کد خبر 1367484
تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۰
زنگ خطر فعال شدن هسته‎های پنهان داعش در عراق و سوریه

فعال شدن برخی از هسته‌های پنهان گروه تروریستی داعش در عراق و سوریه باعث شده که کارشناسان درباره این موضوع هشدار بدهند.

به گزارش مشرق، پیش بینی‌ها از جان گرفتن دوباره گروه تروریستی داعش در منطقه خبر می‌دهد.

زمانی که داعش در سوریه و سپس در عراق سر برآورد، جنایاتی که این گروه تروریستی تکفیری مرتکب شد باعث شناخته شدن این گروه در میان افکار عمومی جهان شد.

در واقع جنایات منحصر به فرد داعش بود که توجهات را به سوی خود جلب کرد.

نوع جنایات آن‌ها دلخراش بود تا جایی که این جنایات وحشیانه، در میان مردم منطقه ایجاد رعب کرده بود.

با وجودی که خلافت خودخوانده داعش در سوریه و عراق نابود شد، اما نیروهای این گروه تروریستی همچنان وجود دارند و پس از ساقط شدن آن، پنهان شده و اقدام به بازسازی و نوسازی با حمایت آمریکا، رژیم صهیونیستی و برخی از کشورهای عربی منطقه زده‌اند.

شرایط منطقه غرب آسیا پس از استقرار یک آرامش نسبی دستخوش حوادثی است که همزمان با جنگ اوکراین احتمال و امکان وقوع آن وجود دارد.

مثلث غربی، عبری و عربی برای ایجاد گروه تروریستی داعش میلیاردها دلار هزینه کرده‌اند و نمی‌توانند این سازمان جنایتکار را به حال خود رها کنند.

عراق در این میان به خاطر بی ثباتی سیاسی که سال‌هاست گریبان این کشور را گرفته است، ظرفیت فعال شدن داعش را دارد.

اختلافات داخلی در عراق بر سر تشکیل دولت جدید همچنان وجود دارد و غفلت از مسائل مهمتر و اصلی باعث شده تا مسئولان و جریان‌های سیاسی با دقت تحرکات گروه‌های تروریستی را زیر نظر نداشته باشند.

باید زنگ خطر سر برآوردن داعش در عراق را برای مردم و مسئولان این کشور به صدا در آورد.

علاوه بر خطر تازه داعش در عراق و سوریه، کشورهای بی ثبات دیگر همچون افغانستان نیز به شدت ظرفیت عرض اندام گروه‌های تروریستی تکفیری همچون داعش را دارند چرا که نبود یک دولت و حکومت متمرکز و قوی در این کشور زمینه ساز حضور تروریست‌هاست.

گزارش‌ها نشان می‌دهد که بیش از ۸ هزار تروریست داعش بالقوه می‌توانند بار دیگر وارد فاز عملیاتی در عراق شده و همزمان این گروهک در حال کادرسازی دوباره خود است.

این تعداد نیرو که تاکنون مشغول آماده سازی بوده‌اند، اکنون ظرفیت آن را دارند تا بار دیگر اوضاع عراق را به هم بریزند و برای این کشور خطر آفرین باشند.

نیروهای فعال داعش در عراق تنها به اقدامات تروریستی و انفجار بسنده نمی‌کنند بلکه دست به خرابکاری‌های گسترده دیگری نیز می‌زنند.

آن‌ها خود را وارد جامعه عراقی، سوری و افغانستانی کرده‌اند.

به واقع آن‌ها با شکست در عرصه جنگ نظامی، با دستور کاری که از سوی حامیان خود دریافت کرده‌اند، به جنگ اقتصادی آن هم مسلحانه روی آورده‌اند.

ویران کردن زیر ساخت‌های ضعیف باقی مانده در عراق و سوریه می‌تواند ضربات سخت و جبران ناپذیری را به دو کشور وارد کند.

مردم و دولت‌های دو کشور عراق و سوریه باید هم هوشیار باشند و هم آماده تا بتوانند از این معبر نیز عبور کنند.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۷
    0 0
    اگر توی عراق داعش مجددا شکل بگیرد طرفداران صدر چه می کنند؟ کردهای عراق چه می کنند؟ بدخواهان دوستی ایران و عراق چه می کنند؟ هیچ. چشمشون بدست حشدالشعبی و ایران است. مشکلی که داعشی ها دارند سندرم تخریب اماکن متبرکه اسلامی است که خط قرمز ایران است.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس