کد خبر 1370481
تاریخ انتشار: ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۲
مشاهده خرس قهوه‌ای به همراه ۲ توله اش در کوهرنگ +فیلم

یک قلاده خرس قهوه‌ای به همراه ۲ توله اش امروز ۱۴/۰۲/۱۴۰۱ در منطقه بازُفت شهرستان کوهرنگ مشاهده شد.

به گزارش مشرق، یکی از طبیعت گردان، یک قلاده خرس قهوه‌ای را به همراه دو توله اش در دامنه ارتفاعات زردکوه بختیاری شهرستان کوهرنگ مشاهده و تصویر برداری کرده است.

ارتفاعات شهرستان کوهرنگ سرچشمه دو رودخانه کاورن و زاینده رود یکی از زیستگاه‌های حیات وحش به ویژه خرس قهوه‌ای است.

خرس قهوه‌ای با نام علمی Ursus arctos، گونه‌ای خرس بزرگ جثه و درشت اندام است که در بسیاری از مناطق آمریکای شمالی و شمال اورآسیا پراکنده است.

وزن این نوع خرس از ۷۰ تا هفت هزار و ۸۰۰ کیلوگرم متغیر است و بزرگ‌ترین زیرگونه آن خرس کودیاک در قامتی هم‌اندازه خرس قطبی با وی بر سر عنوان بزرگ‌ترین گونه خرس و بزرگ‌ترین حیوان شکارچی روی خشکی رقابت می‌کند، زیرگونه خرس قهوه‌ای، (خرس قهوه‌ای کودیاک است که بزرگترین و قوی‌ترین گوشتخوار موجود در خشکی محسوب می‌شود.

بیشترین شمار خرس قهوه‌ای به ترتیب در روسیه، آمریکا، کانادا، منطقه کارپات و فنلاند، جایی که حیوان ملی این کشور نامیده می‌شود، سکونت دارند. البته سه زیرگونه این گونه خرس یعنی خرس قهوه‌ای آفریقای شمالی (خرس اطلس)، کالیفرنیایی و مکزیکی در قرن نوزدهم و بیستم منقرض شدند و برخی از زیرگونه‌های جنوب آسیایی این حیوان هم به شدت در خطر انقراض هستند.

زیرگونه‌ای از خرس قهوه‌ای محدود شده در مرکز ایتالیا موسوم به خرس قهوه‌ای مارسیکایی وجود دارد که تعداد آن‌ها بین ۵۰ تا ۶۰ قلاده و در خطر انقراض هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • *sea* IR ۱۷:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۴
    2 0
    _خیلی خوشکل اندچه قشنگ دارند پابه پای مادرشان می دوند خدا زیادشان کنه-زیبایی طبیعت به حیات وحش است،دست گل تان درد نکند-باسپاس//
  • IR ۱۹:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۴
    3 0
    بریم با تراکتور زنده گیریش کنیم
    • NO ۲۰:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۴
      3 0
      خیلی جلب هست این جملهٔ طنز کوتاه شما دوست عزیز. هم بسیار تلخ هست و هم بسیار پر معنا و هم بی‌نهایت زیبا. چون میگی بریم یعنی ما همه اشتباه کردیم در مورد نحوه رفتار با خرس و پلنگ و دیگر جانوران طبیعت ایران عزیزمان
  • IR ۰۰:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
    0 0
    بسیاربسیار زیبا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس