مجلس قالیباف نمایه

رئیس مجلس گفت: کم‌رنگ شدن مطهری، کم‌رنگ شدن اندیشه انقلاب اسلامی است و باید به دقت از این موضوع مراقبت کرد و در جهت نشر اندیشه‌های آن شهید بزرگوار به خصوص در میان نسل جوان و دانشجویان کوشید.

به گزارش مشرق، محمدباقر قالیباف در نطق پیش از دستور خود در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی، گفت: پیشاپیش فرا رسیدن عید سعید فطر را به تمام مسلمانان جهان به خصوص ملت شریف و مومن ایران اسلامی تبریک و تهنیت می‌گویم.

بیشتر بخوانید:

بررسی طرح شفافیت قوای سه‌گانه در دستور کار مجلس

رئیس مجلس اظهار داشت: ماه رمضان سرشار از برکات الهی است و مومنان و سعادتمندان با بندگی خالصانه در این ماه از این برکات بهره‌مند شدند. از تمام مردم عزیز ایران التماس دعای خیر برای توفیق تمامی نمایندگان این مجلس در عمل به وظایف خود و سربلندی در مقابل ملت شریف ایران را دارم.

وی افزود: در ادامه فرا رسیدن سالروز شهادت معلم انقلاب و استاد همیشه زنده و پایدار، شهید مطهری را گرامی می‌دارم. مرحوم آیت‌الله مطهری به معنای واقعی کلمه پرچمدار بینش نوین اسلامی و احیای تفکر اسلامی در عصر حاضر بودند. می‌توان از ایشان به عنوان یکی از بزرگ‌ترین مجاهدان عرصه تبیین در تاریخ انقلاب اسلامی نام برد.

قالیباف خاطرنشان کرد: اندیشه‌های آن شهید سرافراز امروز نیز راهنمای تفکر ناب اسلامی و بهترین میزان اندیشه‌های انقلابی به دور از افراط و تفریط است. دستگاه‌های فرهنگی کشور و مجاهدین عرصه‌های جهاد تبیین، باید از اندیشه‌های عزیز شهید همچون یک دارایی ارزشمند و کم‌نظیر حراست کنند و برای نشر آن که ناب‌ترین ظهور اندیشه‌های انقلاب اسلامی بود حداکثر تلاش خود را به کار ببندند.

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: کم‌رنگ شدن مطهری، کم‌رنگ شدن اندیشه انقلاب اسلامی است و باید به دقت از این موضوع مراقبت کرد و در جهت نشر اندیشه‌های آن شهید بزرگوار به خصوص در میان نسل جوان و دانشجویان کوشید.

وی افزود: همچنین روز معلم را که به مناسبت روز شهادت شهید مطهری نامگذاری شده گرامی می‌دارم و این روز و هفته گرامیداشت مقام معلم را به تمام فرهنگیان عزیز در سراسر کشور تبریک می‌گویم.

قالیباف خاطرنشان کرد: وظیفه مسئولان در هر سطحی تلاش برای تکریم معلمان است؛ چراکه همه ما به نحوی زیر بار منت و مرهون الطاف معلمان هستیم و بزرگداشت معلم، بزرگداشت جامعه است.

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در مجلس یازدهم از روز اول پیگیر تصویب قانون رتبه بندی معلمان و عمل به وعده‌های بر زمین مانده در دستورکار مجلس بود و توفیق داشتیم با تلاش شبانه‌روزی این مطالبه قدیمی را به سرانجام برسانیم و بخشی از دین خود به معلمان عزیز و زحمتکش را ادا کنیم.

وی افزود: رتبه بندی معلمان پیشانی خدمت مجلس انقلاب به فرهنگیان است، از آنجا که ریل‌گذاری قانونی لازم برای اجرای این قانون در مجلس شورای اسلامی به انجام رسیده، انتظار می‌رود دولت محترم با تسریع در تصویب در مراحل نهایی اجرایی شدن قانون رتبه بندی معلمان هرچه سریع‌تر و در همین روزهای پیش رو به مطالبات معلمان محترم جامه عمل بپوشاند.

قالیباف خاطرنشان کرد: ان‌شاءالله در ادامه مسیر نیز با نظارت دقیق بر اجرای این قانون بتوانیم در مقابل معلمان عزیز کشور سربلند باشیم.

وی اظهار داشت: درباره اتفاقات تلخ ناامنی‌های این روزها در افغانستان، آمریکا با بهره‌گیری از داعش به دنبال ایجاد ناامنی در این کشور است تا با ایجاد فتنه قومی ـ مذهبی در افغانستان، مردم مظلوم این کشور را در بحرانی بی‌سابقه فروبرده و از حکومت مستقر در کابل باج‌خواهی کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: جمهوری اسلامی ایران تامین امنیت را وظیفه کابل می‌داند که متأسفانه تاکنون نتوانسته به وظیفه خود عمل کند. در این زمینه تاکید می‌کنیم که تشکیل دولت فراگیر که همه اقوام افغانستان را نمایندگی کند، از اولین الزامات موفقیت در تامین امنیت پایدار محسوب می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۹:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۱
    0 0
    دقیقا
  • IR ۱۰:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۱
    2 1
    شهید مطهری را مگر عملکرد نابخردانه فرزندش علی مطهری کمرنگ کند و گرنه همه ایرانی های خردمند مخلص استاد مطهری هستند و هنوز هم او را الگو می دانند .
  • IR ۱۳:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۱
    0 0
    سخنرانی ها مطهری را پخش نمی کنند
  • IR ۱۰:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۲
    0 0
    سالانه تعداد کتابهایی که ازشهید مطهری چاپ میشود چقدر است انحصار

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس