کد خبر 1370585
تاریخ انتشار: ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۹
نویدکیا: سپاهان مقابل استقلال خسته بود/فعلا برای ادامه همکاری تصمیمی نگرفته ام

سرمربی تیم فوتبال سپاهان اصفهان گفت: بازی های آسیایی باعث شده بود مقابل استقلال خسته باشیم و نتوانستیم به خوبی از عقب بازیسازی کنیم.

به گزارش مشرق، محرم نویدکیا در نشست خبری پس از تساوی مقابل استقلال در هفته بیست و پنجم لیگ برتر اظهار داشت: بازی دو نیمه متفاوت داشت. در نیمه اول استقلال در بهترین زمان به گل رسید و بهتر توانست بازی را اداره کند. ما در نیمه اول سعی کردیم از فرصت ها خوب استفاده کنیم. موقعیت های خوبی داشتیم. به گل رسیدیم و بعد از ان هم سه چهار موقعیت خوب داشتیم. باید این نیمه را به سود خودمان تمام می کریم.

وی افزود: در نیمه دوم تا حدود دقیقه ۶۰ بازی به سمت ما بود و از آن به بعد استقلال مالکیت و گردش توپ بهتری داشت. در کار دفاعی هر ۴ بازیکن ما خسته بودند. چون در آسیا کامل بازی کردند و خیلی خوب نمی توانستیم به خاطر خستگی از عقب بازیسازی کنیم. به همین خاطر استقلال مرکز زمین را بهتر از ما اداره کرد. موقعیت های آنچنانی برای دو تیم ایجاد نشد. استقلال از نظر مالکیت در نیم ساعت آخر شرایط بهتری داشت. یک موقعیت اتفاقی نصیب آن ها شد که خیلی هم خطرناک بود. 

سرمربی سپاهان تصریح کرد: در مجموع فکر می کنم اواخر بازی هر دو تیم با احتیاط بازی کردند و رضایت داشتند. به خاطر خستگی مدافعان به خصوص مدافعان چپ و راست، رضایت نداشتم. چون خیلی صاحب توپ و از عقب حمایت نمی شدند و هافبک های شماره ۶ ما هم عقب بازی می کردند، با تعویض ها هم خیلی نتوانستیم روند بازی را عوض کنیم. یک بازی متعادل تا آخر کار ادامه پیدا کرد و نتیجه یک بر یک شد. تنها حسن بازی حضور تماشاگران و انرژی مضاعفی آن ها بود. 

نویدکیا در خصوص استفاده از فضای پشت مدافعین کناری، عنوان کرد: در فوتبال هیچ چیزی اتفاقی نیست. ساختار یک تیم از نوع بازی که می کند مشخص است. درست است دوست دارم تیمم طوری بازی کند که در ساختار حمله ساختار خیلی خوبی داشته باشد. ولی در اوایل، نوع بازی استقلال که بیشتر توپ های بلند برای مهاجمان هدفشان ارسال می کردند و خیلی سعی نمی کردند از عقب بازی سازی کنند، حس کردیم فقط می خواهند از فضای پشت مدافعین مان استفاده کنند. 

وی افزود: برای همین ترجیح دادیم موقعی که حریف صاحب توپ است دفاع هایمان را نگه داریم و وقتی هم که صاحب توپ هستیم از مدافعین چپ و راستمان بیشتر استفاده کنیم. در کارهای دفاعی در بازی های آسیایی به مشکل خورده بودیم. سعی کدریم در این چندروز با بچه ها بیشتر صحبت و کار کنیم.

نویدکیا گفت: فکر می کنم سازماندهی ما امروز از نظر ساختار نفرات خوب بود. هیچ وقت معتقد نیستم که دفاع های چپ و راست مقصر هستند. وقتی اجازه می دهیم مدافعین کناری در مسائل هجومی شرکت کنند، هافبک ها باید در ضد حملات کمک کنند. خیلی موضوعات دیگر هست که اینجا جایش نیست. به خاطر همین ساختار دفاعی تیمی ما امروز مقداری بهتر بود.

سرمربی سپاهان در خصوص تعویض هایی که انجام داد عنوان کرد: مدافعین ما خسته بودند و در هر ۶ بازی آسیایی بازی کردند. اگر بچه های ما خسته نبودند و از نظر بدنی شرایط بهتری داشتیم، قطعا تعویض ها می توانست به ما کمک کند ولی وقتی وینگرها را تعویض می کنیم یا شماره ۱۰ را جا به جا می کنیم وقتی توپ به آن ها نرسد، تعویض های معمولی می شوند. به  خاطر همین چون نتوانستیم از عقب خیلی پاس های خوب بدهیم، فضاهای خوب درست کنیم و در عقب زمین نفر از مقابلمان برداریم، تعویض هایمان هم به چشم نیامد. فکر می کنم منطقی بود.

نویدکیا در مورد موقعیت سازی های خوب سپاهان اظهار داشت: هیچ وقت به منصفانه و شانس و... در فوتبال اعتقاد ندارم. وظیفه مان است که ساختار تیم را با دیدگاهی که داریم رو به جلو ببریم. زمانی موقعیت سازی می کنیم توپ ها گل نمی شوند ولی تیم کارش را درست انجام می دهد. زمانی شما نمی توانید موقعیت درست کنید و تیم سر این موضوع مشکل دارد، بله باید تجدید نظر کنم.

وی افزود: دوست دارم تیمم این همه موقعیت درست کند که توپ را به ثمر برساند و بازی را ببرد اما اینکه بخواهم از بازیکنان انتقاد کنم که چرا این اتفاق می افتد فکر می کنم به خاطر ساختار فوتبال ما است که سال ها اینطور بوده، سعی کردم تا جاییکه می توانم در سپاهان تغییرات ایجاد کنم که مقداری در ساختار هجومی و دفاعی ۵۰-۵۰ باشد. در فوتبال ایران اکثر تیم ها به ساختار دفاعی خیلی اهمیت می دهند.

سرمربی سپاهان گفت: این هم درست است اما من می گویم باید حداقل ۵۰-۵۰ باشد. که تیم ها بتوانند موقعیت درست کنند و ممکن است گل هم بخورند. اگر منطقی تمام لیگ های دنیا را نگاه کنید، حتی اغلب تیم هایی که در حال سقوط هستند در بازی یک گل را می زنند اما برای ما بهترین تیم هایمان در بازی یک گل می زنند. این نشان می دهد ساختار فوتبال ما باید تغییر کند.

نویدکیا در خصوص تمام کنندگی مهاجمان سپاهان عنوان کرد: مقداری به خاطر این است که دلم می خواهد تیمم با فشار بالا از جلو بازی کند. مهاجمان و وینگرهای ما واقعا توان زیادی می گذارند که در پرس ها توپ بگیرند. فکر می کنم در فوتبال دنیا باید اینطور باشد. مقداری هم به خاطر خستگی بیش از حد است و این هم طبیعی است.

وی افزود: اما اینکه صرفا نخواهیم این کار را انجام بدهیم مطمئنم یک بازی معمولی می‌کنیم. برای من اصلا قابل قبول نیست، ترجیح می‌دهم مهاجمان شانس‌هایشان را به خاطر خستگی یا هر موضوع دیگری استفاده نکنند که باید سعی کنند ضربات آخر را بزنند، ولی باز هم برایم مهم است که تیمم بتواند از لحاظ ساختاری موقعیت‌سازی کند. این برای من در فوتبال خیلی مهم است. اگر این اتفاق بیفتد و به مرور زمان این فرهنگ در تیم جا بیفتد، شاید در آینده نتایج بهتری بگیریم. 

سرمربی سپاهان در مورد بازی‌های باقیمانده این تیم اظهار داشت: فوتبال به روز است و نمی‌توان برای آینده تصمیم گرفت، مخصوصا در شغل ما، من قرارداد دارم و بعد از اینکه از لیگ قهرمانان آسیا هم آمدیم با مسئولان باشگاه هم صحبت کردیم که روند تیم خوب است و می‌خواهیم کارمان را ادامه بدهیم، ولی باید این ۵ بازی آینده هم بگذرد و ببینیم وضعیت تیم چگونه می‌شود و آینده تیم به کجا می‌تواند برسد. آن موقع تصمیم می‌گیریم که با هم همکاری کنیم یا نه. از هواداران ممنون هستم، خیلی خوشحال می‌شدم که با نتیجه برد و خوشحال بروند، اما متاسفانه بازی مساوی شد و از بازیکنانم ممنون هستم که تمام تلاششان را کردند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس