پنتاگون: از تلاش دیپلمات‌هایمان بر رسیدن به توافقی هسته‌ای با ایران حمایت می‌کنیم

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا گفت، وزارت دفاع آمریکا از تلاش‌ دیپلمات‌های این کشور برای رسیدن به توافقی در زمینه پیشرفت‌های برنامه هسته‌ای ایران حمایت می‌کند.

به گزارش مشرق به نقل از وبگاه وزارت دفاع آمریکا، جان کربی، سخنگوی وزارت دفاع این کشور در یک کنفرانس خبری در پاسخ به این سوال که با توجه به این که ایران اخیرا گفته است قرار نیست برنامه‌اش برای تلافی و انتقام ترور شهید سردار قاسم سلیمانی را کنار بگذارد و با توجه به اظهارات اخیر موساد و همچنین این که چین و ایران همکاری نظامی‌شان را تقویت کرده‌اند، این موضوعات چه تاثیری بر موضع آمریکا در حفاظت از نیروهایش در خارج از مرزها خواهد داشت، گفت: ما همیشه به فکر حفاظت از نیروهایمان در خارج از مرزها هستیم، به ویژه در خاورمیانه و بر اساس این که تهدید امنیتی موجود چه باشد، آن را مرتب تغییر می‌دهیم.

موساد اخیرا در راستای سیاست های ایران‌هراسی مدعی شد طرح ترور یک ژنرال آمریکایی در آلمان خنثی شده است و سعی کرد این موضوع را به ایران ربط دهد.

کربی با مطرح کردن ادعاهایی علیه نقش ایران در منطقه ادامه داد: این‌جا [پنتاگون] هیچ کسی غافل از این نیست که ایران همچنان یک بازیگر مخرب در منطقه است. آن‌ها به حمایت از گروه‌های تروریستی و توسعه برنامه موشک‌های بالستیکشان ادامه می‌دهند. واضح است که آن‌ها حتی وقتی در مذاکرات حاضرند، به ایجاد برخی توانمندی‌های هسته‌ای ادامه می‌دهند. آن‌ها به کشتیرانی صدمه می‌زنند و تهدید آشکاری در حوزه دریانوردی ایجاد می‌کنند.

این اظهارات کربی در حالی مطرح می شود که ایران نقش اصلی را در تامین امنیت خلیج فارس ایفا می کند؛ آمریکا مدتهاست که سیاست‌های کشورهایی که مخالف سیاست‌های واشنگتن هستند را مخرب و جبهه مقاومت را تروریستی می خواند.  

در حالی که کلیه فعالیت‌های هسته ای ایران تحت شدیدترین نظارت‌های آژانس بین المللی انرژی اتمی است و این نهاد فنی همواره بر صلح آمیز بودن برنامه هسته ای ایران تاکیده کرده است، سخنگوی پنتاگون افزود: به همین دلیل است حتی با وجود این که این وزارت‌خانه همچنان بر این باور است که حل کردن هیچ مشکلی در خاورمیانه با وجود در اختیار داشتن یک سلاح هسته‌ای توسط ایران آسان‌تر نخواهد بود. بنابراین، ما به حمایت از فعالیت دیپلمات‌هایمان در تلاش برای رسیدن به توافقی جدید در زمینه پیشرفت‌های هسته‌ای آن‌ها حمایت می‌کنیم. اما حتی با وجود تمام این حمایت‌ها، هنوز وظیفه‌ای اساسی داریم که از منافع امنیتی خود و شرکا و متحدانمان در خاورمیانه صیانت کنیم. به این خاطر است که ما همچنان حضور [نظامی] زمینی و دریایی پر قدرتی در خاورمیانه داریم. مدام هم درحال بررسی این هستیم که آیا بر اساس تهدید موجود درست است یا نه.

کربی ادامه داد: بنابراین، حفاظت از نیروها و مسیرمان یکی از نگرانی‌های اصلی وزیر دفاع است. مسلما او تجربیات زیادی در این بخش از جهان دارد. بنابراین، به دقت این موضوع را رصد می‌کند. اما نمی‌خواهیم و نباید درباره هیچ روز مقرری صحبت کنیم، چون به خاطر فعالیت‌های ثبات‌زدای متعدد ایران تغییر می‌کند، تهدید موجود هم هر روز تغییر می‌یابد.

او در پاسخ به این سوال که با توجه به این که موساد مدعی شده است حمله‌ای توسط ایران علیه یک ژنرال آمریکایی درآلمان را خنثی کرده است، این ژنرال چه کسی بوده و این اتفاق چه زمانی رخ داده است، گفت: در این باره صحبتی نمی‌کنم.

آمریکا مدتی است با متوقف شدن مذاکرات وین سعی دارد که القاء کند ایران عامل این وقفه است، این در حالی است که ایران بارها تاکید کرده است که در چارچوب برجام مشکلی با ادامه مذاکرات ندارد اما زیر بار زیاده‌خواهی‌های آمریکا نخواهد رفت.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۳
    6 0
    واقعاً چرا باید با وعده‌های دروغ لغو تحریم‌هایی که به بهانه‌های مختلف بر علیه ما وضع شده و مطمئناً هم هرگز لغو نخواهد شد، صنعت هسته‌ای خود را هم، به دست خودمان محدود و تخریب، و جاسوسان آژانس صهیونیست‌ها را پشتیبانی کنیم و اقتصاد کشور را هم شرطی نماییم؟! مذاکره‌ی فرسایشی برای کشور مضر است؛ آمریکا نمی‌خواهد مذاکره کند تا حرف حقی را قبول کند؛ بلکه می‌خواهد مذاکره کند تا حرف باطلی را تحمیل کند. آن‌ها در پشت صحنه‌ی دیپلماسی، گرگ درنده و روباه حیله‌گر هستند. به غربی‌ها هیچ اعتمادی نداریم و معتقدیم به ما کمک نمی‌کنند و هر جا بتوانند ضربه می‌زنند. مطمئناً عدم توافق با شیطان بزرگ قلدر و سه نوچه‌ی اروپائیش از توافق کردنی که در آن، منافع ملّت پامال بشود، عزّت ملّت از بین برود، ملّت ایران با این عظمت، تحقیر بشود، شرف دارد. مطمئناً برجام چکی نیست که قابلیت نقد شدن داشته باشد، بلکه تجربه‌ی تلخی است که از اعتماد به غرب با صرف هزینه‌ی زیاد به‌دست آمده و تاکنون هم اشتباهات زیادی در مواجهه با آن در پیش گرفته شده است؛ اکنون تنها نفعی که می‌توان از این تجربه به‌دست آورد، برداشتن این یوغ از گردن صنعت هسته‌ای و اقتصاد کشور، با عدم بازگشت به مذاکرات، و کوبیدن شجره‌ی خبیثه‌ی برجام بر سر آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان، و خروج قاطعانه و مقتدرانه از برجام با توکل بر خدا، و خنثی‌سازی تحریم‌ها از طریق ایجاد حرکت تولیدی و تحرک اقتصادی داخلی، و توسعه‌ی صنعت هسته‌ای با حداکثر سرعت و به هر میزان لازم با اخراج کامل جاسوسان آژانس و جمع‌آوری تمام دوربین‌ها است؛ و این، خواست مؤکد ما از دولت و مجلس انقلابی است که ان‌شاءالله منتظر تحقق آن هستیم.
  • IR ۲۱:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۳
    2 0
    اینا رو باش! ما رو تحریم و محاصره ی اقتصادی رو گسترش داده‌اند، انتظار دارند ما عقب نشینی کنیم تا محاصره ی آن ها عمق پیدا کرده اثرگذار شود و اینگونه در دنیا فخر و تکبر کنند که این است قدرت امریکا. برو گمشو ..! ما شما رو تحقیر خواهیم کرد، هیبت هالیوودی شما رو نشان جهان خواهیم داد؛ سیلی بزنید همان رو می خورید! اقتصاد دریایی شما رو به چالش می کشیم تا هزاران بار در دشمنی با ما محاسبه کنید.
  • IR ۲۲:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۳
    2 0
    حالت میگن با دست پس میزنند و با پا پیش . کردار و سیاست اینها همینه . جرات خروج از برجام را ندارند و ادا در میاورند بلکه ایران عوض غربی ها تمام و کمال کوتاه بیاد و آمریکا با دوستان نفس راحتی بکشند .
  • IR ۲۲:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۳
    0 0
    این مرد واقعا هفتش هشت هست. می‌خواهد حظور زمینی و دریایی پر قدرت در مز های آبی ایران داشته باشد، ایران هم آنرا تقدیر کند. واضح است چون تصرف و تسلط را می‌خواهد بدون هیچ مقاوت و هزینه بدست بیاورد. از الفاظی مثل تخریب، ثبات زدایی، گروه های تروریستی، توسعه برنامه های موشکی و دروغ سازی استفاده می‌کند. نمی‌دانم کور است یا خودش را ب کوری زده.
  • IR ۰۰:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
    0 0
    اقای بایدن ازاسرائیل وحزب جهوری خواه واز جسد مرده ترامپ نترسید وسپاه را از لیست تروریست خارج کنید وبه کره جنوبی دزد هم دستور بدین پول ما رو بده این کار سختی نیست منطقی باشید ما چیز زیادی از شما نمیخایم. ترامپ مرده خر هم روی هیکل نجسش قباهت کرده ازش نترسید وبرجام را که قرارداد مشروع بین المللی وبرجام سرمایه حزب جمهوری خواه امریکاست را زنده واحیا کنید. یک تودهنی محکم هم بزنید تو دهن اسرائیل .می دونیم که شما اقای بایدن به شدت از اسرائیل متنفرید.ولی از جمهوری خواهان زیاده از حد می ترسید.دوران ریاست جمهوری شما تمام شد وشما به بزرگترین وظیفتون یعنی احیای برجام در قبال دمکراتهای امریکا ودمکراسی امریکا دست پیدا نکردین . فرصتها دارید می سوزانید . مرد به خودت بیا.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس