کد خبر 1369498
تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۹
باب منندز: جلوگیری از تبدیل ایران به قدرت هسته‌ای ضروری است

قانونگذار ارشد آمریکایی گفت: «من می‌خواهم دولت آمریکا بفهمد که توافق نرسیدن با ایران، بهتر از یک توافق بد است.»

به گزارش مشرق، سناتور «باب منندز» رئیس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا یکشنبه شب به وقت تهران ابراز تردید کرد که مذاکرات جاری با ایران به توافقی قابل اجرا منجر شود.

به نوشته وبگاه «پولیتیکو» منندز در یک برنامه تلویزیونی گفت: «من می‌خواهم دولت آمریکا بفهمد که توافق نرسیدن با ایران، بهتر از یک توافق بد است.»

این قانونگذار آمریکایی افزود  که در مورد مذاکرات فعلی مشکوک است، زیرا آنقدر طول کشیده که برخی از مفاد توافق اولیه، معروف به  برجام، به هر حال در شرف پایان بوده و برخی دیگر به آن نقطه نزدیک می شدند.

منندز گفت که جلوگیری از تبدیل شدن ایران به یک قدرت هسته‌ای ضروری است و باید گسترش تسلیحات و موشک‌های ایران را متوقف کرد.

مذاکرات رفع تحریم‌ها در وین از چند ماه پیش دچار وقفه شد. دولت آمریکا از زمان آغاز این مذاکرات به جای پیشنهاد دادن ابتکارهای عملی برای پیشرفت گفت‌وگوها بارها تلاش کرده طرف‌های مختلف را به کند کردن روند مذاکرات و ایجاد مانع بر سر راه آن متهم کند. یکی از دلایل عدم انجام اقدامات لازم از سوی طرف‌های آمریکایی در مذاکرات وین مخالفت‌های نماینده‌های کنگره با سیاست‌های دولت بایدن در خصوص برجام بوده است.

یکی از انتقادات این گروه از قانونگذاران آمریکایی این است که برجام به همه حوزه‌های اختلاف آمریکا با ایران از جمله فعالیت‌های منطقه‌ای و برنامه موشکی ایران نمی‌پردازد.

«حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران چند روز پیش در یک گفت‌وگوی تلفنی با «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تصریح کرد که لازم است دولت بایدن شجاعت اصلاح مسیر غلط کاخ سفید در دولت قبل را داشته باشد.

او تاکید کرد در تمایل ایران برای رسیدن به یک توافق خوب و قوی شکی وجود ندارد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 15
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۲۱:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۱
    12 19
    نظر ما ایرانی ها هم همینه ما که الان بدون برجام داریم مشکلات شک اقتصادی را مرتفع میکنیم پس نیازی به توافق بد با امریکای حقه باز نداریم
    • MD ۰۱:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۲
      2 5
      نظر ایرانی ها رو فقط رفراندوم مشخص می کنه
    • IR ۰۷:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۲
      4 0
      احسنت، اومدم همینو بنویسم شما زحمتشو کشیده بودین!!! خواستم بگم استثنائأ این یه دفعه رو با این گاوچرونه موافقم!!!
  • IR ۲۱:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۱
    7 4
    چون سران و مسئولان آمریکا از خود هیچگونه اراده ای نداشته و افسار بر گردن خود را بدست صهیونیست ها سپرده اند و صهیونیست ها هستند که برای آمریکایی ها خط و مشی ترسیم می کنند، بنابر این توافقات برجامی صورت نخواهد گرفت و این برای آمریکا بزرگترین ننگ هست.
    • تبریزی IR ۰۲:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۲
      2 0
      به غیر اینها چون اون امید دارند که با افتضاح های اصلاح طلبها و روحانی بتوانند در ایران نا امنی درست کنند و مثل قبل با همکاری خائنین داخلی امتیاز ندن و تحریم‌های از کار افتاده را با قدرت منطقه ای و تعدادی ایران معاوضه کنند ولی کور خوانده اند به فضل الهی
    • علی IR ۱۳:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۲
      0 0
      باسلام افسار دست هر کسی باشد مهم نیست ، امریکا تصمیم می گیرد. یه مثل افریقایی هس ت میگه : وقتی از رودخانه رد می شوی به تمساح نگو دهن گشاد!!!
  • IR ۲۲:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۱
    6 4
    آقا ول کن برجام دیگه اعصاب نمانده حالا نوبت ایرانه که برجام راپاره کند جز بدبختی دراین سالها خیری ازش ندیدیم
  • IR ۲۲:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۱
    6 1
    واقعاً چرا باید با وعده‌های دروغ لغو تحریم‌هایی که به بهانه‌های مختلف بر علیه ما وضع شده و مطمئناً هم هرگز لغو نخواهد شد، صنعت هسته‌ای خود را هم، به دست خودمان محدود و تخریب، و جاسوسان آژانس صهیونیست‌ها را پشتیبانی کنیم و اقتصاد کشور را هم شرطی نماییم؟! مذاکره‌ی فرسایشی برای کشور مضر است؛ آمریکا نمی‌خواهد مذاکره کند تا حرف حقی را قبول کند؛ بلکه می‌خواهد مذاکره کند تا حرف باطلی را تحمیل کند. آن‌ها در پشت صحنه‌ی دیپلماسی، گرگ درنده و روباه حیله‌گر هستند. به غربی‌ها هیچ اعتمادی نداریم و معتقدیم به ما کمک نمی‌کنند و هر جا بتوانند ضربه می‌زنند. مطمئناً عدم توافق با شیطان بزرگ قلدر و سه نوچه‌ی اروپائیش از توافق کردنی که در آن، منافع ملّت پامال بشود، عزّت ملّت از بین برود، ملّت ایران با این عظمت، تحقیر بشود، شرف دارد. مطمئناً برجام چکی نیست که قابلیت نقد شدن داشته باشد، بلکه تجربه‌ی تلخی است که از اعتماد به غرب با صرف هزینه‌ی زیاد به‌دست آمده و تاکنون هم اشتباهات زیادی در مواجهه با آن در پیش گرفته شده است؛ اکنون تنها نفعی که می‌توان از این تجربه به‌دست آورد، برداشتن این یوغ از گردن صنعت هسته‌ای و اقتصاد کشور، با عدم بازگشت به مذاکرات، و کوبیدن شجره‌ی خبیثه‌ی برجام بر سر آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان، و خروج قاطعانه و مقتدرانه از برجام با توکل بر خدا، و خنثی‌سازی تحریم‌ها از طریق ایجاد حرکت تولیدی و تحرک اقتصادی داخلی، و توسعه‌ی صنعت هسته‌ای با حداکثر سرعت و به هر میزان لازم با اخراج کامل جاسوسان آژانس و جمع‌آوری تمام دوربین‌ها است؛ و این، خواست مؤکد ما از دولت و مجلس انقلابی است که ان‌شاءالله منتظر تحقق آن هستیم.
  • علیرضافرزنددشتستان IR ۲۳:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۱
    7 18
    اتفاقاً ما هم همین نظر را داریم برخلاف دیدگاه تیم ظریف که اعتقاد داشتند هر توافقی بهتر از توافق نکرده است، و نتیجه آن شد افتضاحی به نام برجام، ما بر این عقدیده ایم که توافق نکردن بهتر از توافق بد است
  • مجتبی IR ۲۳:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۱
    4 0
    بنظرم ایران توافق نکنه وپروژه دفاع مقدس ۲را اجرا کنه
  • IR ۰۰:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۲
    2 0
    ول کنید این برجام لعنتی رو بهترین کار برای ادب کردن آمریکاییها ساختن بمب اتم هست بعد خودشون میان التماس می کنند
  • IR ۰۶:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۲
    2 0
    ان شاالله عاقبت آمریکا ختم به فروپاشی بشه،به نظر با این کار هیچ آمریکایی در منطقه را نخواهیم دید که ماندنی بشه.
  • ائلدار بایرام اف IR ۰۹:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۲
    1 0
    امیدوارم این همه ضرری که در قبال مذاکره و برجام کردیم رو افزایش آگاهی مردم در این فرایند سیاسی، جبران کنه. مردم ما بفهمند که کسی به غیر از خودمان دلش برای ما نمی سوزد کافیست. غربی ها قصد دادن چیزی به ما را ندارند در واقع حقوق طبیعی ما را سلب می کنند تا در قبال دادن کمی از آن حقوق دیگر ما را که نمی توانند سلب کنند را هم بگیرند.
    • IR ۱۱:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۲
      0 0
      احسنت. مذاکره فقط برای آن قسمتی از حقوق ماست که نمی توانند آن را توسط انحصارات بین المللی و یا سازمان ملل و قدرت نظامی نقض کنند و باید پای میز مذاکره در ازای توهماتی که در عمل عایدی هیچ دارد آنرا به دست خودمان ضایع و پایمال کنند.
  • IR ۰۰:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
    0 0
    اقای بایدن ازاسرائیل وحزب جهوری خواه واز جسد مرده ترامپ نترسید وسپاه را از لیست تروریست خارج کنید وبه کره جنوبی دزد هم دستور بدین پول ما رو بده این کار سختی نیست منطقی باشید ما چیز زیادی از شما نمیخایم. ترامپ مرده خر هم روی هیکل نجسش قباهت کرده ازش نترسید وبرجام را که قرارداد مشروع بین المللی وبرجام سرمایه حزب جمهوری خواه امریکاست را زنده واحیا کنید. یک تودهنی محکم هم بزنید تو دهن اسرائیل .می دونیم که شما اقای بایدن به شدت از اسرائیل متنفرید.ولی از جمهوری خواهان زیاده از حد می ترسید.دوران ریاست جمهوری شما تمام شد وشما به بزرگترین وظیفتون یعنی احیای برجام در قبال دمکراتهای امریکا ودمکراسی امریکا دست پیدا نکردین . فرصتها دارید می سوزانید . مرد به خودت بیا.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس