کد خبر 1369828
تاریخ انتشار: ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۵
ترکی فیصل خطاب به کلینتون: بچه مدرسه‌ای نیستیم!

رئیس اسبق اطلاعات عربستان سعودی از اظهارات هیلاری کلینتون وزیر خارجه اسبق آمریکا درباره ضرورت افزایش تولید نفت عربستان به شدت انتقاد کرد و خطاب به کلینتون گفت که «ما بچه مدرسه‌ای نیستیم!».

به گزارش مشرق، «ترکی فیصل» رئیس پیشین اطلاعات عربستان در گفت‌وگو با شبکه خبری «عرب نیوز» به اظهارات هیلاری کلینتون در مورد لزوم استفاده از سیاست «هویچ و چماق» در قبال عربستان برای افزایش تولید نفت پاسخ داد و گفت: ما بچه مدرسه‌ای نیستیم که چنین سیاستی برای افزایش تولید نفت اتخاذ شود.

ترکی فیصل افزود: ما بچه مدرسه‌ای نیستیم که با رویکرد هویچ و چماق با ما تعامل شود. ما کشوری هستیم که از حاکمیت برخورداریم و زمانی که با عدالت و انصاف با ما برخورد شود، ما هم متقابلا پاسخ می‌دهیم.

رئیس پیشین اطلاعات عربستان تصریح کرد: این مایه تاسف است که چنین اظهاراتی از سوی سیاستمداران در هر کجا که هستند، مطرح می‌شود و امیدواریم روابط آمریکا و عربستان قطع نشود.

وی با تأکید اینکه باید واشنگتن همراه ریاض با نفوذ ایران در منطقه مقابله کند، اظهار داشت: آمریکا پشت عربستان را در مقابله با نفوذ ایران در منطقه خالی و ما را ناامید کرده است.

ترکی فیصل گفت:‌ بایدن در کمپین انتخاباتی خود اعلام کرد که عربستان سعودی را کنار خواهد گذاشت و طبیعتا با توقف عملیات مشترک آمریکا و عربستان برای مقابله با حوثی‌های یمن، وعده خود را عملی کرده است.

وزیر خارجه اسبق آمریکا چندی پیش در برنامه شبکه «ان‌بی‌سی» در پاسخ به سؤالی درباره مخالفت عربستان سعودی با افزایش تولید نفت به منظور کاهش  قیمت آن گفت: «معتقدم که باید روش چماق و هویچ را در پیش بگیری؛ برای اینکه ما هم اکنون در بحران وجودی به سر می بریم».

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • نیما IR ۱۸:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۲
    4 0
    چقدر ضعیف شده آمریکا که عربستانم دیگه حرف به گوشش نمی کنه
  • قریبا IR ۱۸:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۲
    5 0
    احمق فیصل بچه مدرسه ای نیستی اما بزرگ هم نشدی
  • ایرانی عصبانی AU ۲۰:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۲
    3 0
    شوهرش هم همانند او هست. در سالیان امروزی عربستان و دوستانش در منطقه دریافته اند که ارباب ، دست بزنی نظیر گذشته ندارد و دست نشاندها شاید جهت دست دوستی دراز کردن به کدخداهای جدید روسی و چینی حتی بخود جرات میدهند ارباب را مورد انتقاد قرار دهند. بیست سال پیش در زمانی که بیل کلینتون رییس جمهور بود و ساخت نیروگاه اتمی بوشهر که در سالیان اولیه انقلاب به خاطر عدم اجرایی پیمانکاران مختلف از جمله آلمان در هوا بود او خصومت امریکا را با ایران نشان داد.کلینتون. گفت ایران کشوری با منابع نفتی عظیم است و نیازی به ساخت رآکتور اتمی ندارد.زمان را به جلو بیاوریم و می‌بینیم ساخت نیروگاههای اتمی در عربستان و دوبی که به اسانی با حمایت امریکا از ”دوستان عرب“ اجراشد. دشمنی امریکا با ملت ایران تاریخی هست.
  • امير IR ۲۰:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۲
    4 0
    خوب راست ميگه بدبخت هويج كه به گاو نميدن يونجه ميدن .....فيصل ناراحت نشو شايد فكر كردن هويج بهتون بدن شير بيشترى بديد
  • IR ۲۱:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۲
    2 0
    نه اینطوری هم نیست، کلی پایگاه آمریکایی در شبه جزیره است. کافی است که آمریکا بیخیال شود، یک روزه انصارالله شبه جزیره را آزاد میکند.
  • ناشناس IR ۲۳:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۲
    1 3
    واقعاً ما باید از آمریکا قدردانی کنیم.چرا،,،،؟چۉن امارات وعربستان به امریکا فشار میاوردن که به ایران حمله کنند که اینجور نشد وناراحت هستند.اگر عربستان دست دوستی دراز میکنم ناچاره پدر موقع قدرت ازدوستی خارج میشه.وعربستان خودشو وایه از هم پاشیدگی آماده کنند.مثل شاه پهلوی که این حرف زد.لیبی.سوریه .عراق صدام.عمران خان.اشرف غنی.سودان.ونوبت عربستان شده بزن زنگه.
  • فرشاد IR ۰۰:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۳
    1 0
    ما 2500 سال هست در منطقه خودمون نفوذ مثبت داریم و خیلی ها در طول تاریخ از ارتباط با ما تمدن رو یاد گرفتن، خود شما هم چیزی جز مردمی بیابان گرد نبودید و حضرت محمد برای نخستین بار شما رو با انسانیت آشنا کرد که آخر هم نشدید و نهایتا با حمله به ما و روم با آداب مملکت داری آشنا شدید... در حوزه تمدنی ما دخالت نکنید وگرنه همون سوسمار هم دیگه نصیبتون نمیشه....دلتون به آمریکا هم خوش نکنید یا اهل المملکه السعودی
  • IR ۰۰:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۳
    1 0
    تو از کودک ضعیفتری خرخره ات دست یانکی ها است تو فریب صهیونستهارا خوردی اونا نمی توانند خودشان را جمع کنند لذا تو پیر لب گوری بفکر اون دنیا باشد و هیچ مفری برای نجات ثرروت ملت حجاز ازچنگال یانکی ها ندارید نفت را که به آسانی در چاههای نفتی قابل نگهداری بود تخلیه کردید به ثمن بخس دادید به این یانکی ها و هیچ امیدی به بازگشت پولهایتان نداشته باشید که محال است بتوانید دیناری از ثروت مردم مسلمان فلک زده وبدبخت جزیرت العرب را نمی توانید از دهان گشاد سوسمارهای صهیونی حکومت آمریکا در بیاورید یکی از راههای در امد زایی یانکی ها همین ثروتها است یک نگاهی به ثروتهای شاه نگون بخت ایران بیندازید مردند و.. وتمام شدند تریلیاردها دلار ثرمت مردم مسلمان ایران به از طریق شاه و عفریته فرح به تصرف آمریکائییها در آمد.
  • IR ۱۲:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۳
    2 0
    بچه مدرسه ای نیستی اما شاگرد رفوزه ای که باید بخاطر نمره التماس کنی تا قبول بشی.
  • CA ۱۲:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۳
    1 0
    قطعا بچه مدرسه ای نیستی! هویج و چماق برای خره!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس