کد خبر 1369217
تاریخ انتشار: ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۶:۰۳
رشد اسلام هراسی در فرانسه و آلمان/افزایش فشارها علیه مسلمانان و مهاجران

انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۲ فرانسه در حالی برگزار شد که نامزدها از اسلام هراسی برای تقویت جایگاه خود استفاده کردند.

به گزارش مشرق، اسلام هراسی پدیده‌ای رو به رشد در فرانسه طی سال‌های اخیر بوده است.

به گزارش پایگاه «thekashmirmonitor»، سیاستمداران فرانسوی برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری، از اسلام هراسی سود می‌برند.

نظرسنجی‌ها پیشتر نشان دادند که «امانوئل مکرون»، رئیس جمهور فرانسه، به سختی در برابر «مارین لوپن» از جناح راست افراطی در دور دوم ریاست جمهوری به پیروزی رسید.

«ژوسلین سزاری»، استاد در دانشگاه هاروارد، به عرب نیوز می‌گوید که صحبت‌های ضد مسلمانان و ضد مهاجران در فرانسه موضوع جدیدی نیست.

بیشتر بخوانید:

نگاهی به ریشه های موج جدید ضد اسلام در اروپا

در برخی مسائل، قائل شدن به تفاوت بین مکرون و لوپن، به خصوص در مورد دیده شدن مسلمانان، بسیار سخت است؛ برخی از وزرای مکرون در این مورد حتی بیش از حد و بسیار سخت‌تر از خود او رفتار کرده اند.

سال گذشته، «جرالد دارمانین»، وزیر کشور فرانسه، لوپن را غافل و او را در برابر اسلام ضعیف توصیف کرد.

«پل اسمیت»، دانشیار و سرپرست بخش مطالعات فرانسه، زبان‌ها و فرهنگ‌های مدرن در دانشگاه «ناتینگهام»، می گوید که لفاظی‌های ضد اسلامی در فرانسه «عادی‌ شده» شده است.

«مایتر راجنیش کریم لائوئینی»، وکیل فرانسوی، می‌گوید که یک مانع بزرگ برای جلب رأی مسلمانان این بوده است که در حالی که مسلمانان همچنان موضوع بحث سیاسی هستند، اما آن‌ها کنار گذاشته شده اند.

لائوئینی، گفت «در بیشتر موارد، مسلمانان از بحث‌هایی که بر آن‌ها تأثیر می‌گذارد، حذف می‌شوند.»

کنار گذاشتن مسلمانان، تنها فضای بدگمانی را در میان مسلمانان ایجاد می‌کند که در نهایت فکر می‌کنند فرانسه ترجیح می‌دهد آن‌ها را به عنوان یک مشکل ببیند تا بخشی از راه‌حل.

فرانسوی‌ها و آلمانی‌ها در این موضوع در اروپا مشترک هستند؛ آن‌ها کمترین حضور مسلمانان را در هر ساختار سیاسی یا عمومی دارند، چرا که هیچ ادغام سیاسی وجود نداشته است.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • غلامرضا IR ۰۶:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۲
    0 4
    متاسفانه اسلام عزیز از همان ابتدا مظلوم واقع شده ، و به طرق مختلف ، چه از طرف مسلمان نماها و منافقین و چه از طرف کفار بارها و بارها مورد هجوم و تاخت وتاز و دشمنی قرار گرفته ، اللهم عجل لولیک الفرج ،آمین یا رب العالمین
  • IR ۰۹:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۲
    1 1
    برخورد کشورهای اروپایی با مهاجرین مسلمان برای نمونه با افغانی ها به مراتب بهتر از برخورد مردم ایران با مهاجران افغان هم زبان و هم دین و همسایه است
  • IR ۱۱:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۲
    0 0
    مذهب طالبان و ترکیه هردو یک مذهب است. ( دلیل هولوکاستی که عثمانی بر روی آذری های شیعه انجام داد) __ ترکیه همان طالبان است که قعلا در لباس بره رفته. آدمکشی های ترکیه در شکال عراق و سوریه و در لیبی و کمک به داعش مشخص بود.
  • IR ۱۲:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۲
    0 0
    همشون رو بیرونن کنن آرامش به اروپا برمیگرده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس