آنکارا و اوکراین .حالا فعلا فقط میرن آنکارا کشوری با هزاران کارخانه منظور فاحشه خانه و تولید سالانه میلاردها لیتر عرق سگی دله ای و بشکه ای وصادراتی.....حالل تو نوکری عموسامت را بکن روسیه ارباب رعیتی نیست. پوتین هم مثل دلقینسکی محتاج کمک نیست کل دنیای غربی عبری عربی و ناتو اروپا و امریکا و صهیونیست ....جمع شدند همسایه ها یاری کنند تا باند دلقینسکی شوهر داری کنند.
  • IR ۰۲:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
    0 0
    پوتین به اخر خط رسیده این کار را میکند. چند وقت دیگه با توپ محل نگهداری و سیلوی زمینی را میزنند. عمق استراتژیک نداره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس