تحلیل‌گر انگلیسی: پوتین به شکست در جنگ اوکراین فکر نمی‌کند

تحلیل‌گر ارشد شبکه خبری اسکای با انتقاد از اظهارات تحریک‌آمیز مقام‌های انگلیسی درباره افزایش ارسال تسلیحات نظامی به اوکراین هشدار داد که ولادیمیر پوتین به شکست در جنگ فکر نمی‌کند.

به گزارش مشرق، «دومینیک واگورن» در یادداشتی که در تارنمای اسکای نیوز منتشر شد، نوشته است؛ زمانی که دشمن در یک قدمی شماست آیا به تقابل نظامی ادامه داده یا اجازه می‌دهید که او محترمانه عقب نشینی کند؟

اصرار «لیز تراس» و «بن والاس» وزرای امور خارجه و دفاع انگلیس برای افزایش «دوبرابری» ارسال تسلیحات نظامی به اوکراین بیانگر دیدگاه جنگ‌طلبانه آنهاست.

آنها می گویند روسیه باید به طور کامل از اوکراین و کریمه رانده شود. اما تا بازپس گیری کریمه توسط اوکراین راه درازی در پیش است.

تراس می‌گوید پوتین یک «اپراتور سرکش مستاصل و بدون علاقه به هنجارهای بین‌المللی» است. او می‌خواهد که اوکراین با سلاح‌های سنگین تامین شود تا پیروزی خود را تضمین کند.

این درحالیست که رئیس جمهوری روسیه نسبت به مداخله سایر کشورها در جنگ با اوکراین هشدار داده و تهدید به حملات تلافی جویانه کرده است. پوتین گفته است: «در صورت لزوم حمله خواهیم کرد و می‌خواهم همه این را بدانند». پوتین پیش از این تهدید به استفاده از سلاح هسته ای کرده بود.

اما وزیر امور خارجه انگلیس می‌گوید: «اکنون زمان برای نشان‌ دادن شجاعت است نه محافظه‌کاری.»

«دومینیک واگورن» در ادامه یادداشت خود نوشت: منتقدان می‌پرسند که آیا این دیپلماسی هوشمندانه است؟ برخی تحلیلگران بر این باورند که آقای پوتین باید نردبانی برای پایین آمدن از چهره خود داشته باشد، نه لفاظی های تحریک آمیز بیشتر برای توجیه ادامه جنگ.

آن‌ها معتقدند اظهار نظرهای تندرو سیاستمداران غربی به رسانه های طرفدار پوتین کمک می کند تا خطی را که ناتو برای نابودی روسیه در نظر گرفته، برجسته کنند. اما این به فرض آن است که پوتین راهی برای خروج می خواهد. درحالی که باخت برای پوتین یک گزینه نیست.

بیش از ۲ ماه از آغاز عملیات ویژه روسیه در اوکراین می‌گذرد؛ سیل واکنش‌های جهانی به این رویداد همچنان ادامه دارد و فشارهای دیپلماتیک و تهدیدها و تحریم‌های بین‌المللی علیه روسیه در حال افزایش است.

تنش‌های مرزی میان روسیه و اوکراین به تازگی به دنبال افزایش تحرکات نظامی مسکو در حالی با فشار و نفوذ غرب تشدید شده که کاخ کرملین بارها اعلام کرده است که این فعالیت‌ها در مسیر تامین امنیت ملی روسیه و در خاک این کشور بوده و تهدیدی برای هیچ کشوری محسوب نمی‌شود.

انگلیس از زمان آغاز جنگ اوکراین، به بازیگر فعالی در عرصه این نبرد تبدیل شده و با اتخاذ مواضع ضد روسی، ارسال تسلیحات و تجهیزات نظامی و اعمال تحریم‌ علیه روسیه به تنش‌ و درگیری‌ها دامن زده است.

وزیر امور خارجه انگلیس هفته پیش در ادامه اظهارات روس‌هراسانه ادعا کرد که جنگ اوکراین احتمالا سال‌ها طول می‌کشد و رئیس‌جمهوری روسیه از سلاح‌های کشتار جمعی برای خروج از بن‌بست در جنگ استفاده کند. وی بر همین اساس تصریح کرد که پیروزی اوکراین یک ضرورت استراتژیک برای غرب بشمار می‌رود.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۰:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۲
    15 0
    خخخخ کل تحلیل ایشون اینه: یه راه برای عقب نشینی پوتین بذارید.تحقیر بیشتر منجر به ادامه جنگ میشه
  • IR ۲۲:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۲
    2 0
    من با این نظر که غرب می‌خواهند روسیه را وادار به یک شکست بی قید شرایط بکشانند موافق هستم اما حتمأ قبول این شرایط برای پوتین در عمل برای پوتین وتیم همراهشان در این مقطع خارج تصور هست بخصوص شکست هر کدامشان غرب وآمریکاو یا روسیه تحولات زیادی بدنبال دارد .به همین دلیل این ادامه این جنگ بنظر من می‌تواند بسیار خطرناک باشد ۹۴۳۶
  • IR ۰۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۳
    2 7
    با کاری که شماها غربیها کردید، منم به شکست روس فکر نمیکنم... جنگ با جنگ یا خون با خون شسته نمیشه... ناتو در حال پیشرویه، اینو بفهمیم ایهاالناس...
  • IR ۰۰:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۳
    0 0
    ایرانشهر بزرگ در حال تشکیل شدن است. اینبار فرزندان داریوش شاه ایرانی و سلجوق شاه ایرانی، زیر پرچم شاه جهان مهدی فاطمه باهم متحد شده اند. یکبار دیگر امپراطوری شرق مقدس، ایران را بنا خواهیم کرد
  • NL ۰۰:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۳
    1 0
    پوتین به شکست فکر نمی کند به قدری خودخواه است که ترجیح می دهد دنیایی که در آن پوتین شکسته خورده است وجود نداشته باشد تنها راه نجات جهان از نابودی ترور این جنایتکار ضد بشر است حتی یک شهروند روس می تواند منجی بشریت باشد
  • IR ۰۱:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۳
    0 0
    هر چی علیه پوتین میگویند دقیقا خودشون انجام می دهند: هدفشون اینه سلاح های کشتار جمعی رو خودشون استفاده کنند و پوتین رو مقصر اعلام کنند. همین کار رو در سوریه علیه بشار اسد و در لبنان علیه حزب الله انجام دادند. کلا هر غلطی می کنند مقصر رو یکی اعلام می کنند و این روش شیطان در طول تاریخ بوده و هست.
    • IR ۲۳:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۳
      0 0
      شیطان شاگرد تنبل آمریکا ودارودسته اش هم نمیشه
  • دلسوز IR ۰۱:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۳
    1 0
    پوتین اگر دنبال این باشه ک مث گذشته های دور بره اوکراین را کامل اشغال کنه یقینا از همین حالا یک شکست خورده بزرگه.‌اما اگر بحث دفع تهدید نظامی از جانب اوکراین بوده خب تمام زیرساختهای نظامی و اقتصادیشو زده و دیگه تهدیدی نمونده و ادامه این جنگ فقط باعث ضعف و خسارات بیشتر برای دو کشور و مخصوصا خود روسیه خواهد شد.
  • IR ۰۲:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۳
    1 0
    فعلا صدای ترق تروق یکی ارتش بر هم پوکیده بدون ابتکار عمل یکی از قدرت های به اصطالح نظامی داره میاد .. و اینکه چگونه میشه جلو ابرو ریزی بیشتر و گرفت به این بستگی داره که اقای پوتین حالشون چطور باشه بخواد از ابزار ماشه استفاده بکنه یا نه
  • IR ۰۹:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۳
    1 0
    اون هایی که میگن زیر ساخت های نظامی اوکراین ویران شده یا تجهیزات نظامی اش از بین رفته.الان دنیا بهش بهترین تجهیزات نظامی داره میده که اوکراین خوابش هم نمیدید.ارتش اوکراین الان چند برابر قوی تر از قبل از جنگ شده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس