کد خبر 1369957
تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۰:۱۶
هشدار یونان در مورد تهدید بحران انرژی در اروپا

وزیر انرژی یونان در آستانه نشست اضطراری اتحادیه اروپا گفت، بحران انرژی همه کشورهای عضو اتحادیه اروپا را تهدید می‌کند.

به گزارش مشرق به نقل از اسپوتنیک، کوستاس اسکرکاس وزیر انرژی یونان روز دوشنبه گفت، اروپا باید اقدامات جمعی برای حمایت از مردم و شرکت‌ها در مواجهه با بحران انرژی ناشی از جنگ روسیه و اوکراین انجام دهد.

اسکرکاس تصریح کرد: یونان موضوع پرداخت هزینه گاز روسیه را در نشست وزیران انرژی اتحادیه اروپا مطرح خواهد کرد.

وی به نقل از مقامات ارشد کشورش و به نمایندگی از کریاکوس میتسوتاکیس نخست وزیر یونان افزود: بحران  انرژی کل اروپا را تهدید می‌کند.

اسکرکاس هنگام ورود به نشست فوق‌العاده شورای انرژی اتحادیه اروپا گفت: گاز و نیاز به اقدام جمعی برای حمایت از خانوارها و مسئله افزایش قیمت بهای انرژی در کشورهای اروپایی یک تهدید اجتناب ناپذیر خواهد بود.

ژائوم دوچ گیوت سخنگوی پارلمان اروپا نیز در یک نشست خبری اظهار داشت: پارلمان اروپا با اورسولا فون در لاین رئیس کمیسیون اروپا در مورد مناقشه اوکراین بحث خواهد کرد.

سخنگوی اتحادیه اروپا از کشورهای عضو این اتحادیه خواست پیشنهاداتی برای کاهش قیمت انرژی ارائه کنند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • UA ۰۵:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۳
    1 1
    کشورهای اروپایی با این ضعف شدید اقتصادی امکان تحریم روسیه را حتی برای یک هفته ندارند. برای همین مطمینا بایستی فن درلاین را تغییر دهند و کلا سیاست خود را نسبت به روسیه تغییر دهند و از ارسال اسلحه به اوکراین پرهیز کنند. کار احمقانه زلینسکی به داداش دادن نیازی ندارد. حال اگر دو سه کشور اروپایی میخواهند به اوکراین اسلحه بفرستند خودشان مسئول عواقب کارشان خواهند بود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس