کد خبر 1368195
تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۰
وحیدی: سرشماری اتباع خارجی در دستور کار جدی ایران است

وزیر کشور با بیان اینکه برخی اتباع خارجی با ویزا به ایران آمده اند که ممکن است ویزای آنها باطل شده باشد، تصریح کرد: سرشماری اتباع خارجی در دستور کار جدی ما است.

به گزارش مشرق، وحیدی وزیر کشور گفت: بعد از فجایعی که رژیم آمریکا در افغانستان ایجاد کرد و مشکلاتی که برای مردم افغانستان پیش آمد و حکومت جدیدی در این کشور ایجاد شد، شاهد سرازیر شدن حجم وسیعی از مردم افغانستان به سمت مرزها بودیم چون جمهوری اسلامی را نقطه امنی می دانستند. 

به گفته وحیدی خواهش ایران از عزیزان افغانستانی این بود که به داخل ایران نیایند و در داخل مرزهای افغانستان ساماندهی شوند، ولی گروه های زیادی از آنان داخل کشور شدند و ما به لحاظ مسائل انسانی صلاح نبود که برخوردهای تندی بکنیم. 

بیست سال پیش ایالات متحده امریکا و متحدانش به عنوان مبارزه با تروریسم به افغانستان حمله نظامی کردند که باعث سقوط حکومت طالبان شد و بسیاری از مردم افغانستان در پی این حمله نظامی آواره شدند و به کشورهای همسایه گریختند.

وی با بیان اینکه مسئله بزرگ ما شناسایی این عزیزان مهاجر است است، چون جمهوری اسلامی برنامه هایی در حوزه اقتصادی دارد و عدم شناسایی آنان هم برای ما و هم برای آنان درد سر درست می‌کند، گفت در برخی استان ها سهمیه آرد داریم که با ظرفیت های شناخته شده آن استان متناسب است و با عدم شناسایی مهاجرین این توزیع سهمیه سوخت و آرد با مشکل مواجه می شود. 

وزیر کشور با بیان اینکه برخی با ویزا آمده اند که ممکن است ویزایشان باطل شده باشد و برخی نیز از شهری به شهر دیگری رفته اند و تعادل جمعیتی آنان شناخته شده نیست، تصریح کرد: بنابراین این سرشماری در دستور کار جدی ما هست و باید خودشان به دفاتر کفالت استانداری ها  مراجعه کنند و هماهنگی خواهد شد که به دفاتر خدمات دولتی و پلیس بعلاوه ۱۰ مراجعه کنند تا یک شناسایی صورت گیرد و بعدا در مورد نحوه خدمات دهی و ساماندهی آنان تصمیم گیری شود. 

وحیدی با تاکید بر اینکه اتباع افغانستانی و همه اتباع در مهلتی که اعلام خواهد شد مراجعه کنند و برگه های مربوطه را پر کنند تا راجع به خدمات دهی آینده به آنان تصمیم گیری کنیم، گفت: اگر این اتباع به هردلیلی مراجعه نکنند ممکن است از دید ما مهاجر قلمداد نشوند و کسانی که برای دریافت کارت پیش بینی شده مراجعه نکنند ناچاریم که سخت گیرانه تر برخورد کنیم. 

وزیر کشور تاکید کرد: به همه کسانی که در این طرح شناسایی مراجعه خواهند کرد اقامت های موقت خواهیم داد و از این جهت نگران نباشند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 14
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۱۷:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۸
    7 0
    افغان ها راباید ازایران اخراج کنند تعدادزیاد افغانها درایران ودرمشهد دراینده خطرناک وبه امنیت ملی ایران خسارت وارد خواهد کرد
    • IR ۲۱:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۸
      3 0
      امیدوارم مسئولین محترم کشور متوجه نگرانی های ملت ایران باشند ، " باید هر چه زودتر اقدامی جدی صورت داد ....
  • ایرانی عصبانی AU ۱۷:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۸
    4 0
    امیدوارم این سخنان وزیر محترم تنها به پخش در صفحات روزنامه های اینترنتی محود نشود. این سخنان باید در سراسر کشور از طریق روزنامه‌ ها ، ولی مخصوصاً از طریق خبر تلویزیونی و رادیویی ( ۳۰-۶۰ ثانیه‌ای ) تولیدی وزارت حائل این خبر در سراس کشور به مدت چند ماه پخش شود تا مهاجرین قانونی و غیره قانونی فرصت کافی جحت دریافت این خبر داشته باشند.
  • . IR ۱۸:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۸
    3 2
    اقامت موقت چیه؟
  • IR ۱۹:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۸
    3 1
    عالی
  • GB ۲۱:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۸
    0 3
    از دهان یک افغانی شنیدم که خیلی ها فقط برای اقامت رفتند
  • IR ۲۱:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۸
    2 0
    یکی از دلایلی که عبدالطلیف مرادی وارد کشور شد این بود ما مجوز تحصیل اتباع غیر مجاز را صادر کردیم.
  • IR ۲۱:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۸
    2 0
    این موضوع یک خواست ملی است مسئولین محترم کشوری لطفا" هر چه سریع تر
  • IR ۲۱:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۸
    2 0
    هر گوشه و کناری رو نگاه کنید حضور افاغنه رو ماشاعده خواهید کرد
  • IR ۲۲:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۸
    3 0
    عزیزان آقایان افغانی طبیق قوانین ما ایران کشوری مهاجر پذیر نیست ، برای اقامت و زندگی به کشورهای غربی و اروپایی بروید
  • IR ۲۲:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۸
    2 0
    جناب وحیدی لطفا" در این مسله بصورت جدی ورود کنید
  • IR ۲۳:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۸
    2 0
    شدیدا باید برخورد بشه
  • بوسجين IR ۲۳:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۸
    3 0
    هيچ كشوري مانند ايران پناهندگان را بي حساب و كتاب راه نداده
  • IR ۰۰:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۹
    2 0
    قانونی با هزینه ۱۵ ملیون تومان می یان ایران و دیگه بر نمی گردن . باز همش داستان سرایی کنید . دولت خودش با ورود افغان ها مشکلی نداره .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس