کد خبر 1370464
تاریخ انتشار: ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۲
تحکیم روابط کابل- مسکو محور دیدار کرزی با سفیر روسیه

رئیس جمهور سابق افغانستان و سفیر روسیه در کابل درباره آخرین تحولات افغانستان و تحکیم روابط دو کشور بحث و تبادل نظر کردند.

به گزارش مشرق، همزمان با افزایش تعاملات مسکو با هیئت حاکمه سرپرستی در افغانستان، «دیمیتری ژیرنف» سفیر روسیه در کابل  با «حامد کرزی» رئیس جمهور سابق افغانستان دیدار کرد.

براساس بیانیه منتشر شده توسط دفتر مطبوعاتی کرزی، دو طرف در این دیدار پیرامون آخرین تحولات افغانستان بحث و تبادل نظر کرده و بر تحکیم هرچه بیشتر روابط دو کشور تاکید نمودند.

این دیدار درحالی صورت گرفته است که اخیراً  «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه گفته بود که مسکو با نیروهای سیاسی داخل افغانستان از جمله کرزی در تماس است تا طالبان را به گفت‌وگو برای ایجاد یک دولت واقعاً فراگیر در افغانستان تشویق کند.

لاوروف همچنین گفته بود که درصورت ایجاد یک دولت واقعاً فراگیر در افغانستان، روسیه آماده است تا برای برسمیت شناختن کامل دیپلماتیک دولت طالبان تلاش کند.

وزیر خارجه روسیه با تاکید بر اینکه فراگیری دولت طالبان نه تنها از نظر قومی، بلکه باید از نظر سیاسی نیز باشد، گفته بود که در حال حاضر نیز اعضای ازبک، تاجیک و هزاره در دولت طالبان حضور دارند، اما همه این افراد از نظر سیاسی اعضای طالبان هستند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۴
    0 0
    طالبان متحد جدید مسکو

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس