کد خبر 1370382
تاریخ انتشار: ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۷
گزارش بلینکن از سیاست های آمریکا در برابر چین

وزیر امورخارجه آمریکا در سخنرانی که روز پنجشنبه انجام خواهد داد سیاست ها و خط مشی آمریکا در برابر چین را ترسیم خواهد کرد.

به گزارش مشرق، وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیه ای  اعلام کرد «آنتونی بلینکن» وزیرامور خارجه این کشور  فردا در سخنرانی  به میزبانی اتاق فکر انجمن آسیا  در دانشگاه جورج واشنگتن به ترسیم سیاست های آمریکا در برابر چین می پردازد.  

پس از گذشت بیش از یک سال از ریاست جمهوری «جو بایدن» وی با انتقاداتی از سوی حزب جمهوریخواه و سایرین به دلیل نداشتن استراتژی رسمی برای رفتار در برابر چین، دومین اقتصاد بزرگ دنیا و رقیب اصلی  استراتژیک واشنگتن روبرو شده است.

دولت آمریکا در ماه فوریه  استراتژی برای منطقه هند-اقیانوسیه را اعلام کرد که در آن به تعهدات بیشتر دیپلماتیک  و منابع امنیتی در منطقه برای رویارویی با آنچه نفوذ چین در ایجاد قطب منطقه ای می داند وعده داد.   آمریکا بر روی استراتژی های جداگانه ای دربرابر چین کار می کرد اما به خاطر حمله نظامی روسیه به اوکراین تمرکز خود را در این زمینه از دست داد.  

یک منبع آگاه  هفته گذشته در گفتگو با خبرنگاران گفت محتوایی که قرار است درباره خط مشی آمریکا در قبال چین از سوی بلینکن به شکل عمومی درمیان گذاشته شود جزئیات چندانی ندارد و به صورت کلی به شکل تلفیقی از بیانیه های خواهد بود که دولت پیش از این نیز درباره چین اعلام کرده بود.

«جو بایدن» قرار است میزبان  اجلاسی در واشنگتن برای رهبران ۱۰ کشور اتحادیه کشورهای آسیای جنوب شرقی  (آ سه آن) روز ۱۲ و ۱۳ مه ( ۲۲ و ۲۳  اردیبهشت) باشد. او همچنین قرار است اواخر این ماه  به کشورهای آسیایی از جمله کره جنوبی و ژاپن نیز سفر کند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس