وزیر دفاع سابق آمریکا: ترامپ می‌گفت چرا به معترضان شلیک نمی‌کنید

وزیر دفاع سابق آمریکا در کتاب خود که به زودی منتشر می‌شود نوشت که در جریان اعتراضات مردم آمریکا به قتل جورج فلوید در واشنگتن، ترامپ درخواست کرده بود که به معترضان شلیک شود.

به گزارش مشرق، «مارک اسپر» وزیر دفاع سابق آمریکا در کتاب خود که قرار است هفته آینده (۱۰ می، ۲۰ اردیبهشت ماه) رونمایی شود نوشت که زمانی که «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق این کشور دید که خیابان‌های اطراف کاخ سفید مملو از معترضان به قتل «جورج فلوید» (جوان سیاهپوست کشته شده توسط پلیس آمریکا) شده بود گفته است: « چرا نمی‌توانید به آنها شلیک کنید؟ فقط به پاهایشان شلیک کنید».

مارک اسپر به عنوان یکی از اعضای ارشد کابینه ترامپ در کتاب خود با نام «سوگند مقدس» افشاگری‌هایی را مطرح می‌کند که بار دیگر گزارش‌ها درباره ناکارآمدی شدید کاخ سفید در دوران ریاست جمهوری ترامپ را تقویت می‌کند.

اسپر که وزیر دفاع ترامپ بوده پس از انتخابات سال ۲۰۲۰ توسط وی اخراج شد.

قتل «جورج  فلوید» سیاه پوست آمریکایی در سال  گذشته  به شدت سرو صدا به‌پا کرد فلوید ۴۶ ساله، بیست و پنجم ماه می سال گذشته میلادی (پنج مرداد ماه ۱۳۹۹) در حالی که زانوهای پلیس سفیدپوست آمریکا روی گلوی او بود و با صدایی گرفته می‌گفت «نمی‌توانم نفس بکشم»، جانش را از دست داد.

انتشار ویدئو صحنه به قتل رسیدن فلوید موج گسترده‌ای از اعتراضات علیه نژادپرستی و خشونت پلیس را در آمریکا به‌دنبال داشت که به دیگر کشورهای جهان نیز کشیده شد. قتل چند شهروند سیاه‌پوست دیگر توسط پلیس آمریکا نیز در شعله‌ور شدن بیش از پیش این اعتراضات موثر واقع شده است.

استفاده از زانو بر روی گردن یکی از روش‌های رایج پلیس آمریکا است و علی‌رغم اعتراضات سراسری در این کشور، پلیس همچنان از این روش خشونت‌بار استفاده می‌کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس