کد خبر 1370198
تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۳
۲ هزار امدادگر مراسم نماز عید فطر را پوشش امدادی دادند

دبیرکل جمعیت هلال‌احمر گفت: دو هزار امدادگر این جمعیت امروز(سه شنبه) در ۴۶۹ شهرستان کشور، مراسم نماز عید سعید فطر را پوشش امدادی دادند.

به گزارش مشرق، یعقوب سلیمانی در تشریح گزارش پایانی پوشش امدادی مراسم نماز عید فطر افزود: با استقرار ٥٠٠ تیم امداد و نجات هلال‌احمر شامل دو هزار نیروی عملیاتی، مراسم نماز عید سعید فطر در ۴۶۹ شهرستان کشور پوشش داده شد.

وی افزود: ۶۲۶۰ نمازگزار به پست‌های امدادی برپا شده مراجعه کردند که از این تعداد از ۶۲۰۱ نمازگزار تست قند و فشار خون گرفته شد. ۵۶ نفر نیز خدمات درمان سرپایی دریافت کرده و سه نفر به مراکز درمانی منتقل شدند.

سلیمانی گفت:‌ این عملیات با به کارگیری ٤٧٨ خودروی عملیاتی در سراسر کشور انجام و طی آن ۱۱ هزار و ۲۰۰ عدد ماسک و یکهزار بطری آب معدنی میان نمازگزاران توزیع شد.

با پایان یافتن ماه رمضان و آغاز ماه شوال همه مسلمانان با حضور در مساجد و بقعه های متبرک نماز عید فطر را می خوانند و این روز به عنوان روز عید بندگی و سرافرازی در برابر تاب آوردن گرسنگی و تشنگی و اطاعت معبود روز مهمی است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ناشناس IR ۱۷:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۳
    0 0
    مگر قرار بود خدای ناکرده سیل بیاید. نماز اکثرا درمساجد برگزار شد الحمدالله هم شربت هم چای هم شیر هم شیرینی بود نیازی به بذل و بخش بیت المال هم نبود. خود شیرینی ممنوع.البته ما این نیروها را ندیدیم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس