حجت‌الاسلام کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران

امام جمعه موقت تهران گفت: هرچند برای ما ملموس است که رئیس جمهور و همکارانش در حال تلاش هستند ولی این گرانی و فشار معیشتی در تراز این دولت نیست و مردم انتظار دارند که این بن‌بست تمام شود.

به گزارش مشرق، آیت‌الله کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران صبح امروز (سه شنبه) در خطبه‌های نماز عید سعید فطر که با حضور نمازگزاران تهرانی در دانشگاه تهران برگزار شد، اظهار داشت: نشانه قبولی روزه در عید فطر توجه به فقرا و مستمندان است و زکات یک واجب است که شامل همه نوع عبادت مالی می‌شود.

وی ضمن تشکر از امت اسلامی و جبهه مقاومت برای حضور در راهپیمایی روز قدس، ‌ اظهار داشت: در روز قدس همه ایران و هم کشورهای اسلامی به میدان آمدند و بعد از دو سال کرونا نشان دادند هیچ مسئله ای مسئله فلسطین را کمرنگ نمی‌کند و قدس و فلسطین زنده است و امت اسلامی حامی فلسطین قد برافراشته هستند.

* جوانان فلسطینی عرصه را برای رژیم جعلی و غاصب صهیونیستی تنگ کرده اند

وی افزود:‌ جوانان فلسطینی جان بر کف گرفته اند و با خون خود عرصه را برای رژیم جعلی و غاصب صهیونیستی با عملیات های شجاعانه و شهادت طلبانه تنگ کرده اند، ‌گفت: صهیونیست‌ها که موضع تهاجمی داشتند، امروز از ترسشان دلهره و اضطراب دارند و ارتش خسته ای دارند و چهره هایشان نشان می دهد که به پایان خط رسیده اند و جوانان فلسطینی با مقاومت از جنین تا حیفا و تل آویو در عملیات‌های شجاعانه اسرائیل را در انزوای کامل و تدافعی قرار داده‌اند.

آیت الله صدیقی افزود:‌ چاره دردها و کلید پیروزی، مقاومت و پافشاری بر مقابله و شکاندن شاخ غاصب است.

* سکوت مدعیان حقوق بشر در قبال حوادث افغانستان و یمن

امام جمعه موقت تهران با اشاره به مسئله افغانستان تصریح کرد:‌ در این ایام ماه خدا مردم مظلوم افغانستان در شهرهای مختلف آماج کینه دست‌پرورده های آمریکا و اسرائیل قرار گرفته‌اند و در مساجد و محیط‌های آموزشی صدها مسلمان با زبان روزه به خاک و خون کشیده شدند و این وجدان بشریت را آزرده می‌کند و به مدعیان حقوق بشر نهیب می‌زند که برای اوکراین آنگونه سر و صدا می‌کنید و رسوایی بر سوایی‌هایتان می افزایید و اوکراینی‌های سیاه پوست را از قطار پیاده می‌کنید و تبعیض نژادی را برای چندمین بار پیاده می‌کنید و در قبال ظلم به افغانستان و یمن و مظلومین عالم سکوت می‌کنید.

وی افزود: ما از هیات حاکمه افغانستان به جد می خواهیم امنیت را برای آحاد  ملت مطلوم افغانستاان تامین کنند و شبکه های تروزریستی را شناسایی و مجازارت کنند و مردم افغانستان را به یک اعتماد و آرامش برسانند.

* هیچ منافق و فتنه گری نتوانست قشر کارگر ما را علیه انقلاب و نظام به خیابان ها بکشاند

آیت الله صدیقی با تبریک روز کارگر خاطرنشان کرد:‌ کارگر در اسلام جایگاه خاصی دارد و هیچ مکتب اندازه اسلام به قشر کارگر و کار ارزش قائل نیست.

وی با تاکید بر اینکه مهم‌تر از معیشت؛ مسئله تکریم کارگران است، ‌ بیان داشت: گارگران در طول ۴۳ سال از آزمون‌های مختلف سرافراز بیرون آمدند و هیچ منافق و فتنه گر و آشوبگری نتوانست قشر کارگر ما را علیه انقلاب و نظام به خیابان ها بکشاند و صاحب انقلاب و شهید داده‌ها همین کارگرها هستند و باید دولت، کارفرما و کارگر همه به کمک نخبگان و دانشگاهیان وظیفه حرکت علمی را به کمک دانش‌بنیان‌ها کوتاه کنند.

* رسالت آموزش و پرورش، وزارت علوم و حوزه های علمیه ما ساختن آینده سازان کشور است

امام جمعه موقت تهران ضمن تبریک روز معلم تصریح کرد: محور کائنات بشر است و حیات طیبه بشر نیز به علم، ‌ عالم و معلم است فلذا رسالت آموزش و پرورش، وزارت علوم و حوزه های علمیه ما ساختن آینده سازان کشور است و توقع جدی داریم که هم در کتب درسی تجدید نظر کنند و هم مهم تر از آموزش تربیت و ساختن جوانمان و نوجوانان خوب است.

وی تاکید کرد: جامعه ما نیاز به فرهنگ، اخلاق، ایثار و سعه صدر و بندگی خدا کمتر از معیشت نیست. امروز روحانی به اندازه طبیب نداریم. طبیب جسم مارا معالجه می‌کند ولی عالم دینی روح و ابدیت مارا تامین می‌کند و انتظار می رود در این فرصت فرزندان را به حوزه های علمیه بفرستید.

* گرانی و فشار معیشتی در تراز این دولت نیست

صدیقی گفت: دولت سیزدهم را با ریاست یک عالم ربانیِ سختی کشیده و رنج دیده داریم که با همه وجود مردم را درک کرده و مردم هم با همه وجود به او رای داده اند و به صداقت و امانتش یقین داریم، اما تعدادی، قشری و گروه‌هایی از مردم از گرانی افسارگسیخته در رنج‌اند و همه جا گله می‌کنند و انتظار دارند که این بن‌بست تمام شود و مردم با آرامش در کنار دولت و نظام مثل گذشته فداکاری هایشان را داشته باشند.

وی گفت: هرچند برای ما ملموس است که هم رئیس جمهور و هم همکارانشان آنچه از دستشان ساخته است  انجام می‌دهند و هرچند رئیس جمهور از نزدیک حال مردم را جویا می‌شود، ولی این گرانی و فشار معیشتی در تراز این دولت نیست.

* لزوم پشتیبانی حقوقی از کاربران داخلی و کنترل شبکه هایی که افسارگسیخته

امام جمعه موقت تهران در پایان تاکید کرد: پشتیبانی حقوقی از کاربران داخلی و کنترل شبکه هایی که افسارگسیخته با آبروی مردم بازری و شبهه پراکنی و کرده و با آبروی مردم بازی می‌کنند از چیزهایی است که از دولت و همه مسئولین توقع داریم.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 26
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 16
  • IR ۰۹:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۳
    0 0
    دقیقا
    • IR ۰۱:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۴
      0 0
      دقیقا چون خیریه ها و مساجد هستن
  • رضا IR ۱۱:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۳
    20 0
    رسیدگی به فقر و فقیر را مردم از دولت یاد میگیرند هر روز گرانتر از دیروز
    • IR ۱۳:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۳
      1 13
      آخه نیست که روحانی زیر ساخت خراب کرد و رئیسی داره درست میکنه و به طور میانگین هم ارزانی شده
    • جمشید IR ۱۵:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۳
      5 0
      باید سردسته های اخلال در اقتصاد رو مجازات کنن تا بقیه درست رفتار کنن
  • IR ۱۲:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۳
    0 4
    بله.
  • IR ۱۳:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۳
    0 7
    دقیقا
  • من IR ۱۳:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۳
    0 7
    درود
  • محمدایوب IR ۱۴:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۳
    0 31
    ازدولت نمی توان انتظار داشت 8سال ویرانگری وویرانه تحویل گرفته با کسری بودجه 480هزارمیلیاردی تومان وبدهی به بانک مرکزی 90هزارمیلیارتومان در عرض چند ماه ومدت کوتاه برطرف کند اما انتظار است به شدت نظارت کنند .گرانی افسار گسیخته که توسط سرمایه داران قبیله افساد طلب ودزدان کاسب نما مهار کنند واز قوه قضاییه انتظار است که با محاکمه روحانی ودارودسته اش مرحمی بر دل سوخته مردم قرار دهد 700هزار نفر شکایت کرده اند آقای اژه ای فکر کنید اینها هم خانواده زندانیان هستند به خواسته آنان احترام بگذارید
    • ناشناس IR ۱۴:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۴
      5 0
      قیمت نفت بالا رفته!کلی نفت فروخته شده!کلی پول آزادشده! بجز این،موقعی که شعار انتخاباتی میدادند این حرفها رو میزدند که امکان حل مشکلات نیست!
    • احسان IR ۰۱:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
      3 0
      فقط یاد گرفتین بگین روحانی بد بوده
    • NL ۰۰:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
      0 3
      فعلا منفی هاتو بشمار و ماستمالی نکن
  • IR ۱۷:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۳
    0 1
    دقیقا
  • حبیب الله IR ۲۱:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۳
    0 0
    با این آب در آسیاب دشمن ریختن کشور را در بحران قرار می دهید، قاچاق کالا و روغن و... بهانه و ترفندی برای گران فروشی هست،این قاچاق ها سازمان یافته و هدفمند از طرف شرکت های تولید کننده برای افزایش نجومی قیمت و سود بیشتر هستند مانند موضوع فاچاق محصولات ایرانخودرو و سایپا به خارج از کشور (بدلیل عدم باور مردم، این روش افزایش قیمت منسوخ شد )
  • IR ۲۲:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۳
    0 0
    آبروی مردم و فضای مجازی!
  • GB ۲۳:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۳
    0 0
    مردم انتظار دارن که توی صف زیاد معطل نشن...
    • IR ۰۰:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۴
      0 0
      منظور اینه که معطل نشیم.
  • IR ۰۰:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۴
    1 0
    بله بله
  • IR ۰۰:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۴
    0 0
    چی بگم
  • IR ۰۶:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۴
    5 0
    ماکارونی نخی چنده؟
  • فرزین IR ۰۷:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۴
    0 0
    درود
  • IR ۱۰:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۴
    0 0
    قیمت ماکارونی سه برابر شده قیمت نان ساندویچ بیش از پنج برابر شده و دانه ایی هزار تومان شده است قیمت قندوشکر و برنج و روغن نباتی و اجاره مسکن خیلی بالا رفته است آقای رئیسی تا با این دلالان و مافیاها برخورد جدی و قاطع نشود گرانی ها مهار نخواهد شد و سفره مردم فقیر کوچکتر خواهد شد
    • IR ۱۵:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۴
      0 3
      اتفاقا داره برخورد میشه که اونا هم دستپاچه شدن
  • IR ۱۳:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۴
    1 0
    مردم انتظار دارند مشکلات اقتصادی رفع شود
  • IR ۰۰:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
    0 0
    ممنون
  • IR ۰۴:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
    0 1
    درود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس