کد خبر 1367106
تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۴
جوانان آمریکایی تمایلی به شرکت در انتخابات آینده ندارند

در نظرسنجی موسسه تحقیقاتی سیاسی هاروارد معلوم شده است که بیشتر جوانان آمریکایی از عملکرد سیاستمداران این کشور دلسرد بوده و اکثراً می‌گویند در انتخابات آینده شرکت نخواهند کرد.

به گزارش مشرق به نقل از سی ان ان، طبق نظرسنجی یک موسسه تحقیقاتی در آمریکا معلوم شده است که بیشتر جوانان این کشور عملکرد جو بایدن رئیس جمهور مسن این کشور را تایید نمی‌کنند. موسسه سیاسی هاروارد با نظرسنجی از بزرگسالان آمریکایی بین ۱۸ تا ۲۹ سال اعلام کرده است که تنها ۴۱ درصد از جوانان آمریکایی عملکرد بایدن در کاخ سفید را تایید می‌کنند.

این آمار در حالی از سوی موسسه مذکور اعلام شده است که سابق بر این در پائیز سال ۲۰۲۱ این رقم ۴۶ درصد و در بهار همین سال ۵۹ درصد بود. محققان موسسه هاروارد اعتقاد دارند عملکرد بایدن نزد جوانان آمریکایی هر روز ضعیفتر می‌شود.

بر اساس این گزارش هنوز ۶۹ درصد از رای دهندگان جوان که در انتخابات ۲۰۲۰ از بایدن حمایت کردند، همچنان عملکرد شغلی او را تایید می‌کنند.

جان دلا ولپ، مدیر نظرسنجی موسسه هاروارد، می‌گوید:‌ اکثر کسانی که بایدن را تایید نمی‌کنند معمولاً به عملکرد اقتصادی او اعتراض دارند و عملکرد رئیس جمهور در محافل سیاسی را خنثی ارزیابی می‌کنند.

به گفته ولپ، ‌ دلسردی سیاسی جوانان آمریکایی تنها به بایدن محدود نمی‌شود. تنها ۴۰ درصد از جوانان عملکرد نمایندگان کنگره را تایید کرده که این دلسردی در مورد همه اعضای کنگره صدق می‌کند.

در نظرسنجی موسسه هاروارد معلوم شده است که تنها ۳۶ درصد از جوانان زیر ۳۰ سال برای شرکت انتخابات دوره آینده ریاست جمهوری مشتاق هستند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس