کد خبر 1368558
تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۲
راهپیمایی گسترده در یمن به حمایت ازفلسطین

جمع انبوهی از مردم یمن با شعار "قدس محور اصلی است" ضمن راهپیمایی ، در میدانهای اصلی شهرهای بزرگ و کوچک ۱۴ استان این کشور تجمع کرده و بر ادامه حمایت خود از مردم فلسطین تاکید کردند.

به گزارش مشرق، راهپیمایان به تاسی از امام راحل و درپاسخ به دعوت سید عبدالملک بدرالدین الحوثی رهبر گروه انصارالله این کشور ، با سردادن شعارهای مرگ بر اسراییل خواهان واکنش مجامع جهانی به ادامه اشغالگری و تجاوز صهیونیستها به مسجدالاقصی و اماکن مقدس اسلامی در فلسطین شدند .

به گزارش سانا  ، در صنعا، پایتخت یمن، صدها هزار نفر در راهپیمایی بزرگی با حمل پرچم های یمن و فلسطین و سردادن شعارهای حمایت از فلسطین، ضمن بیعت با آرمان و مردم این کشور وابراز انزجار ازتجاوزگری رژیم اشغالگر قدس بر ضرورت مقاومت در برابر طرح های این رژیم برای تحریف هویت اسلامی قدس شریف  تاکید کردند.

شرکت کنندگان در پایان راهپیمایی ها در بیانیه ای مشترک بر پایبندی قاطعانه خود به آرمان فلسطین تاکید کرده و خاطرنشان کردند که مردم یمن بی صبرانه منتظر هستند تا بدون توجه به سیاستهای تجاوزگرانه دنبال کنندگان سیاست سازش با رژیم صهیونیستی، نقش فعالتری در حمایت از فلسطین ایفا کنند.

در این بیانیه تاکید شده است که رژیم صهیونیستی خطرو تهدیدی جدی برای ملت فلسطین و امنیت و ثبات در منطقه است لذا ملتهای منطقه باید به پاخاسته و مسئولانه به مقابله با ادامه سلطه گری این رژیم برخیزند .

در این بیانیه آمده است : موضع مردم یمن در قبال مسئله فلسطین تاکید بر لزوم حفظ هویت و اصالت آن و اصرار بر حمایت ازآرمان فلسطین و تلاش برای آزادی فلسطین و مقدسات و سرزمین های اشغالی است.

در این بیانیه ضمن تقدیر ازپایداری ملت مظلوم فلسطین در مقابل اشغالگری اسرائیل جنایتکار، اقدامات  قهرمانانه جوانان فلسطینی در بیت المقدس و مقابله باصهیونیستها و شهرک نشینان ، آمده است: روز قدس روزی است که مومنان پیروزی منطق حق بر منطق زور را اعلام می کنند.

راهپیمایان همچنین نیروها و جناح های فلسطینی را به آشتی ملی، وحدت و انسجام جبهه داخلی برای مقابله با دشمن اسرائیلی دعوت کردند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس