کد خبر 1370284
تاریخ انتشار: ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۳
پیامدهای جنگ انرژی غرب و روسیه/ بریتیش پترولیوم با خروج از مسکو ۲۵ میلیارد دلار زیان کرد

بریتیش پترولیوم در گزارش سود و زیان سه ماهه اول سال ۲۰۲۲ خود در روز سه شنبه گزارش داد این شرکت انگلیسی در پی جنگ در اوکراین و خروج از روسیه بیش از ۲۵ میلیارد دلار از درآمد خود را از دست داده است.

به گزارش مشرق، شرکت نفتی BP در سه ماهه اول سال جاری زیانی بالغ بر ۲۰.۴ میلیارد دلار را گزارش کرد. در مقایسه با سود ۲.۳ میلیارد دلاری این شرکت در سه ماهه اول سال ۲۰۲۱ این غول انرژی انگلیسی پسرفت عظیمی داشته. بریتیش پترولیوم تخمین زد که زیان ناخالص (قبل از پرداخت مالیات) این شرکت در سه ماهه اول سال ۲۰۲۲ بالغ بر ۲۵.۵ میلیارد دلار بوده است.

جنگ روسیه علیه اوکراین باعث شد بسیاری از شرکت های چندملیتی از این کشور خارج شوند. بریتیش پترولیوم در اوایل اسفند اعلام کرد که از سهام ۱۹.۷۵ درصدی خود در شرکت روس نفت، یک شرکت نفتی روسی که دفتر مرکزی آن در مسکو است، خارج می‌شود.

برنارد لونی، مدیرعامل BP، گفت که خروج از روس نفت «به هزینه‌های غیرنقدی مادی و زیان‌های هنگفتی منجر شد» که بریتیش پترولیوم پیش‌بینی اش را کرده بود. وی اضافه کرد که با این وجود BP هنوز در وضعیت خوبی است و متعهد به قطع روابط با روسیه است. لونی به خبرنگار شبکه تلویزیونی CNBC گفت: همانطور که گفتم خیلی خیلی سریع این تصمیم را گرفتیم.

مدیر عامل این شرکت نفتی انگلیسی در بیانیه ای در روز سه شنبه گفت: «اما این استراتژی، چارچوب مالی یا انتظارات ما از سهامداران را تغییر نداده است.»

پس از خروج شرکت‌ها از روسیه، سایر شرکت‌های بین‌المللی نیز در گزارش مالی جدید خود زیان‌های زیادی را گزارش کردند.

غول گازی رقیب بریتیش پترولیوم، شرکت شل نیز پس از اعلام تعطیلی تمام عملیات و خدمات خود در روسیه در ماه فروردین، حدود ۵ میلیارد دلار ضرر در درآمد سه ماهه اول خود گزارش کرد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس