کد خبر 1370283
تاریخ انتشار: ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۷
بایدن: حمایت آمریکا از اوکراین باعث شکست راهبردی روسیه شد

جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا با بیان اینکه مبارزه ارزان نخواهد بود، ادعا کرد: حمایت آمریکا از اوکراین سبب شد تا روسیه با یک شکست راهبردی در جنگ خود مواجه شود.

به گزارش مشرق، رئیس جمهوری آمریکا روز سه شنبه به وقت محلی در بازدید از کارخانه تولید موشک های جاولین ضمن درخواست از کنگره برای تصویب لایحه ۳۳ میلیارد دلاری کمک به اوکراین گفت: مبارزه ارزان نخواهد بود اما تسلیم شدن در مقابل تهاجم هزینه بیشتری خواهد داشت.

بایدن بعد از دیدار از کارخانه لاکهید مارتین که سازنده موشک های جاولین است برای تحت فشار قرار دادن کنگره  جهت تصویب بسته کمک ۳۳ میلیارد دلاری اوکراین از جمله  بیش از ۲۰ میلیارد دلار کمک نظامی به این کشور استفاده کرد.

رئیس جمهوری آمریکا گفت که دولت او سخت در تلاش است تا آمریکا بار دیگر  به بزرگترین تولید کننده تراشه های (سمی کونداکتور) مورد نیاز برای تولید موشک های جاولین و بسیاری دیگر از فناوری های پیشرفته تبدیل شود.

او در اتاقی پر از کارگران خط تولید کارخانه لاکهید گفت: "شما به اوکراینی ها اجازه می دهید از خود دفاع کنند و صادقانه بگویم، ما در بسیاری از موارد ارتش روسیه را تحقیر کردیم.

بایدن مدعی شد چندین میلیارد دلار کمک به اوکراین از سوی آمریکا یک سرمایه گذاری مستقیم برای دفاع از آزادی و دموکراسی است.

بایدن اضافه کرد: ما شاهد دفاع شجاعانه اوکراینی ها از کشور خود هستیم. مردم غیر نظامی در کنار ارتش اوکراین در خیابان ها در حال مبارزه هستند. آمریکا در خط مقدم جهان برای ارائه تسلیحات به اوکراین است تا آنها بتوانند در این جنگ بی رحمانه ولادیمیر پوتین از خود دفاع کنند.

وی ادعا کرد: جنایت های جنگی زیادی در اوکراین رخ می دهد. یکی از بهترین و موثرترین سلاح های ما این موشک های جاولین است که در این کارخانه ساخته می شود.

بایدن گفت: امروزه تمام پیشرفته ترین تراشه های جهان در خارج از آمریکا ساخته می شوند. اما وقایع چند سال گذشته بدون شک ثابت کرده است که امنیت آمریکا هرگز نباید گروگان رویدادهای خارج از کشور از جمله  یک بیماری همه گیر،   جنگ، جاه طلبی سیاسی  یا کشورهای دیگر باشد.

دولت جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا یک بودجه تکمیلی ۳۳ میلیارد دلاری با هدف حمایت از اوکراین در چند ماه آینده از کنگره این کشور درخواست کرده است.

شبکه خبری سی ان ان آمریکا گزارش داد این بودجه شامل  کمک های امنیتی، اقتصادی و بشردوستانه است. درخواست ۳۳ میلیارد دلاری شامل ۲۰.۴ میلیارد دلار کمک نظامی و امنیتی برای اوکراین است.

یک مقام ارشد آمریکایی به خبرنگاران گفت که این ۲۰ میلیارد دلار شامل ۵ میلیارد دلار اختیارات ارائه تسلیحات، ۶ میلیارد دلار برای ابتکار کمک امنیتی اوکراین و ۴ میلیارد دلار برای برنامه تأمین مالی نظامی خارجی وزارت امور خارجه آمریکا است.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیاتی نظامی که آن را "عملیات ویژه" خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد.

جنگ در اوکراین و واکنش‌ها به اقدام روسیه همچنان ادامه دارد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 27
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۰۹:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۴
    8 20
    «شما به اوکراینی ها اجازه می دهید از خود دفاع کنند و صادقانه بگویم، ما در بسیاری از موارد ارتش روسیه را تحقیر کردیم» دمت گرم جو. کاش بیای بزنی این نوکرای پوتین رو هم بترکونی و تحقیر کنی ما از دست اینا یه لقمه نون بدون گرونی بخوریم
    • IR ۱۱:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۴
      22 1
      هرچند که امیدی نمیره ولی یخورده سعی تو بکن . سوال الان کی ترکیده ؟ اوکراین یا روسیه ؟ مردم کدوم کشور آواره شدن شهرهاشون خراب کشور جنگ زده و اقتصاد نابود ؟ چرا امریکا و اروپا سلاح میفرستن میگن لنگش کن ؟ چرا اوکراینی ها دیدن کشورشون رو امریکا زمین جنگ با روسیه کرده ولی سکوت کردن ؟
    • IR ۱۲:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۴
      12 1
      مرگ بر مریم رجوی و برده هایش
    • IR ۱۲:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۴
      7 1
      زیاد خوشحال نباش, بزودی آمریکا و انگلیس توسط موشک های اتمی روسیه به صحرای برهوت تبدیل خواهند شد
    • IR ۱۲:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۴
      6 0
      در کنار استعمار و استثمار دنیا و سلاخی سرخپوستها اما ادم این چیزها را میبینه میفهمه امریکا چطور امریکا شد یک پیر خرفت و الزایمری چطور در جمع کارگران یک شرکت دانش بنیان حاضر میشود و از انان تقدیر میکند دلگرمی میدهد اینجا مردم خود تحقیرتنبل و متکی به نفت و غربگرا دولتهایی روی کار میاورند تا از کاخ شاهنشاهی با ویدیو یا با ماشین 15 میلیاردی ژاپنی ازدور برای کارگر ها صحبت کنند و البته همه همتشان جلب ترحم و لقمه ای از این یارو بایدن باشد اگر هم روزی سیدی مثل ریسی در جمع مردم بود او را تمسخر و تحقیر میکنند که مثلا ناهار خوردی !!!
    • SE ۱۴:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۴
      17 0
      این رو نگه چی بگه؟ بگه ما اکراین را دادیم زیر تیغ و بمب و موشک روسیه تا ویران بشه؟ بگه زلنسکی احمق را برای به چالش کسیدن روسیه خرش کردیم تا به قیمت مرگ و آوارگی مردم و ویرانی اکراین ارتش امریکا در جنگ با روسیه باشه؟ احمق تر از غربگراهای اکراین اصلاحطلبان ایرانند.
    • hadi IR ۱۴:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۴
      2 0
      خیلی بیسواد هستی!:)))))
    • ساسان IR ۱۵:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۴
      2 0
      خیلی بدبختی ،تو دیگه غربگدا نیستی بلکه یک نوکر وخودفروش هستی و بعید میدونم ایرانی باشی . آمریکا از ما عصبانی باش واز این عصبانیت بمیر.
  • مجتبی IR ۰۹:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۴
    10 9
    روسیه رسما ۷۰ روزه توی حالت بلاتکلیفی گیر افتاده. نه توان تصرف اوکراین رو داره نه روش میشه فرار کنه... اون مناطقی رو هم که توی شرق اوکراین اشغال کرده بخاطر عدم مقاومت جدایی طلبها بوده.
    • IR ۱۶:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۴
      2 0
      تحلیل های آبکی و توهمی نکنید لطفاً
  • IR ۰۹:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۴
    1 3
    مبارزه ارزان نخواهد بود اما تسلیم شدن در مقابل تهاجم هزینه بیشتری خواهد داشت! حرفی حدیثی صحبتی؟
    • IR ۱۷:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۴
      0 0
      حرف و حدیث که زیاد هست . مقاومت جا داره . اوکراینی اگر میخواست مقاومت کنه اجازه نمیداد یک مزدور صهیونیست مجوز استقرار پایگاه ناتو ، آزمایشگاه بیولوژیک و شیمیایی توی کشور رو بده . اوکراین در حقیقت اونجا قائله رو باخت . اگر با روسیه کنار بیان کشورشون رو از زمین جنگ منافع دیگران نجات میدن .
  • IR ۰۹:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۴
    14 6
    روسيه با اوكراين وارد جنگ نشده است دارد عمليات ويژه اى جهت تحقق سه هدف ازپيش اعلام شده را انجام ميدهد مداخله غرب ميتواند عمليات ويژه را تبديل به جنك ويژه بكند جنگ هم قانون خودش را دارد حمله به هرجيز موجه يا غير موجه يعنى نابودى ازكراين ومردمش بعلت مداخله امريكا
    • سعید IR ۱۱:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۴
      4 2
      موافقم
  • محمود IR ۱۰:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۴
    7 5
    آره جناب بایدن، شما خیلی روسیه رو تحقیر کردید! اما هزار برابرش اوکراین رو تخریب کردید ، بعد از پایان جنگ از شوک خارج خواهید شد و متوجه خواهید شد که هرچه در سالهای قبل برای جاسوسی و... در اوکراین ساخته بودید دود شده رفته هوا، از اوکراین هم بیش از یک تل خاک نمونده ،
  • IR ۱۱:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۴
    3 2
    من یک آدم معمولی وقتی میدیدم مردم و نظام اقتصادی روسیه ذوب در آمریکا هستند پیشبینی ضربه زدن عمدی و آسان آمریکا به روسیه رو می کردم. سران روسیه در چه فکرهایی بودند؟! ما هم باید هوشیارتر باشیم ای مردم!
  • IR ۱۱:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۴
    11 0
    مبارزه ارزان نخواهد بود اما تسلیم شدن در مقابل تهاجم هزینه بیشتری خواهد داشت هزینه سازش از مقاومت بیشتر است !
  • سعید IR ۱۳:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۴
    1 0
    هیچ نتیجه ای واضحتر از این بر این جنگ متصور نیست،که این جنگ جنگی طولانی مدت است و ببشتر از آن دشمنی نهادینه شده ای بوجود آورده که انشاالله بر آورد آن ظهور قدرتهای جدید و افول امریکا خواهر بود.شکی نیست که امریکا یعد از این دشمنان قسم خورده قوی در جهان خواهد داشت.ایران قطعا به عنوان یکی از قدرتهای بزرگ به رسمیت شناخته خواهد شد..ح ف آخر اینکه دوستان روسیه نباید روسیه را تنها بگذارند.شکست روسبه شکست جهان چند قطبی هست.
  • IR ۱۳:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۴
    0 1
    مرگ بر روسیه
  • IR ۱۳:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۴
    0 4
    هواپیماهای بدون سرنشین تورکیه باعث پیروزی اوکراین شد ابرقدرت تورکیه
    • هادی IR ۱۵:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۴
      11 0
      درازگوش ماجرا هم تو هستی! خود زلنسکی هم پنبه بیرقدارو زد توی احمق داری سنگ چیو به سینه میزنی؟
    • IR ۲۳:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۴
      0 0
      ابر قدرتی که دست به دامان بن سلمان و اسرائیل بشه که تو بازی راهش بدن همان بهتر که اسمش طورکیه باشه!
  • IR ۱۴:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۴
    0 0
    بایدن نو دلش عروسیه و اینو میگه . تو خوابم نمی‌دید یک روز روسیه مثل الان تو این چاه گیر بیوفته و تو رویا هاش هم تصور نمی کرد اوکراین روسیه را اینجوری کنه . جنگ اوکراین برای آمریکا خیلی منفعت داره . روسیه بعد از این جنگ معلوم نیست شرایط نظامی و اقتصادی چجوری میشه . یعنی یکی از حریفای آمریکا ناکوت میشه . این اگر اسمش برد نیست پس چیه ؟ آمریکا بی اینکه یک گلوله شلیک کنه روسیه رو ۲ ماه و نیم تو باتلاق گیر انداخته .
  • الف IR ۱۴:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۴
    0 0
    جناب ولادیمیر چکمه آخرین روزاشه. نوکران ولادیمیر آب یخ میل کنید
  • IR ۱۵:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۴
    0 0
    باید دید آمریکا چه گنجی در اوکراین داره که چنین هزینه ای میکنه. به نظرم با توجه به پایان کار اسرقاطیل مقصد بعدی اونها اوکراینه. میگن ۵ میلیون اوکراینی آواره شده. کی شمارده؟ کی دیده؟ حالا موقع برگشت کی چک میکنه اوکراینی اند یا صهیونیست؟
  • حبیب IR ۱۶:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۴
    0 0
    همیشه پیرمردها جنگ را شروع می کنند جهت کشتن جوان های مردم.
  • IR ۲۱:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۴
    0 0
    یک روز در مسکو رژه پیروزی در سالروز تجزیه آمریکا شاهد خواهیم یود حالا آلبانی نشین وپان تورک هی بیا از بی‌مقدار بگو

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس