درآمد اتحادیه اروپا از واکسن کرونا از ۱۲ میلیارد یورو فراتر رفت

اداره آمار اتحادیه اروپا "یورواستات" اعلام کرد:این نهاد در سال گذشته ۲۰ میلیارد و ۱۰۰ میلیون یورو واکسن کووید - ۱۹ صادر کرده که از آن ۱۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون یورو مازاد تجاری و درآمد داشته است.

به گزارش مشرق، آمار یورواستات نشان می دهد که واردات واکسن ۲۷ عضو این نهاد در ۲۰۲۱ عمدتا از سوئیس با ۶۵ درصد، ایالات متحده با ۲۹ درصد و چین با سه درصد بوده است.

بزرگ ترین واردکننده واکسن های کووید – ۱۹ در میان اعضای این نهاد در سال گذشته آلمان با ۳۰ درصد سهم بوده و پس از آن اسپانیا با ۲۱ درصد و بلژیک با ۱۴ درصد قرار داشته اند.

اتحادیه اروپا در سال گذشته میلادی معادل ۲۰ میلیارد و ۱۰۰ میلیون یورو واکسن صادر کرده که مقصد نخست آن ژاپن با ۲۱ درصد، انگلیس با ۱۴ درصد، کره جنوبی با ۶ درصد و ترکیه با پنج درصد بوده است.

آمار یورواستات می گوید که بلژیک با ۶۱ درصد، بالاترین جایگاه را در میان کشورهای صادر کننده واکسن عضو اتحادیه اروپا، در اختیار داشته و پس آن آلمان با ۲۱ درصد و اسپانیا با ۱۱ درصد قرار داشته اند.

بر اساس ارزیابی های دانشگاه جان هاپکینز ایالات متحده؛ از هنگام آغاز همه گیری جهانی ویروس کرونا در ۲۰۱۹ بیش از ۱۱ میلیارد و  ۲۰۰ میلیون واحد واکس تزریق شده، شمار مبتلایان به ۵۰۷ میلیون تن رسیده و بیش از ۶ میلیون نفر جان خود را از دست داده اند.  

این آمار حاکیست که کشورهای آسیایی به استثنای ژاپن و کره جنوبی با سهم ۲۴ درصدی، مهم ترین مقصد محموله های صادراتی اتحادیه اروپا بوده اند و ژاپن و بریتانیا نیز به ترتیب ۲۱ و ۱۴ درصد واکسن‌های صادراتی اتحادیه اروپا را خریداری کرده‌اند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس