کد خبر 1369830
تاریخ انتشار: ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۹
چشم ملت فلسطین به بیت‌المقدس دوخته شده است

نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرد که مساله فلسطین بار دیگر مورد توجه و نگاه جهانیان قرار گرفته است.

به گزارش مشرق به نقل از آناتولی، محمد اشتیه نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین پس از نهادن دسته‌گل بر آرامگاه یاسر عرفات به مناسبت عید فطر گفت که مسئله فلسطین بار دیگر در سطح بین‌المللی مورد توجه قرار گرفته است.

وی افزود که ملت فلسطین مخالف اصل اشغالگری است.

اشتیه افزود: چشم ملت فلسطین به بیت‌المقدس دوخته شده است. فلسطینان امسال نیز در حالی عید را سپری کردند که گرفتار رفتارهای کینه‌جویانه اشغالگران بودند.

گفتنی است که دو روز قبل رسانه «کان» رژیم صهیونیستی اعلام کرد که «محمود عباس»، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در دیدار محرمانه با «رونین بار»، رئیس سرویس امنیت داخلی رژیم صهیونیستی «شاباک» نسبت به رفتارهای کابینه و ارتش رژیم صهیونیستی در تضعیف جایگاه تشکیلات خودگردان ابراز سرخوردگی شدید کرده است.

این رسانه صهیونیست به نقل از منابع مطلع از دیدار مذکور نوشت: محمود عباس خطاب به رئیس شاباک گفته است، شما همواره خواهان آرام‌سازی یک طرفه اوضاع هستید و در عین حال به مناطق تحت نفوذ ما در جنین یورش می‌برید، شما هیچ چشم‌انداز سیاسی مطرح نمی‌کنید و هیچ روندی که به آرام‌سازی اوضاع منجر شود، ارائه نمی‌دهید؟ من قادر به کاهش تنش‌ها نیستم.

به گفته منابع مذکور، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین با ابراز ناامیدی شدید از رفتارهای رژیم صهیونیستی گفته است: شما می‌گویید اوضاع دولت نفتالی بنت اجازه پیشنهاد چشم‌اندازی سیاسی را نمی‌دهد، لذا شما باید گام‌هایی بردارید که منجر به اعتمادسازی شود که گانتز قول آن را داده بود؛ گام‌هایی که به تقویت جایگاه تشکیلات خودگردان فلسطین بیانجامد، این گام‌ها کجا هستند؟

شبکه کان گزارش داد: رهبران تشکیلات خودگردان احساس ناامیدی کردند زیرا «رونین بار» تنها حامل پیام بود و به محمود عباس از اقدامات و تصمیمات تل‌آویو خبری نداد که بتواند به کاهش تنش در کرانه باختری و بیت المقدس منجر شود.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس