واکنش اتحادیه اروپا به توقف فروش گاز روسیه به بلغارستان و لهستان

وزیران انرژی اتحادیه اروپا در نشست مشترک خود تعلیق صادرات گاز روسیه به لهستان و بلغارستان را محکوم کردند.

به گزارش مشرق به نقل از تاس، وزرای انرژی اتحادیه اروپا با صدور بیانیه‌ای مشترک تعلیق صادرات گاز روسیه به لهستان و بلغارستان را محکوم کردند.

این خبر را «باربارا پومپیلی»، وزیر محیط زیست فرانسه در یک کنفرانس مطبوعاتی پس از نشست وزیران کشورهای اروپایی در بروکسل اعلام کرد و گفت: «وزرای مسئول انرژی اتحادیه اروپا تعلیق صادرات گاز روسیه به لهستان و بلغارستان از سوی مسکو را پس از امتناع این کشورها از پرداخت بهای گاز به روبل محکوم کردند.»

وی گفت: " «در جلسه امروز وزیران بر همبستگی همه کشورهای اتحادیه اروپا در برابر چالش‌های جدید تاکید کردند و اول از همه، ما قطعاً تصمیم یکجانبه گازپروم برای تعلیق گاز به لهستان و بلغارستان را محکوم می‌کنیم.»

وزیر دولت فرانسه همچنین خاطرنشان کرد: «نمایندگان همه کشورهای اتحادیه اروپا بر ضرورت اعمال تحریم‌ها و رعایت شرایط قراردادها به یورو در برابر روسیه تاکید کردند. او گفت: «همه تأمین کنندگان انرژی باید به تعهدات قرارداد خود عمل کنند. ما به همراه کمیسیون اروپا قصد داریم به کار روی یک رویکرد مشترک برای پرداخت‌ها ادامه دهیم که مطابق با تحریم‌ها و قراردادهای اتحادیه اروپا باشد.»

وی افزود: «کار بر روی تحریم‌ها علیه انرژی روسیه به معنای گسترده‌تر همچنان ادامه دارد و تصمیم یکجانبه روسیه تنها ضرورت کاهش واردات سوخت فسیلی از این کشور را تشدید می‌کند.»

پیش از این «ولادیمیر پوتین»، رئیس‌جمهور روسیه در ۲۳ مارس دستور داده بود که کشورهای غیردوست باید هزینه گاز روسیه را به روبل بپردازند و گفت که مسکو از پذیرش پرداخت‌ها به ارزهای در خطر به ویژه دلار و یورو، خودداری می‌کند. پس از این دستور پوتین، کشورهای اروپایی مخالفت خود را با آن اعلام کردند و اکنون روسیه صادرات گاز خود به روی لهستان و بلغارستان را متوقف کرده است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۰:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۳
    2 1
    روزی نیست که اروپا مرزهای وقاحت و حماقت را جابجا نکند. هم روسیه را تحریم می کند و دارایی های یورویی و دلاری آن را به سرقت می برد و هم توقع دارد که روسیه به آنها گاز بدهد و بورو بگیرد تا بتوانند آن یورو را هم توقیف کنند.
  • IR ۰۰:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۳
    2 0
    "چه خوش گفت بکتاش با خیلتاش چو دشمن خراشیدی ایمن مباش" حالا به جای محکوم کردن بهتره به فکر هیزم برای زمستان باشید. ترامپ که به حکومت برگرده جمع دیوانه ها تکمیل می شه. پوتین، زلنسکی، ترامپ، جانسون و ....
  • رهگذر IR ۰۰:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۳
    2 0
    اینا چقدر دریده اند.؟؟؟!!!!!
  • UA ۰۵:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۳
    3 0
    چه غلط زیادی! وقتی روسیه رو تحریم میکنید و اسلحه به اوکراین می‌فرستید بایستی فکر اینجا رو هم می‌کردید. حالا محکوم کنید ببینید کارتون به کجا میرسه!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس