امیدواریم تا پایان ماه جاری به کی‌یف برگردیم

بنا به اعلام کاردار سفارت آمریکا در اوکراین، دیپلمات های این کشور در صورت مهیا بودن شرایط تا پایان ماه می به کی یف بازمی گردند.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، دیپلمات های آمریکا امیدوارند تا پایان ماه جاری میلادی به پایتخت اوکراین بازگردند.

کاردار سفارت آمریکا روز دوشنبه در مصاحبه ای اعلام کرد: امیدواریم در صورت فراهم شدن شرایط، تا پایان ماه می به کی یف بازگردیم.

کریستینا کوین در این خصوص افزود: ما به منابع امنیتی گوش می‌دهیم و وقتی به ما بگویند که می‌توانیم برگردیم، باز خواهیم گشت.

دیپلمات‌های آمریکا سفارت خود در کی یف را تقریباً دو هفته قبل از آغاز درگیری روسیه و اوکراین در ۲۴ فوریه ترک کردند. آنها در ابتدا به شهر غربی «لویو» منتقل شدند و در نهایت موقتا به لهستان نقل مکان کردند.

برخی از کشورهای غربی پیش از این سفارت‌های خود را به کی یف منتقل کرده‌اند، زیرا کانون اصلی درگیری ها از پایتخت اوکراین به شرق و جنوب این کشور منتقل شده است.

۶۸ روز از آغاز عملیات ویژه روسیه در اوکراین می‌گذرد و این در حالیست که خبرگزاری اسپوتنیک گزارش داد که اتباع ۴۴ کشور ازجمله نیروهای آمریکا، انگلیس، فرانسه و رژیم صهیونیستی در قالب نیروهایی موسوم به لژیون بین‌المللی در اوکراین با نیروهای روسیه در حال جنگ هستند.

نشریه فارن پالسی نیز روز گذشته در گزارشی هشدار داد: «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا با راهبرد خود برای تضعیف روسیه، ممکن است جنگ اوکراین را به جنگ جهانی تبدیل کند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس