کد خبر 1367617
تاریخ انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۲:۰۲
انصارالله: مسئولیت نقض آتش‌بس برعهده کشورهای متجاوز است

سخنگوی جنبش انصارالله یمن بامداد چهارشنبه در توییتی، ائتلاف سعودی را مسؤول کامل نقض توافق آتش‌بس در این کشور دانست.

به گزارش مشرق از المسیره، محمد عبدالسلام در توییتی نوشت: ماه نخست آتش بس تقریبا رو به پایان است بدون این که پیشرفتی در مهم‌ترین بندهای این توافق یعنی بازگشایی فرودگاه بین المللی صنعاء صورت گرفته باشد.

وی در ادامه نوشته است: مسؤولیت کامل انکار، طفره رفتن و نقض درخصوص  اجرای آتش بس بر عهده کشورهای متجاوز است و سازمان ملل متحد نیز باید به وظایف خود مطابق با توافق صورت گرفته عمل کند.

«رائد طالب جبل» قائم مقام سازمان هواپیمایی کشوری و هواشناسی یمن پیش تر گفته بود: کشورهای ائتلاف متجاوز از اعطای مجوز فرود پروازهای هواپیماهای خطوط هواپیمایی یمن که قرار بود روز یکشنبه در فرودگاه صنعا فرود بیایند، خودداری کرده‌اند.

این درحالی است که براساس قرارداد آتش بس اخیر بین دولت نجات ملی یمن در صنعا و ائتلاف متجاوزان که زیر نظر سازمان ملل متحد بسته شد، باید ورود ۱۸ کشتی حامل سوخت به بندر «الحدیده» و اجازه دو پرواز از فرودگاه صنعا و به این فرودگاه در هفته داده شود.

عربستان سعودی از ششم فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی از جمله امارات و با کمک و چراغ سبز آمریکا و حمایت رژیم صهیونیستی، حملات گسترده‌ای را علیه یمن - فقیرترین کشور عربی - آغاز کرد.

برخلاف انتظار سعودی‌ها، حملات آنها به سپر محکم مقاومت ملت یمن برخورد کرد و بعد از هفت سال پایداری و ضربات دردناک یمنی‌ها به عمق اراضی سعودی‌ها، بویژه تاسیسات آرامکو، ریاض به ناچار تن به آتش بس به امید خروج از باتلاق جنگ یمن داد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس