کد خبر 1366912
تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۱
اف‌بی‌آی: تهدیدهای امنیتی سایبری اخیر چین بی‌سابقه است

رئیس اف‌بی‌آی اعلام کرد جاسوسی‌ها و تهدیدهای امنیتی سایبری اخیر چین، در تاریخ بی سابقه بوده است.

به گزارش مشرق، کریستوفر ری، رئیس اداره تحقیقات فدرال آمریکا اظهار کرد میزان جاسوسی ها و تهدیدهای امنیتی اخیر چین، در تاریخ بی سابقه بوده است.

بیشتر بخوانید:

سفارت چین در لندن حملات سایبری علیه اوکراین را رد کرد

وی در جریان یک مصاحبه با برنامه ۶۰ دقیقه که در نشریه هیل منتشر شده گفت: بزرگترین تهدیدی که ما به عنوان یک کشور از سوی چین با آن مواجه بوده‌ایم، مربوط به تهدید از سوی مردم جمهوری خلق چین و به ویژه حزب کمونیست چین بوده است.

ری با تاکید بر اینکه چین، نوآوری ها، اسرار تجاری و دارای های آشکار ما را هدف قرار داده تصریح کرد برنامه هک دولت چین بزرگتر از آن است که هر کشور بزرگ دیگری به آن بپیوندد.

رئیس اف‌بی‌آی افزود: چینی ها اطلاعات شخصی و گروهی بسیاری از آمریکایی ها را بیشتر از هر کشور دیگری دزدیده‌اند. گستردگی هدف آنها تقریبا شامل تمام بخش های اقتصاد آمریکاست.

وی همچنین در پاسخ به اقدامات آمریکا در مقابل این تهدیدهای امنیتی گفت: ما با سرعت تمام در حال بررسی این موضوع هستیم و قرار است تحقیقات ضد جاسوسی جدیدی را علیه چین آغاز کنیم.

این در حالی است که یک شرکت امنیتی خصوصی آمریکا ماه گذشته میلادی اعلام کرد چین دستکم ۶ ایالت آمریکا را سال گذشته هک کرده که این نشان دهنده آسیب پذیری سیستم دولتی و امنیتی آمریکاست.

دولت اوکراین نیز اخیرا چین را متهم به جاسوسی و انجام حمله سایبری به تجهیزات هسته‌ای و نظامی این کشور به نفع دولت روسیه کرده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • شین IR ۱۵:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۵
    1 1
    دستش درد نکنه.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس