کد خبر 1367683
تاریخ انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۹
عنایتی:‌ دیدیم با تغییر کی‌روش چه بر سر تیم ملی آمد

عنایتی در مورد شایعات تغییر اسکوچیچ گفت: قبلا تغییرات داشته‌ایم و ثمره‌اش را هم دیدیم. نه تنها پوئن مثبتی دریافت نکردیم که اتفاقات بدی هم رقم خورد.

به گزارش مشرق، کنار زمین نشسته و پای تازه جراحی‌شده‌اش را گذاشته روی یک صندلی و از همان جا تمرین تیم  را نظارت می‌کند. پرانرژی است و شوخ. در مورد نحوه اجرای تاکتیک مد نظر به بازیکنان تذکر می‌دهد. به محمد قاضی گوشزد می‌کند در تمرینات همه توپ‌ها را بزند توی گل تا عادت کند. وقتی یکی از بازیکنان توپ را به خارج از مجموعه و در واقع به خیابان می‌فرستد به شوخی می‌گوید فلانی تو بیشتر از مبلغ قراردادت توپ گم کردی!

در یک عصر بهاری سر تمرین تیم هوادار حاضر شدیم و چند دقیقه‌ای با رضا عنایتی، ستاره سابق تیم ملی فوتبال و باشگاه استقلال و سرمربی فعلی تیم تازه لیگ برتری شده هوادار گپ زدیم؛ از وضعیت لیگ و فدراسیون و تیم ملی و حواشی. می‌گوید سه روز پیش عمل کردم اما چون تیم به حضورم احتیاج دارد آمدم سر تمرین. می‌گوید با این وضعیت فدراسیون نباید امیدی به نتیجه گرفتن تیم ملی داشته باشیم.

گزیده این گفت‌وگو که در اصل به صورت تصویری انجام شده را در ادامه می‌خوانید:

- لیگ ما به صورت کامل حرفه‌ای نیست.

- ما شش یا هفت تیم داریم که به صورت حرفه‌ای هزینه می‌کنند و مشخص هم هستند. بعضی تیم‌ها ‌خصوصی هستند و برخی نیمه‌خصوصی. به لحاظ مالی می‌دانید که شرایط، شرایط خوبی نیست.

- از بدو ورود به باشگاه هوادار بارها گفتم که لیگ کاملا دو تکه است و چند تا تیم با توجه به بودجه‌ای که دارند و بازیکنان باکیفیتی که به خدمت می‌گیرند تلاش می‌کنند برای قهرمان‌شدن. بعضی از تیم‌ها هم شخصیت‌شان جور شده و می‌توانند در میانه‌های جدول باشند. چند تا تیم هم هستند که به لحاظ مالی و امکاناتی شرایط خوبی را ندارند و تلاش می‌کنند برای بقا.

- امسال در لیگ به لحاظ امتیازگیری همه تیم‌ها باهم دچار چالش بزرگی بودند. حتی تیم‌های بالای جدول و پایین جدول. جوری شد که راحت نمی‌شد امتیاز گرفت. ما ۲۴ هفته از لیگ را پشت سر گذاشتیم و امتیاز تیم چهارم و پنجم به ۳۵ رسیده. این نشان می‌دهد رقابت بسیار نزدیک است.

بیشتر بخوانید:

پاداش‌های ما در این فوتبال مبلغی به حساب نمی‌آید/ فوتبال ایران جای افراد سالمی مثل عزیزی خادم نیست!

- امیدوارم روزی برسد همه در شرایط مساوی رقابت کنند. این که تیمی بتواند چند صد میلیارد خرج کند و تیمی نتواند این کار را بکند دور از عدالت است. اگر قرار است فوتبال ما خصوصی اداره شود هر چه سریع‌تر این اتفاق بیفتد و اگر قرار است دولتی باشد، دولت بیاید و به همه تیم‌ها به نوعی کمک کند.

- تا جایی که کسی کاری به ما نداشته باشد و حقی از مجموعه ما ضایع نشود، بیانیه نمی‌دهیم. شاید در طول فصل ما یک بار بیانیه دادیم که آن‌ هم برای دفاع از حق خودمان بود.

- بیشتر جنجالی که فوتبال ما دارد مال نوشته‌ها و گفته‌های ماست. این اتفاقی است که می‌افتد.

- همین بازی‌های جام حذفی را نگاه کنید. من فکر می‌کنم عدالت فوتبال برای اولین‌ بار رعایت شد و هم استقلال و هم پرسپولیس حذف شدند. چرا؟ چون این دو تیم توی هفته‌های گذشته تمام فکرشان درگیر بیانیه و ایجاد چالش برای همدیگر بود. در آن طرف نساجی و آلومینیوم خیلی راحت آمدند نتیجه گرفتند.

- بیشتر تمرکزمان را باید بگذاریم روی بار فنی؛ روی تیم خودمان. بالاخره اتفاقات فوتبال چه داخل و چه خارج زمین غیر قابل انکار است. همه جای دنیا هم این اتفاقات می‌افتد. این که برخورد شما چطور است، اهمیت دارد. اگر قرار باشد مساله‌ای در فوتبال شما را از هدف‌تان دور کند باید سریع جلویش را بگیرید. اگر مایی که توی کادر هستیم حواس‌مان به بیرون و مصاحبه و جنجال باشد مطمئنا متوجه اتفاقاتی که در زمین می‌افتد، نمی‌شویم. امیدوارم روزی برسد که فوتبال را در مستطیل سبز ببینیم و باهم رقابت کنیم.

- ما فوتبال روز دنیا را داریم، می‌بینیم اتفاقات زیبایی که فوتبال رقم می‌زند را ما اصلا توی کشورمان نداریم. فقط جار و جنجال و تخریب یکدیگر است. در صورتی که فوتبال فوق‌العاده زیباست و از زیبایی آن همه دنیا دارند استفاده می‌کنند الا کشور ما.

- الحمدلله که (جادوگران) نزدیک ما نشدند. ببینید! تا نروی سمت‌شان که آنها نمی‌آیند. باید گامی به سمت‌شان ‌برداری یا کاری انجام دهی که بیایند سراغت.

- بحث جادوگری مختص امسال نیست. امسال شدتش خیلی بیشتر بود. من خودم اصلا اعتقادی به این موضوعات ندارم و سعی می‌کنم از هر بردی که کسب می‌کنم لذتش را خودم ببرم. اگر قرار باشد کس دیگری از راه‌های دیگری برای من کاری بکند برای من لذتبخش نیست. باید از کاری که می‌کنیم لذت ببریم. این‌ جور چیزها واقعا برایم عجیب و غریب است و اصلا نمی‌توانم باور کنم.

- من یک استقلالی هستم. این درست. هوادار استقلال هستم و این را همیشه گفتم. چه موقعی که تیم داشتم و چه موقعی که نداشتم. ولی این که بخواهم از کارم کم کنم تا تیمی موفق شود یا انرژی متفاوتی بگذارم تا تیمی نتیجه نگیرد، نیست. من همیشه دوست دارم رو به جلو حرکت کنم. این که دوستان می‌گویند ما تلاش می‌کنیم استقلال موفق شود واقعا این‌جور نیست. ما تلاش می‌کنیم تیم خودمان موفق شود و آن دستمزدی که می‌گیریم حلال باشد.

- من می‌گویم اسکوچیچ بماند چون زمانی برای تغییر نداریم. وقتی زمان نباشد بهتر است با اکیپی که امتحانش را پس داده برویم جلو. اسکوچیچ در شرایط خیلی سختی تیم را گرفت. در آن زمان حتی مربیان داخلی هم نمی‌خواستند این کار را کنند چون فکر کردند اگر تیم در همان مرحله اول انتخابی حذف شود خیلی سخت می‌شود. اسکوچیچ این کار را کرد و به هر ترتیبی که بود تیم را در بهترین شرایط برد جام جهانی. اگر توانایی نداشت، نمی‌توانست این کار را بکند.

- ما بازی‌های سختی داشتیم و فکر می‌کنم جزو معدود دفعاتی بود که خیلی ساده و بدون دغدغه رفتیم جام جهانی. الان رسیدیم به جایی که باید روحیه بدهیم به تیم. این که بخواهیم برویم در این وادی که مربی را عوض کنیم مطمئنا آن انگیزه و آن اعتماد به نفس را از مربی می‌گیریم و کار را برای خودمان سخت می‌کنیم.

- ما قبلا تغییرات داشته‌ایم و ثمره‌اش را هم دیدیم. نه تنها پوئن مثبتی دریافت نکردیم که اتفاقات بدی هم رقم خورد. ما با عوض‌کردن کی‌روش دیدیم چه بلایی سر تیم ملی آمد. با آن مربی باخت‌هایی دادیم که کسی فکرش را نمی‌کرد. آن‌ هم با چه هزینه‌ای! ما تجربه تلخ از تغییرات زیاد داریم. الان که یک مربی آمده تیمش را برده جام جهانی، باید حمایتش کنیم تا ان‌شاءالله بتواند در جام جهانی هم موفق باشد.

- من واقعا متعجبم که هر کارشناسی که می‌بینیم، هر فردی که فوتبال بازی کرده از رفتن ما به مرحله بعد می‌گوید. من گروه را فوق‌العاده سخت می‌بینم. اگر قرار باشد با این تدارکات و این شرایط وارد شویم مطمئنا باز هم در مرحله اول حذف می‌شویم. اگر می‌خواهیم به مرحله بعد برویم باید از امروز که دیر هم شده برنامه‌های تیم ملی را درست کنیم. بازی تدارکاتی خوب در نظر بگیریم و با یک شرایط ویژه وارد جام جهانی شویم تا به مرحله بعد برویم. این ساده‌انگاری و ساده فرض‌کردن گروه‌مان مطئمنا گران تمام خواهد شد.

- وقتی این وضعیت را می‌بینیم نباید انتظار خاصی از تیم ملی هم داشته باشیم. بیچاره هواداران. نگران هوادارانم.

- فوتبال جزیی از زندگی مردم شده است. این دغدغه‌ای که مردم دارند بحق است. این که می‌خواهند یک تیم ملی سرحال و با امکانات داشته باشند. چرا ما نباید این شرایط را داشته باشیم؟ دور و بر خودمان را نگاه کنیم. واقعا داریم خجالت می‌کشیم از این که فوتبال ما یک فوتبال بدون امکانات است. فوتبالی که در آن غیر از جنگ اعصاب و جنجال و دعوا برای پست‌گرفتن چیزی نیست.

- امیدوارم شرایط فدراسیون هرچه سریع‌تر درست شود. هر چه به جام جهانی نزدیک می‌شویم دلهره ما بیشتر می‌شود. کشور ما سزاوار این نیست که بدون امکانات وارد یک تورنمنت شود.

- رییس‌جمهور دستور می‌دهد یا هر ارگان دیگری، امیدوارم تیم ملی هر چه زودتر پشتیبانی شود.

- این نسلی که از فوتبالیست‌ها داریم راحت می‌توانند کارهای بزرگ کنند. اگر بتوانیم آرامش را به آنها تزریق کنیم و امکانات در اختیارشان بگذاریم. نمی‌گویم امکانات در حد ایده‌آل ولی در حد متوسط، باید امکانات باشد تا بتوانیم خواسته‌ای از آنها داشته باشیم.

- وقتی که نمی‌توانیم یک کاری را انجام دهیم نباید انجام دهیم. اصلا اصراری نبود بازی برود در مشهد. اصلا جابه‌جا کردن بازی از تهران به مشهد به خاطر این بود که می‌دانستیم هوادار زیادی به استادیوم خواهد رفت. باید قبلا فکر این را می‌کردند. آن دوستانی که چنین تصمیمی گرفتند باید پاسخگو باشند چون وجهه بین‌المللی ما به هم ریخت. ما یک بازی ساده فوتبال را نتوانستیم برگزار کنیم. باید بیایند صادقانه جواب بدهند دلیل این اتفاقات چه بود. باید بگویند چه شد که ما شرمنده هواداران شدیم. شرمنده آنهایی که با پرچم آمده بودند. با پرچم کشورشان آمده بودند تیم ملی کشورشان را تشویق کنند. این مساله باید زود مورد بررسی قرار بگیرد.

منبع: روزنامه اعتماد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • سیروس IR ۱۰:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۷
    0 0
    حرف های قشنگی زدی ولی امیدوارم مقابل استقلال ... استقلال باید قهرمان بش
  • سمیرا IR ۱۰:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۷
    0 0
    تیم ملی با اسکوچیچ 3 یا 4 گل از انگلیس میخوره چون تاکتیک مشخصی نداره ولی اگر کی روش سرمربی باشه تیم ملی یک گل جلوی انگلیس میخوره یا اینکه مساوی میگیره
  • سمیرا IR ۱۲:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۷
    0 0
    تیم ملی با اسکوچیچ 3یا 4 گل از انگلیس میخوره اگه کی روش باشه یک گل میخوره یا مساوی از انگلیس میگیره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس