همکاری جهاددانشگاهی با آموزش و پرورش در زمینه تحقق شعار سال

رئیس جهاد دانشگاهی گفت: زمینه همکاری‌های بسیار گسترده جهاد دانشگاهی با توجه به تجربه‌ای که در توسعه علم و دانش دارد با وزارت آموزش و پرورش به ویژه در زمینه تحقق شعار سال وجود دارد.

به گزارش مشرق، حمیدرضا طیبی در آئین انعقاد و مبادله تفاهم نامه همکاری وزارت آموزش و پرورش با جهاد دانشگاهی (مدیریت تعارض منافع در آموزش و پرورش) یکی از زمینه‌های فعالیت جهاد دانشگاهی در حوزه علوم انسانی و اجتماعی را توانمندسازی حاکمیت و جامعه خواند و گفت: همه ما باید تلاش کنیم که در این زمینه اقدامات لازم را انجام دهیم تا دولت کارایی داشته باشد.

بیشتر بخوانید:

غیر ممکن‌هایی که با سلول‌های بنیادی ممکن شد

وی بابیان اینکه یکی از موضوعات مهم در همه دنیا در زمینه توانمندسازی جامعه و حاکمیت، تعارض منافع است ادامه داد: در همین راستا مرکز توانمندسازی حاکمیت و جامعه در جهاد دانشگاهی شکل گرفت و در آن‌یک مطالعه بسیار جامع انجام دادیم که در سایر کشورها که چگونه با این موضوع برخورد کردند و تجارب آنها در زمینه چیست و در این رابطه گزارش‌های مختلفی نیز تهیه‌شده است.

رئیس جهاد دانشگاهی بابیان اینکه با توجه به اهتمام دولت سیزدهم در امر مبارزه با فساد، به آیت‌الله دکتر رئیسی، رئیس‌جمهور اعلام آمادگی کردیم که می‌توانیم در زمینه تعارض منافع همکاری گسترده داشته باشیم گفت: رئیس‌جمهور نیز استفاده از ظرفیت‌های جهاد دانشگاهی را به معاون اول ارجاع دادند که درنهایت این موضوع در قالب بخشنامه‌ای به وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شد.

طیبی بابیان اینکه در این زمینه با ۸۶ وزارتخانه و سازمان مکاتبه شد که ۲۴ سازمان و وزارتخانه نمایندگان خود را معرفی کردند ادامه داد: پرسشنامه‌هایی برای تعیین مصادیق همکاری و تهیه دستورالعمل‌ها تدوین‌شده و اقدامات دیگری نیز در دست انجام است.

وی بابیان اینکه بسیار خرسندیم که آموزش‌وپرورش جزو اولین دستگاه‌هایی است که حتی قبل از بخشنامه ورود جدی به موضوع تعارض منافع داشته است گفت: از اهمیتی که آموزش‌وپرورش به این موضوع داده است قدردانی می‌کنم و با توجه به اهمیت زیرساختی آموزش‌وپرورش برای تربیت فرزندانمان این موضوع بسیار اهمیت دارد.

رئیس جهاد دانشگاهی بابیان اینکه تلاش می‌کنیم همچون گذشته همکاری خوبی با وزارت آموزش‌وپرورش داشته باشیم ادامه داد: با توجه به اهمیت و جایگاه این وزارتخانه، این همکاری را وظیفه خود می‌دانیم و امید است این همکاری‌ها گسترش یابد.

وی همچنین با تشکر از وزیر آموزش‌وپرورش برای بازدید از نمایشگاه توانمندی‌ها و دستاوردهای جهاد دانشگاهی در دی‌ماه سال گذشته گفت: با توجه به توانمندی‌های علمی و فناورانه و تجاری‌سازی آن‌ها توسط جهاد دانشگاهی زمینه همکاری‌های بسیار گسترده‌ای بین این نهاد و وزارت آموزش‌وپرورش وجود دارد که به‌زودی با امضای تفاهم‌نامه‌ای در زمینه تحقق شعار سال این همکاری‌ها توسعه می‌یابد.

براساس این گزارش، تفاهم‌نامه همکاری مشترک علمی، آموزشی، پژوهشی و اجرایی وزارت آموزش‌ و پرورش با جهاد دانشگاهی در زمینه مدیریت تعارض منافع در آموزش‌ و پرورش و شناسایی گلوگاه‌ها و انسداد منافذ و موقعیت‌های فسادزا در نظام تعلیم و تربیت و مقابله یا مدیریت آنها در حدود سیاست‌های مصوب، قوانین و مقررات جاری به امضای یوسف نوری وزیر آموزش‌وپرورش و حمیدرضا طیبی رئیس جهاد دانشگاهی رسید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس