کد خبر 1367267
تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۲
بررسی مسیر قهرمانی استقلال/همه احتمالات برای آبی پوشان

تیم فوتبال استقلال در پایان هفته بیست بیست و چهارم با ۵۶ امتیاز در صدر جدول قرار دارد تا دارای بیشترین شانس برای قهرمانی در این فصل باشد.

به گزارش مشرق، شاگردان فرهاد مجیدی به عنوان تنها تیم بدون شکست در فصل بیست و یکم از رقابتهای لیگ برتر و با داشتن بهترین عملکرد در ساختار دفاعی در حالی در صدر جدول قرار دارند که فاصله آنها با تیم دوم جدول به ۶ امتیاز رسیده است تا این فاصله ۶ امتیازی شانس آنها را برای قهرمانی در این فصل بیش از سایر رقبا کند. اما اینکه آنها با توجه به بازی‌های باقی مانده تا پایان فصل چه میزان قادر به استفاده از این شانس هستند قابل بررسی است.

آبی پوشان مثل سایر تیم‌های لیگ برتری تا پایان فصل ۶ بازی در پیش دارند که در بین حریفان آنها از تیم‌های سوم تا انتهای جدول حضور دارند.

سپاهان با حضور در رده سوم به لحاظ جدولی بالاترین و شهرخودرو قعر نشین نیز پایین‌ترین حریف جدولی استقلال در هفته های پایانی است و به جز آن باز هم تیم‌هایی در رده‌های بالا، میانه و پایین جدول حریفان استقلال هستند.

تقابل مجیدی با دو دسته از مربیان

بازی‌های باقی مانده استقلال از یک نظر به دو دسته تقسیم می‌شود. دسته اول بازی با تیم‌های بالای جدول که همه در خانه حریفان است و دسته دوم بازی با تیم‌های پایین جدول که همه در خانه آبی پوشان است. همچنین مجیدی با دو دسته از مربیان تا پایان فصل تقابل می‌کند که دسته اول مربیان استقلالی و دسته دوم مربیان غیر استقلالی هستند که تقابل با هر یک از آنها شرایط خاص خودش را دارد. آبی‌های پایتخت تا پایان فصل ۳ بار در خانه و ۳ بار خارج از خانه به میدان می‌روند که از این نظر هم یک تعادل برای آنها برقرار است.

از ۶ حریفی که استقلالی‌ها تا پایان فصل باید با آنها دیدار کنند دو تیم آسیایی سپاهان و فولاد هستند و حضور آنها در لیگ قهرمانان آسیا و قرار داشتن در شرایط مسابقه هم می‌تواند از عواملی باشد که این دو دیدار را برای آبی پوشان قدری دشوار تر از حد معمول کند.

دو حریف آسیایی پیش روی آبی پوشان

به ترتیب سپاهان، شهرخودرو، فولاد، آلومینیوم اراک، مس رفسنجان و نفت مسجد سلیمان حریفان استقلال تا پایان فصل هستند که ۳ دیدار آنها با شهرخودرو، آلومینیوم و نفت مسجد سلیمان در تهران برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید:

به نفع فدراسیون نیست با استقلال در بیفتد

سپاهان و فولاد را می‌توان حریفان سرسختی برای استقلال دانست و شاید گرفتن امتیاز کامل برای آبی پوشان در این دو بازی خارج از خانه دشوار تر از سایر تیم‌ها باشد.

سپاهان و فولاد همانطور که در بالا اشاره کردیم در رقابتهای لیگ قهرمانان آسیا حضور دارند و انجام ۶ بازی با ۶ تیم آسیایی در این مسابقات آنها را در شرایط مسابقه و در فرم ایده آل نگه داشته و استقلال در حالی باید وارد لیگ شود که در ۵۰ روز قبل از این دیدارها تنها ۲ بازی رسمی انجام داده است.

بررسی مسیر قهرمانی استقلال/همه احتمالات برای آبی پوشان

وجه تشابه حریفان استقلال

وجه تشابه دیگر این دو میزبان آبی پوشان در رقابت برای رده‌های بالای جدول و کسب سهمیه آسیا برای فصل آینده است. سپاهان فعلاً در رده سوم قرار دارد و آنها با توجه به داشتن بازی مستقیم با پرسپولیس نیم نگاهی هم به رده دوم دارند و چه بسا بتوانند با شکست سرخابی‌ها به این هدف خود برسند و این موضوع انگیزه‌های آنها را برای میزبانی از شاگردان مجیدی بیشتر می‌کند.

فولاد هم که با کسب بهترین نتایج در آسیا و قطعی کردن صعود به مرحله حذفی این مسابقات روحیه و انگیزه‌ای دو چندان در لیگ برتر دارد، قطعاً در هفته بیست و هفتم حریفی دشوار برای آبی پوشان در اهواز خواهد بود. شاید بیشترین امید پرسپولیس نزدیک ترین رقیب استقلال در جدول هم به همین دو بازی باشد و آنها امیدوار هستند که سپاهان و فولاد بتوانند امتیازات کافی را از استقلال بگیرند.

مس رفسنجان حریف هفته بیست و نهم آبی پوشان که در رده پنجم حضور دارد هم از تیم‌هایی است که شانس خود را برای صعود به رده‌های بالاتر جدول حفظ کرده و همینطور آنها از تیم‌های خوب این فصل لیگ هستند که در خانه عملکرد خوبی داشته و تنها ۲ بار در بازی‌های خانگی شان مغلوب شده‌اند.

آلومینیوم با انگیزه و دو تیم انتهای جدولی

شاگردان مجیدی تنها در یک بازی از ۶ بازی پیش روی خود با تیمی از میانه جدول دیدار می‌کنند که شرایط جدولی حساسی ندارد، اما همین تیم را شاید بتوان سرسخت‌ترین حریف آبی پوشان در این ۶ بازی دانست.

آلومینیوم اراک که به تازگی با شکست دادن پرسپولیس در ورزشگاه آزادی به فینال جام حذفی رسیده تا به خودباوری بالایی برسد، با هدایت سید مهدی رحمتی به راحتی در تهران به استقلال امتیاز نخواهد داد.

شهرخودرو و نفت مسجد سلیمان هم دو تیم پایین جدولی هستند که برای سقوط نکردن رقابت فشرده‌ای با فجر سپاسی دارند و همین در معرض سقوط قرار داشتن می‌تواند آنها را به حریفانی دشوار برای آبی پوشان بدل کند.

اگر تا پایان فصل تغییری روی نیمکت تیم‌ها ایجاد نشود، جواد نکونام، داود سید عباسی و سید مهدی رحمتی سرمربیان استقلالی هستند که باید در اهواز و تهران با تیم‌های فولاد، شهرخودرو و آلومینیوم اراک با آبی پوشان دیدار کنند.

نیاز استقلال به ۱۲ امتیاز

استقلالی‌ها در فاصله ۶ هفته مانده به پایان فصل با ۵۶ امتیاز در صدر جدول حضور دارند و آنها برای قهرمانی در بدترین حالت ممکن به ۱۲ امتیاز نیاز دارند. این در حالی است که پرسپولیس باید هر ۶ بازی باقی مانده‌اش تا پایان فصل را با پیروزی پشت سر بگذارد.

سرخ پوشان در حال حاضر با ۵۰ امتیاز در رده دوم جدول حضور دارند و در صورتی که تا پایان فصل تمام دیدارهای خود را ببرند ۶۸ امتیازی می‌شوند و آبی پوشان اگر در ۴ بازی پیروز شده و ۱۲ امتیاز بگیرند ۶۸ امتیازی می‌شوند. در این صورت با توجه برتری ۸ گله آنها در گل شماری و یا حتی در نظر گرفتن بازی مستقیم، این آبی پوشان هستند که در پایان فصل قهرمانی را جشن می‌گیرند.

حالت‌هایی که در صورت پیروزی پرسپولیس در هر ۶ بازی پیش رو آبی پوشان را از قهرمانی دور می‌کند به شرح زیر است.

حالت اول:۳ پیروزی، ۲ شکست و یک مساوی یا ۳ پیروزی و ۳ شکست

حالت دوم: ۲ پیروزی، ۲ مساوی و ۲ شکست

حالت سوم: ۳ شکست یا بیشتر از آن

شاگردان مجیدی در ۲۴ بازی ۵۶ امتیاز گرفته‌اند تا متوسط ۲/۳۳ امتیاز به ازای هر بازی را گرفته باشند و برای تثبیت قهرمانی خود در ۶ بازی باقی مانده حتی با متوسط گرفتن ۲ امتیاز به ازای هر بازی هم می‌توانند قهرمانی شان را تثبیت نمایند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس