کد خبر 1370125
تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۶
سیل وحشتناک در نیشابور

رئیس سازمان امدادونجات جمعیت هلال‌احمر از امدادرسانی به ۱۷۵۰ هموطن متاثر از سیل و آبگرفتگی در ۱۷ استان کشور خبر داد.

به گزارش مشرق، مهدی ولی‌پور با اشاره به اینکه در هفت روز گذشته تا ساعت ۶ صبح امروز (۱۳ اردیبهشت‌ماه) ۱۷ استان کشور متاثر از سیل و آبگرفتگی بوده‌اند، افزود: ۶۷ شهرستان در ۱۷ استان آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، اصفهان، ایلام، تهران، چهارمحل و بختیاری، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، خراسان شمالی، زنجان، سمنان، کرمان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان و یزد به خدمات امدادی نیازمند بوده‌اند و در این استان‌ها در مجموع به ۱۷۵۰ نفر امدادرسانی شده است.

وی گفت: امدادگران و نجاتگران هلال‌احمر در این مدت به متاثران حوادث جوی در شش شهر، ٤٢ روستا، ٢٣ منطقه عشایرنشین و شش محور خدمت‌رسانی و علاوه بر اسکان اضطراری ۲۸۰ نفر، ۵۵ نفر را به مناطق امن منتقل کرده‌اند همچنین دو هموطن جان خود را بر اثر سیل‌وآبگرفتگی شهرستان هریس در آذربایجان شرقی و رعد و برق شمیرانات از دست داده‌اند.

رئیس این سازمان خاطرنشان کرد: در عملیات امدادرسانی به متاثران از حوادث جوی در این مدت، از ۱۸۹ واحد مسکونی تخلیه آب انجام شد.

ولی‌پور با اشاره به اینکه  ١٦٣ تیم عملیاتی شامل ٥٣٥ نفر در امدادرسانی به حادثه‌دیدگان مشارکت داشتند، گفت: در این مدت ٥٩ دستگاه چادر امدادی، ٧٤١ کیلوگرم نایلون پوششی، ٨٥٥ تخته پتو، ٢١٧ تخته موکت، ١٠٠ بسته غذایی، ٢٥٥ قوطی کنسروجات و ٢٦٧ کیلوگرم برنج میان متاثران از حوادث جوی توزیع شده است.

امدادرسانی در ١١ شهرستان آذربایجان غربی، اردبیل، ایلام، چهارمحال و بختیاری، خراسان جنوبی و خراسان شمالی ادامه دارد.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس