هیچ برنامه‌ای برای سفر بایدن به اوکراین وجود ندارد

کاخ سفید اعلام کرده است که هیچ برنامه‌ای برای بازدید بایدن از اوکراین وجود ندارد.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، کاخ سفید اعلام کرده است که «جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا دوست دارد از اوکراین بازدید کند، اما هیچ برنامه‌ای برای انجام آن ندارد.

این موضوع را «جن ساکی»، سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد و گفت که بایدن پس از حمله روسیه به اوکراین مایل است از این کشور دیدن کند، اما در حال حاضر هیچ سفر رسمی در کار نیست.

این اظهارنظر سخنگوی کاخ سفید پس از آن صورت گرفت که «نانسی پلوسی»، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تازگی به اوکراین سفر کرده است و از ساکی نیز در نشست خبری هفتگی خود در مورد دیدار احتمالی بایدن از اوکراین سوال پرسیده شد و او گفت در این مورد هنوز برنامه‌ای وجود ندارد.

ساکی همچنین گفت کاخ سفید به ارزیابی وضعیت اوکراین ادامه خواهد داد و بر هدف دولت بایدن برای بازگشایی سفارت آمریکا در اوکراین و حضور دیپلمات‌های آمریکایی در محل تاکید دارد.

از سوی دیگر، «روسلان استفانچوک»، رئیس پارلمان اوکراین روز دوشنبه اعلام کرد که پارلمان اوکراین پیش‌نویس لایحه‌ای را تنظیم کرده است که از ایالات متحده می‌خواهد تا دولت روسیه را به عنوان دولت حامی تروریسم به رسمیت بشناسد.

استفانچوک در پستی در حساب کاربری خود در فیس بوک نوشت: «اقدام آمریکا علیه روسیه این کشور را از بقیه جهان منزوی می‌کند و امکان تقویت تحریم‌های بین المللی علیه آن را فراهم می‌کند.» رئیس پارلمان اوکراین همچنین با اشاره به دولت مسکو افزود: «ما باید تروریست‌ها را از جهان متمدن به هر وسیله ممکن جدا کنیم.»

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس