کد خبر 1369158
تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۱:۳۳
حمله موشکی روسیه به فرودگاه شهر اودسا در اوکراین

ارتش اوکراین اعلام کرد که حمله موشکی روسیه به فرودگاه شهر اودسا باعث آسیب به باند این فرودگاه شده است و این فرودگاه دیگر قابل استفاده نیست.

به گزارش مشرق از سی ان ان، همچنین شاهدان محلی در شهر اودسا از وقوع چندین انفجار در این شهر جنوب اوکراین خبر داده‌اند. 

یک شاهد محلی گفته است که یک جنگنده بر فراز این شهر پرواز کرده است. 

انفجارها چند دقیقه پس از به صدا درآمدن آژیرهای حمله هوایی در این شهر رخ داده است. 

به گزارش ایرنا، یک مقام ارشد وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) روز جمعه اعلام کرد روسیه در تلاش است تا توانایی ارتش اوکراین برای تامین مجدد انبارها و تقویت خود را مختل کند. 

به گفته این مقام پنتاگون، حملات روسیه در اودسا احتمالا برای زمین گیر کردن نیروهای اوکراینی در آنجا و جلوگیری از تقویت مواضع دفاعی آن‌ها در منطقه دونباس است. 

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت. 

پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیاتی نظامی که آن را "عملیات ویژه" خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد. 

جنگ در اوکراین و واکنش‌ها به اقدام روسیه همچنان ادامه دارد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۱
    2 0
    باید بعد از این حمله روسها از شمال اودسا جبهه خود را به منطقه خود در مرز مولدلوی وصل کنند وهمانطور که در آزوف عمل کردند منطقه اودسا را پاکسازی و ناوگان خود را در آن مستقر کنند پوتین دستور بده تا صدها هزار نیروی داوطلب از جهان به کمکش بیاینداین جنگ جهان با مستکبران جهانی و استثمارگران است
  • IR ۰۹:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۱
    2 0
    احسنت ، خسته نباشید!! رهرو آن نیست که گَه تند و گَهی خسته رود، رهرو آن است که آهسته و پیوسته رود!!!!
  • IR ۱۸:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۹
    0 0
    افرین به اقای پوتین سردار مقاومت ، تنها سرداری که در خط مقدم با اسرائیل در شام و واوکراین مردانه می جنگد اقای پوتین است. اقای پوتین فرزند مکتب خمینی کبیر است که نصایح امام خمینی را گوش کرده وبه ان عمل می کند وروسیه کنونی حاصل صدور انقلاب خمینی کبیر است.دست حق پشت وپناهت جوان مرد منطقه اقای پوتین تا نابودی اوکراین اسرائیلی وبعد از ان نابودی اسرائیل.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس