کد خبر 1368603
تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۲
چین: ناتو اروپا را به هم ریخته است

سخنگوی وزارت امور خارجه چین اعلام کرد، ناتو اروپا را به هم ریخته و حالا به‌دنبال ایجاد آشوب در حوزه آسیا و اقیانوسیه است.

به گزارش مشرق، «وانگ ونبین» سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز جمعه، گفت ناتو اروپا را به‌هم ریخته است و درباره تحریکات این اتحاد نظامی در حوزه اقیانوسی هند-آرام نیز هشدار داد.

به نوشته روزنامه «گاردین»، ونبین در واکنش به ادعاهای روز پنجشنبه «لیز تراس» وزیر امور خارجه انگلیس، ناتو را به دستور دادن به دیگر کشورها برای اطاعت از هنجارهای خود متهم کرد که شامل «جنگ‌افروزی‌های بی‌محابا و ریختن بمب بر روی کشورهای مستقل و کشتن و آواره کردن غیرنظامیان بی‌گناه است».

سخنگوی وزارت امور خارجه چین افزود: «ناتو به عنوان یک سازمان نظامی در حوزه اقیانوس اطلس شمالی، طی سال های اخیر وارد حوزه آسیا-اقیانوسیه شده ا وزن خود را بر روی منطقه انداخته و درگیری به راه اندازد».

او همچنین گفت: «ناتو اروپا را به هم ریخته است و تلاش می‌کند که حوزه آسیا و اقیانوسیه و حتی کل جهان را به آشوب بکشد».

لیز تراس روز پنجشنبه مدعی شده بود که «در صورتی که چین مطابق قوانین بازی نکند، قادر نخواهد بود رشد خود را ادامه دهد. چین باید با گروه هفت تبادل تجاری داشته باشد. ما نماینده نیمی از اقتصاد جهان هستیم و گزینه‌هایی داریم».

وزیر امور خارجه انگلیس ادعا کرد:‌ «ما به روس‌ها نشان داده‌ایم که چه گزینه‌هایی داریم و آماده هستیم زمانی که قوانین بین‌المللی نقض می‌شوند آن‌ها را انتخاب کنیم».

ونبین چند روز پیش نیز تأکید کرده بود: «همه طرف‌ها ابتدا باید از گفت‌وگو و مذاکره برای جلوگیری از تشدید درگیری‌ها حمایت کنند تا از پرداخت هزینه بیشتر اروپا و جهان جلوگیری شود».

وی همچنین گفت: «امیدواریم که همه طرف‌های ذینفع خونسردی نشان دهند و اجازه تشدید تنش را ندهند».

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۰:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۹
    3 7
    چین اینو نگه چی بگه؟! کسی که سازنده ویروس کرونا بوده میندازه گردن خواجه حافظ شیرازی ادعاهاش قابل قبوله؟!
    • IR ۲۳:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۹
      1 1
      سارنده ویروس کرونا!!!!
    • حسنعلی NL ۰۲:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
      0 0
      از این مدارک و اسنادت بده کانال سی ان ان که همگی مطلع بشیم.
  • IR ۰۱:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
    0 0
    ناتو خیلی وقت منطقه ما رو ، غرب آسیا رو بهم ریخته ! لیبی، عراق ، افغانستان و .... از همه بدتر تحویل افغانستان به تروریست های گروهک طالبان و حقانی است .. آمریکایی ها جریان صهیونیسم جهانی حاکم بر آمریکا و غرب نمی‌خواهد افغانستان و کلا" منطقه ما به آرامش و امنیت و ثبات برسد ..
  • IR ۰۲:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
    1 1
    لعنت بر آمریکا. همه تقصیر ها گردن آمریکاست
  • UA ۰۲:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
    0 0
    این لفاظی ها به معنای اعلان جنگ هشت. کشورهای مستقل بایستی یک اتحاد نظامی قدرتمند در مقابل زورگویی های این سازمان تروریستی برقرار کنند هر چند چین و هند دارای معذوراتی هستند ولی بایستی در مقابل تروریسم لیبرالیسم تمهیداتی داشت تا دیگر هوس گردن کلفتی و دستور دادن نکند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس